Gå til innhold

Gaming pc, trenger hjelp med valg av HK,Ram og PSU


Anbefalte innlegg

Heisann, for 1-2 MND siden var jeg her å spurte etter hjelp med å velge komponenter til min nye gaming PC, men før jeg skulle bestille så fikk jeg vite av en kompis at hovedkortet jeg hadde tenkt å bestille (asus p8p67 pro) hadde blitt sendt tilbake pga feil?)

----

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=901028&su=C2C4CB06-7895-45B6-B2A1-1CD1B14C6160

 

Her er da den nye PCen min, som jeg har tenkt å kjøpe, men jeg trenger hjelp med å finne et nytt Hovedkort (pga feilen) ny RAM (fordi de hadde den typen der i nettbutikken jeg bestiller fra) og ny PSU, rett og slett fordi jeg fikk vite at det var en dårlig PSU.

 

 

i nettbutikken jeg bestiller fra har de alt som komplett.no har (bortsett fra ram'en av en eller annen rar grunn)

 

Om dere vil være så vennlige å hjelpe meg så link meg produkter fra komplett.no i og med at den nettbutikken jeg skal bestille fra samarbeider med komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold fast på det hovedkortet du opprinnelig hadde satt opp. Feilen er rettet, og nye hovedkort er på vei inn til leverandør.

 

Feilen var en generell feil i alle hovedkort for Sandy Bridge-prosessorer. Det var ikke det ASUS-kortet spesielt det var noe feil med.

 

 

Lenke til kommentar

RAM-brikkene du har satt opp er det ingenting i veien med.

 

PSU: Hva med denne? Den er testet av HW.no og fått "Anbefalt".

 

nei, for all del! det er ikke noe feil med RAM'en jeg har der, men de selges bare ikke i netshopen jeg har tenkt å handle fra!

--

Holder en 650 W til opsettet mitt? (med Crossfire 6950?)

Lenke til kommentar

tar det lang tid før de kommer tilbake til leverandør tror du?

 

og har du noe forslag til PSU og RAM:)?

 

 

Det hovedkortet du har satt opp, P8P67 Pro, vil Komplett ha på lager 8. mars, dog ubekreftet dato. EN PSU på 650W skulle holde til det oppsettet ditt, men som HilRam sier kan du safe med en PSU på 750W. Ellers ser oppsettet ditt bra ut det.

Lenke til kommentar

okey, Jeg skal kjøpe PCen om 2 timer om allt går i boks.

----

Jeg tror jeg skal kjøpe et High end kort isteden for 2x 6950- Har dere noen forslag?

---

Hvis jeg kjører et High end kort, da trenger jeg vel ikke mere enn en 650 watt PSU?

---

Lenke til kommentar

Strømforsyningen var litt dyrere enn forventet:p tror ikke jeg er villig til å legge ut så mye for en PSU, også trenger jeg tydeligvis ikke mere en 650 watt:)

--

når det gjelder skjermkort, jeg er mest opptatt av ytelse, bryr meg ikke om det bråker ;-)

Lenke til kommentar

OKei :)

 

 

Men skjermkortet jeg linket til, er jo det samme kortet som dem du selv har linket til.

Men det med dette kortet er at det er kjøligere osv :)

 

Så anbefaler deg sterkt det kortet(msi)

 

Det trur jeg mangen her inne vil være enige i :)

 

 

Siden du syntes at PSUen var for dyr, så kommer jeg med et alternativ som er så og si like god.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623857

 

Viss du fortsatt synest det er for dyrt, så skal jeg prøve å finne en til billigere peng.

 

Det at jeg linker til en 700W er bare for at det er kjekt å ha framover. Sånt som jeg tenker så er det PSU å kabinett du tar med deg videre i neste build osv osv :)

Å da bør det ver av kvalitet.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Så skjermkortet er like bra, mye kjørligere, og 400 kr billigere:p? er du sikker på dette?

har så og si ingen peiling på datadeler, så kan ikke komme med mine egne meninger her.

 

 

Er like gode ja.

 

Eneste EVGA kortet som er pittelitt raskere, siden det er fabrikk klokket. Men det har lite å si pga det er et så kraftig skjermkort fra før.

Å med et par tastetrykk som di fleste klarer, så har du samme speed som EVGA kortet viss du kjøper MSI kortet.

 

Så løp å kjøp MSI kortet du. Bare et lite minus, det er akkurat ikke nå på lager.

 

Men viss du er litt usikker på det kortet, kan du jo vente på at andre skriver her, eller lese noen tester.

 

Her en liten kjapp artikkel om kjøleren på det kortet, er ikke så godt forklart, men du kan nå lese den da.

http://www.hardware.no/artikler/lightning-skred_i_mars/90626

 

 

Liten edit:

 

Skjermkorta er dem samme, eneste forskjellen er kjøleren på skjermkortet.

På dem to du linket til, er standar kjøling.

MSI kortet jeg linket til er 3rd part kjøler(fra MSI)

 

Her kan du se en liten filmsnutt om temp forskjellen på korta.

(dårlig film)

 

Men det er bare til å søke etter tester av kortet med den kjøleren på. Så ser du at den er bedre.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Oj! Tusentakk for bra svar sveibuen! Desverre har jeg for dårlig nett til å loade videoen.

eneste minus nå er at jeg alltid har vært en ATI-fanboy. grunnen er at jeg aldri har brukt Nvidia før, så blir litt rart0o

---

 

Her er slutt resultatet av min PC, som skal bestilles i morgen (forhåpentlig vis)

•626381 ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI

•623857 Cooler Master Silent Pro Gold 700W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 3x 6pin+3x 6+2pin PCIe, 9x SATA

•595687 Corsair A70 CPU Kjøler Socket 755/1155/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 50.35~61.2 CFM, 26~31.5 dBA

•597381 Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/i7, w/Connector, 1.65v

•619274 Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

•499989 Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit

•622053 MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX PCI-Express 2.0, "Twin Frozr II", GDDR5, 2xDVI, native-miniHDMI, HDCP, CUDA

•624473 NZXT Phantom Special Edition Big Tower Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, LED på/av, mATX, ATX, eATX

•496258 Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

•605829 Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7263S DVD±R: 24x max, DVD±RW: 8x max, DL, RAM, SATA, Labelflash, Bulk, Black

 

 

Passer allt sammen inn i toweret? Passer allt med hovedkortet? Vil minst ha 2 stk til å godkjenne denne listen:) vil være 100 % sikker på at dette passer sammen, hadde vært kjipt å kjøpe en PC til 12 000 hvis ikke delene passer sammen:) takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Du har klart deg veldig bra med oppsettet ser jeg :)

Alt passer kjempe bra :D

 

Vil bare si at det kabinettet du har valgt, der er svææært, min bror kjøpte det og jeg ble veldig overrasket hvor stort det faktisk er.

 

Men du kommer til å bli kjempefornøyd me dette oppsettet.

 

 

Sånt som du sier at du er atiboy.

Ja, du får jo mest kraft pr kroner fra ati. Men skal du ha det beste av det beste, så er det NVIDIA du faktisk må gå for.

 

Om ikke så lenge nå så kommer flaggskipa til ATI å NVIDIA. Men dem kommer til å koste der etter.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Vel, har aldri bygd en PC selv, så tenkte kanskje at det er lettere å bygge hvis du har stor plass, hehe :)

---

dette skjermkortet kostet jo hele 4000 kr? noen anelse på hvor mye de kommer til å koste ?(tviler på at jeg kommer til å kjøpe noen av dem, i og med at jeg syntes 4000 kr var allerede mye å invistere i et skjermkort!)

 

Uansett sveibuen, du har vært til stor hjelp for meg!

--

 

Nå mangler jeg bare en til, til å godkjenne denne maskinen, så er den klar for kjøp:)

er det noe jeg mangler? Leste på en tråd hvorav trådstarter sa at jeg trengte nettverkskort, men andre sa at jeg bare trengte det hvis jeg skulle bruke trådløst nett, så jeg ble litt usikker:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...