Gå til innhold

Hit and run, noen bulket/skrapet bilen min og stukket av


Eulogy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er dessuten mange som tror at fullkasko bare lønner seg den gangen man ødelegger bilen sin av egen skyld, men det er bare tull. Den gangen man blir påkjørt av noen andre vil man ha bruk for fullkaskoen for å få sin egen bil på veien så fort som mulig. En vanlig skadesak tar fra et par måneder til et år å behandle, og uten fullkasko sitter man uten bil og penger den tiden det tar. Med fullkasko betaler man i verste fall inn egenandelen, får bilen sin fikset umiddelbart, og får tilbakebetalt evt. egenandel når skadesaken er ferdigbehandlet. Er ikke noen ulempe om man også får leiebil i den perioden. Dette er selvsagt noe ingen tenker på før dem plutselig sitter uten bil og uten penger fordi en eller annen dust klarte å ødelegge bilen.. og det får man absolutt ikke noe igjen for. Det er en riskiko man har valget om å forsikre seg for, og har man ikke valgt det er det ens eget problem.

 

 

 

 

 

når jeg fikk en bil i siden i en rundkjøring så leverte jeg den bare inn oppga navnet på forsikrings selskapet til han som kjørte på meg , jeg hadde bilen på veien før skademelding var kommet fram til oslo med posten , man trenger ikke vente på forsikrings selskapet , og leie bil krever du fra det andre selskapet ikke ditt eget ;)

Lenke til kommentar

nå trenger du bare kasko hvist du planlegger og vrake bilen på egen hand , kjører noen på deg så dekker jo ansvarsforsikringen til den som fororsaket ulykken skadene .

 

Ja, selvsagt. Man tegner kun kasko når man har planlagt å vrake bilen sin. Det er jo en eksakt vitenskap at man ikke kjører ut av veien om man selv ikke vil det. Ting som føre og uforutsette hendelser skjer aldri i trafikken - der er alt planlagt, tilrettelagt og godkjent flere måneder i forveien. Null stress, kasko er bare for at forsikringsselskapene skal tjene penger. Null verdt!

 

Du jobber ikke som rakettforsker sånn tilfeldigvis? Maken til innsikt i hvordan trafikken fungerer har jeg aldri opplevd, jeg bøyer meg i støvet o' store orakel.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bare sånn at du ikke misforstår, siden du ikke akkurat utstråler så altfor mye intelligens:

 

Det du skriver Mato, er det mest idiotiske jeg noensinne har sett noen lire av seg om bil. Tro meg, jeg har lest og hørt mye dumt.

 

Det festligste er kanskje at du skriver at du kun trenger kasko dersom du planlegger å vrake din egen bil i en tråd som omhandler hit and run - et klassisk eksempel på et tilfelle der akkurat kasko kan være til hjelp.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg syntes det heller er på tide med en ny tråd om det er smart eller bortkastet med kasko.

Dette hjelper trådstarter ingen ting.

 

Men angående kasko: Forsikringsselskapene må selvsagt tjene penger for å overleve.

At man kun trenger kasko om man selv planlegger å vrake bilen, det er bare teit og svindel.

 

Hvem som helst kan klare å skade bilen med et uhell en dag. Og har man kasko, så slipper man å miste hele bilens verdi, om den skulle bli et vrak da.

 

Tenk heller på alle de pysene som bulker andres biler, og ikke tør å ta ansvar for sine egne handlinger. Det er skammelig.

Lenke til kommentar

Bare sånn at du ikke misforstår, siden du ikke akkurat utstråler så altfor mye intelligens:

 

Det du skriver Mato, er det mest idiotiske jeg noensinne har sett noen lire av seg om bil. Tro meg, jeg har lest og hørt mye dumt.

 

Det festligste er kanskje at du skriver at du kun trenger kasko dersom du planlegger å vrake din egen bil i en tråd som omhandler hit and run - et klassisk eksempel på et tilfelle der akkurat kasko kan være til hjelp.

 

altså jeg sier ikke at man skal planlegge og vrake bilen sin , men det er i situasjoner der du er feil i ulykken , eller ryker av veien pga egen feil man trenger kasko , man trenger ikke kasko når man blir skadet av andre i trafikken .

 

om du går hen og kjører av veine pga dårlig føre burde du holdt deg hjemme i noen timer til og lagt på piggdekk , eventulet ventet til de salter veien for deg , så slipper jeg og tenke på at du skal kjøre på meg .

Lenke til kommentar

om du går hen og kjører av veine pga dårlig føre burde du holdt deg hjemme i noen timer til og lagt på piggdekk , eventulet ventet til de salter veien for deg , så slipper jeg og tenke på at du skal kjøre på meg .

Det virker virkelig ut som at du tror at man har full kasko for å vrake bilen med vilje.

 

Dessverre så er INGEN bilførere feilfrie. Så en ulykke kan gjelde alle. Det kan og f.eks være en elg som løper over veien, som du ikke klarer å stoppe for.

Og om du tror at med piggdekk så er man trygg, så er du en veldig uerfaren sjåfør.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke at man er trygg med piggdeg , men ca 99% av egen feil kan ungås .

 

det jeg vill fram til er at full kasko er noe man har på en rimelig ny bil ( nyere en 5 år ivertfall ) eller en annen bil som har spesiel verdi , eller hvist man er såppas utrygg på seg selv som sjåfør at man ikke tør stole på at man kjører mere eller midre feilfritt .

 

siden min erfarking i trafikken blir nevnt kan det nevnes at jeg har gått vk1 transportfag , vk2 yrkesjåfør fag , er inne haver av a1 , be ce de på førerkortet og 2 års erfaring med som buss sjåfør i en relativt stor norsk by , så erfaring i trafikken tror jeg ikke jeg mangler .

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

 

Jeg ser veldig mange angrep på meg og veldig lite motbevisning av mine argumenter , you loose !

 

Herre, går det ann å lire av seg så mye dumt?

 

Du mener at en 7år gammel bil til 150-200k kr ikke burde kasko fordi man aldri krasjer om man kjører perfekt eller bruker piggdekk?

 

I rundkjøringer blir det som regel delt skyld, da sliter man litt med kun ansvar.

Hva gjør du når en elg eller et ryder løper rett forran bilen din? Stopper den med de magiske kreftene dine? Har du kasko da så slipper bonustap.

 

Fant denne tråden når jeg søkte på Google, men måtte bare kommentere dette, må være noe av det dummeste jeg har lest på diskusjon.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herre, går det ann å lire av seg så mye dumt?

 

Du mener at en 7år gammel bil til 150-200k kr ikke burde kasko fordi man aldri krasjer om man kjører perfekt eller bruker piggdekk?

 

I rundkjøringer blir det som regel delt skyld, da sliter man litt med kun ansvar.

Hva gjør du når en elg eller et ryder løper rett forran bilen din? Stopper den med de magiske kreftene dine? Har du kasko da så slipper bonustap.

 

Fant denne tråden når jeg søkte på Google, men måtte bare kommentere dette, må være noe av det dummeste jeg har lest på diskusjon.no

Nei jeg mener at du ikke skal ha kasko for bilen har så lav verdi at regnestykket ikke svarer seg i de fleste tilfeller ( man ender opp med og betale inn mere til forsikringselskapet en bilen er verd )

som ungdom kan fulkasko på en vanlig bil fort komme over 30 000 i året , da skal du ikke betale inn dette beløpet i mange år for og komme opp i verdien på en gammel bil , ergo spare de pengene og når bilen skulle ha behov for bytting så har du penger .

 

jeg har blitt påkjørt i rundkjøringer 2 ganger , begge gangene ble det motpart sin skyld , det er en myte at det er automatisk delt skyld i rundkjøringer .

 

Jeg mener heller ikke at pigdekk gjør så man ikke har ulykker , lese HELE tråden .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...