Gå til innhold

Tekniske spørsmål - Klasse B


vbjornevik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spm 33 om motorolje:

 

På de fleste nye kjøreskolebiler (som folk flest derfor har på oppkjøringen) så peiler man ikke oljen på den "gammeldagse måten", men digitalt inne fra bilen. Så dere burde få kjøreskolelæreren til å vise dere det før oppkjøringen :!:

Endret av suphadupha
Lenke til kommentar

@Lasse94: Bra du likte den! Tok litt tid å lage den, så gleder meg at noen er fornøyd! Ang. spørsmål 19 og 23, er det vell ulikt "a-spørsmål", og man blir spurt om både a og b. Derfor kan det være greit å vite. Men du har et godt poeng selv om!

 

@suphadupha: Ja, det er mange som har det, særlig de nye Audiene (vet ikke om BMW har?). Det er også mye tull med disse, da det ikke er alltid de virker. Men godt poeng, der også! :)

Lenke til kommentar

15. a) Kontrollere at nærlyset virker, og at det er riktig innstilt.

 

 

Slå på nærlyset, kjør inn mot en vegg eller lignende for å se om det er lys fra begge lykter.

 

 

Du får vel lys fra begge lykter, selv om de er feil innstilt? Er poenget at de skal lyse rett fram (ikke nedover eller oppover)?

Endret av Totenkringle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981723478

Vil legge til noe på spørsmål 3A; totalvekta på tilhenger med førerkort klasse B er max 750kg. .

Man kan også dekkes av "campingvognregelen", der man (om jeg husker rett) kan kjøre med henger tyngre enn 750kg. så lenge man ikke overskrider totalvekt (bil+henger) på 3500kg., og man ikke har mer enn tillatt totalvekt for bilen.

Lenke til kommentar

Hadde oppkjøring igår, og fikk et ordentlig drittspørsmål. Det var delt i 2 spørsmål.

 

Var noe om å finne ut hvor mye LI dekkene tålte.

Da så jeg i vognkortet.

 

Så måtte jeg påvise det som stod i vognkortet med dekkene som bilen hadde, og var ikke så lett å finne ut av.

 

Klarte ikke del 2 av spørsmålet, så var ikke så god start.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...