Gå til innhold

Hovedkort og nettverkskabel funker ikke sammen - oppdatere driver?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøver å sette inn en nettverkskabel som går fra ruteren til den stasjonære datamaskinen min (inn i hovedkortet, der det er innebygd nettverkskort for kabler). Dette virker ikke, det er et gult lys som bare blinker av og til. Jeg har prøvd kabelen i den bærbare datamaskinen min, og det virker da, med både gult og grønt lys. Datamaskinen er gammel og jeg tror kanskje jeg trenger en driver oppdatering. Jeg har Windows 7 32-bit på datamaskinen og et AMD hovedkort (se post 7 for bilde).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå installert en driver. Jeg puttet i kabelen og det begynte å blink både gult og grønt lys. Ingenting skjedde på datamaskinen, bortsett fra at det kom et "tenketegn" som var der i litt mindre enn 1 sek, borte i mindre enn 1 sek og tilbake igjen flere ganger. Så stoppet det og jeg sjekket lyset der kabelen er koblet i, og det var ikke noe grønt lys der, kun det gule som sto å blinket.

 

Kanskje det hjelper å si hvordan lysene blinker:

 

Det grønne lyset blinker 1 gang hvert sekund før det forsvinner etter hvert.

Det gule lyset blinker enten 1 gang, 2 ganger eller 3 ganger på rad (blinker rett etter hverandre, fort).

 

Når det grønne lyset slutter å blinke, så blinker det gule lyset 1 gang hvert 2 sekund.

 

 

Noen idéer på hvorfor det ikke virker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...