Gå til innhold

Timelapse bilder med canon 7D


Anbefalte innlegg

Lurer på om hvordan jeg kan ta timelapse bilder med mitt canon 7D?

Er det noen funksjon på kameraet som kan ta bilder automatisk?eller må jeg selv ta bilder?og hvor mange bilder er vanlig og ta?

har hørt at man tar 1 bilde ca hvert 5 sec og ca 4-500 bilder,men da må man ha høy iso osv,de flest nordlys bilder jeg tar er iso 800 og ca 8 sekunder

 

Er det objektiver som er bedre enn andre til det formålet?timelapse?

Jeg har canon 17-55 f2.8 is og tilgang til canon 10-22

Takk på forhånd til alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må kjøpe deg en fjenrkontroll/timer til canon 7d, disse fåes veldig billig på ebay.

Da kan du velge slik som du sier, f.eks 1 bilde hvert 5 sekund og fra 1 til 999 eller uendelig (til minnkortet er full) med bilder :)

 

om du tar eksponeringer på 8 sekunder, kan timeren settes til å ta bilde f.eks hvert 9. sekund.

og ved nordlysbilder vil jeg tro 10-22 vinvinkelobjektivet er å foretrekk :)

 

Ved avspilling av film så brukes det gjerne fra 15 til 24/30 bilder per sekund for å få fin flyt i bildet, så da er det bare å gange seg fram og du ser hvor mange bilder du trenger for å lage snutter på 1 minutt osv osv..

 

Men regn med litt prøving før du finner fram til teknikken som gir resultatet du selv liker best.

Lenke til kommentar

Ang. uorginale fjernkontroller, er det noen spesifikke fjernuløsere m/timer som er å anbefale til 7D?

Har en slags innebygd skepsis mot uorginale dingsebomser fra østen til noen få dollar, men antar at disse er relativt harmløse. Men hadde vært fint med et tips om hva som er ansett som det beste.

Det er vel heller ikke noe poeng i å kjøpe fjernutløser uten timer?

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Ang. uorginale fjernkontroller, er det noen spesifikke fjernuløsere m/timer som er å anbefale til 7D?

Har en slags innebygd skepsis mot uorginale dingsebomser fra østen til noen få dollar, men antar at disse er relativt harmløse. Men hadde vært fint med et tips om hva som er ansett som det beste.

Det er vel heller ikke noe poeng i å kjøpe fjernutløser uten timer?

Jeg har selv kjøpt disse uorginale dingsebomsene fra DealExtreme til mitt Canon 450D og 550D. Aldri opplevd noen problemer med de. Fungerer også greit til Timelaps. Vet de selger tilsvarende til 7D også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...