Gå til innhold

Gaming pc, trenger hjelp med valg av HK,Ram og PSU


Anbefalte innlegg

Med den kjøleren kan Dominator-brikkene bli et problem. Som sagt, KAN bli. Ser at enkelte får problemer med varmesprederne som kræsjer med den ene vifta. Her må nesten se litt på andre fora eller sjanse på at det går fint. På en eller annen måte går det uansett, men dette kan i verste fall bety at du må sløyfe en vifte eller installere kjøleren en annen vei som ikke nødvendigvis vil være det mest gunstige.

 

Evt. kan du safe med noen andre brikker, f.eks disse.

 

Du behøver etter all sannsynlighet ikke 8Gb ram, men hvis du mot formodning skulle ha behov for det kan du alltids etterbestille et sett til.

 

Ellers ser det fint ut :)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, versegod :)

 

Kan du ikke komme med tilbake melding om hvordan monsteret fungerer? :p

 

Feks legge den ut her: http://www.itavisen.no/pimpmypc/

 

Alltid kjekt å få sjå en så kraftig maskin som du har fått deg nå :)

 

 

Må bare legge til litt mer og, kabinettet du har valgt, er en drøm å bygge i, min bror har det samme, å er ingenting minus å si om det. Du får gjemt vekk alle kablene også :)

Men kabinettet er STORT :p

 

 

Å prossesoren må du klokke :D Du kommer garantert opp i en 4.5 GHz å høyere :) Ser dem fleste lander på 4.5 - 4.9 GHz ;) Da går det veldig fort ;)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Får vel meg en skikkelig overraskelse når kabinettet og resten av delene blir levert på døra da :p

---

er dette en kraftig maskin ? jeg trodde dette var sånn Mid-class greier jeg.

(i og med at jeg kjører 1 skjermkort isteden for SLI, 2500k isteden for 2600k osv.)

---

Har aldri overklokka før, vet ikke om jeg tørr heller:p om noe skulle gå galt.. hadde jeg blitt veldig lei meg for å si det sånn:)

 

 

 

EDIT: eller jeg vet jo selvfølgelig at det er en kraftig maskin, i og med at jeg brukte 12 000 kr på den, men ville ikke kalt den for et monster:p

 

 

 

EDIT 2: er det veldig viktig med antistatisk armbånd når man setter sammen PC'en? aldri gjort dette før:p Har en bror som har gjort dette før, men vil helst prøve å gjøre dette uten noe hjelp fysisk :)

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar

Ikke helt enig med deg på det punktet. I de aller fleste tilfeller er det ikke nødvendig. Jeg har aldri brukt det f.eks. MEN, det er snakk om 50kr som er en veldig billig forsikring hvis man er så uheldig å tafse på steder man ikke burde tafse og at tafsingen medfører tull.

 

Dessuten så kan man ihvertfall utelukke statisk elektrisitet hvis det blir komplikasjoner ved første gangs bruk, noe som ulike tråder her på forumet er en god indikasjon på at faktisk forekommer.

 

Ergo, hvorfor ikke.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...