Gå til innhold

Så mye sparer jeg ved å ikke være en merkeslave idiot.


Artemia

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper alltid billigmerkene på mat og godterier så lenge det er mulig. Vel, bortsett fra ketchup. Den er dessverre grusom. Og det irriterer meg skikkelig fordi den er så sykt billig.

6kr eller noe for en liter er det vel. Hadde vært mye å spare på den.

 

Og til de snobbene som driver å innbiller seg at Heinz ketchupen er bedre enn Idun's, dere tar så vanvittig feil. Slutt å lat som du liker Heinz bedre bare fordi den er dyrere og du tror du virker mer verdensvant ved å si at den er best. Den er mye verre og virker som den er blandet ut i vann.

 

Kjøpte den for første gang nylig siden Joker hadde den på 10krs tilbud. Blir nok aldri oppbrukt. Slutt å si at den møkka er bedre. Vrøvl.

 

 

Handler for det meste på rema 1000 fordi de har best og billigst billigvarer og noen ganger first price i andre kjeder hvis jeg først er der.

 

Her er en typisk handletur på rema:

 

Kneipp/loff brød 5.50kr. Nest "billigste" brød er da 15kr. Helt tragisk.

 

Landlord makrell i tomat 11kr. Mye bedre enn stabburet og first price. Og opphakket.

 

Tortilla lefser 6.90kr for 6stk. Disse er noen nye greier. Dobbelt så billige som de allerede billige landlord sine. Og smaker helt likt. Bedre enn First price sine og Tex mex og hva disse snobbemerkene heter. Og ikke minst 3-4 ganger billigere.

 

Solvinge 12 egg 19.90.

 

Landlord Taco saus 9.90

 

Ambro kaffe, 5.90 for 250gram. Denne kaffen er rå, altså den smaker ikke kjempegodt men fy flate så billig. Når nest billigste koster 14-15 kr så sier det seg selv hvem man velger.

 

1kg nordfjord pølser 33kr. De beste og billigste pølsene på markedet. Og det sier jeg som kun skulle ha snobbepølsene før, leiv vidar, finsbråten osv. Skammelig.

 

Landlord ostepop. 16.90.

 

Landlord 200g sjokolade, 15-16kr. Smaker ikke helt freia men smaker ikke 10-12 kr dårligere heller.

 

Nordfjord kjøttdeig 48.50kr kg.

 

Landlord spaghetti 9.90kr

 

Grans brus, 6.90 for 1.5 cola light. Slutt å si at Coca Cola er bedre. Det er kun en vanesak. Sist gang jeg smakte coca cola så smakte det fælt i forhold til grans og selv first price sin. Slutt å vær dust og ikke kjøp en brus som koster 3 ganger så mye.

 

Landlord Surkål 4kr.

 

Landlord lapskaus 19kr.

 

Landlord Juice 1L 5.50kr

 

Nordfjord Strimlet svinekjøtt 300g 20.90kr.

 

Gode hav Fiskekaker, 20kr.

 

= 258kr omtrent.

 

 

 

Hadde jeg valgt idiotmerkene så hadde jeg måttet punge ut minst dobbelt så mye, minimum 500kr. Eller enda verre, kjøpt de hos Meny f.eks så hadde det vel blitt rundt 600kr.

 

For disse få usle varene. Og en lignende mengde som dette handles vel inn ca 2 ganger i uka hvis man er singel.

 

Så da sparer man minimum 500kr i uka ved å ikke la seg lure av penere innpakning og å holde seg vekk fra snobbekjedene. Det blir 2000kr billigere i måneden.

 

Over 20 tusen i året!

 

Er man 2-3 personer så kan man vel da spare over 40 tusen i året på maten. Helt sykt.

 

Likevel er det mange som ikke kjøper billigmerker. Fordi de tror de er bedre enn andre og synes det flaut å kjøpe varer de ikke har blitt fortalt av reklame at de skal kjøpe.

Merkelig nok. Burde jo være flauere å vise alle at man er merkeslave.

 

Og så vil de også unnskylde seg med at kvaliteten er liksom dårligere osv. Vel, kanskje du skal være litt mindre egoistisk og tenke på hva de 20 tusen kronene du sparte kunne innebært for fattige barn i andre land f.eks hvis du ga de til dem?

 

Men neida, det viktigste er selvsagt at du slipper ydmykelsen av å legge de pinlige billigvarene i bæreposene dine. Uffameg så fælt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Kneip er sneip....Paagen maa det vere (selv om det er dyrt...lol)

 

Nordfjord er skuffende , spes karbonadene imo....Gilde is where its at.

 

Billigcola smaker som regel fysj.....men hadde jeg likt det saa hadde jeg nok kjoept det.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

sadasd

 

Handler for mindre penger enn deg samtidig som jeg unner meg svært bra mat, gode råvarer i maten og espresso fra kaffebrenneri i koppen. Dyr lynghonning i teen, groveste brødet i butikken, grov pasta.. middager som består av mer enn pølser og ketchup.. Hvorfor skorte på kvaliteten når en heller kan slutte å idiothandle? (Les: ferdiglagde middager, unødvendig og elendige smakstilsetninger - ketchup, sjokolade og dårlig snop og ostepop etc).

 

Du handler inn for ca 2/3 mer enn meg i uka.

 

Så mye sparer jeg med å ikke være en søppelmatslave idiot. :whistle:

Endret av Deneb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og til de snobbene som driver å innbiller seg at Heinz ketchupen er bedre enn Idun's, dere tar så vanvittig feil. Slutt å lat som du liker Heinz bedre bare fordi den er dyrere og du tror du virker mer verdensvant ved å si at den er best. Den er mye verre og virker som den er blandet ut i vann.

Den dagen man bir verdensvant av å spise Heinz gir jeg opp menneskeheten.

Faktum er at Heinz sin ketchup faktisk smaker noe i motsetning til den fra Idun, som egentlig ikke har noe særlig smak. Jeg betaler gladelig de ekstra 10 kronene for Heinz.

 

Kneipp/loff brød 5.50kr. Nest "billigste" brød er da 15kr. Helt tragisk.

Nå smaker jo det ekkelt og er ikke grovt i det hele tatt. De brødene som er halvstekt når de kommer til butikken og stekes der smaker mye bedre.

 

Tortilla lefser 6.90kr for 6stk. Disse er noen nye greier. Dobbelt så billige som de allerede billige landlord sine. Og smaker helt likt. Bedre enn First price sine og Tex mex og hva disse snobbemerkene heter. Og ikke minst 3-4 ganger billigere.

Smaker papp.

 

Solvinge 12 egg 19.90.

Faktisk enig med deg her, god pris på eggene.

 

Landlord Taco saus 9.90

Smaker også greit nok.

 

Ambro kaffe, 5.90 for 250gram. Denne kaffen er rå, altså den smaker ikke kjempegodt men fy flate så billig. Når nest billigste koster 14-15 kr så sier det seg selv hvem man velger.

250 gram kaffe holder da lenge. Si at den holder i 2 uker, så da koster det deg 5 kroner ekstra hver uke for å få kaffe som faktisk smaker litt godt. Hvis du drikker et par kopper om dagen ender du opp med å betale 30-40 øre ekstra for hver kopp, men da smaker den faktisk noe.

 

Grans brus, 6.90 for 1.5 cola light. Slutt å si at Coca Cola er bedre. Det er kun en vanesak. Sist gang jeg smakte coca cola så smakte det fælt i forhold til grans og selv first price sin. Slutt å vær dust og ikke kjøp en brus som koster 3 ganger så mye.

Nå drikker jeg veldig sjeldent brus, men den fra Grans smaker bare kunstig.

 

Landlord Juice 1L 5.50kr

Ville heller drukket spy.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Landlord lapskaus 19kr.

 

Kort innpå her. Først må jeg bare kommentere at du synes Heinz er fælt. - Sjekk smaksløkene dine. Heinz smaker faktisk godt, mens Idun har en litt sånn emmen smak som ikke helt kan plasseres. - De hadde en "Fyldig" variant som var kjempegod en stund, men den forsvant dessverre.

 

og så over til lapskaus.

Jeg synes Trondhjems brune lapskaus er kjempegod, og kjøpe denne lenge til 18.90 på Rema. - Pluselig hadde de satt opp prisen til 24.90, og grunnen fant jeg uken etter da de hadde fått inn Landlord lapskaus til den gamle trondhjems prisen - da måtte de selvsagt jekke opp prisen på tronhjems, elelrs hadde ingen kjøpt billig-sølet.

 

-Sjekk ingredienslisten på billig-lapskausen. - Du vil finne at den inneholder nesten ikke noe kjøtt i forhold til Trondhjem sin, fiskefett, og andre lumske tilsetningsstoffer - puke! -Ble SÅ skuffet den ene gangen jeg falt for fristelsen og kjøpte billiglapsskausen, ikek god i det hele tatt (og da var jeg heller ikke forutinntatt, siden jeg regnet med at produsenten var den samme)

 

Nei, det er lov å bruke hodet. - Generelt sett så er "rene" varer meget bra på first price etc. mens blandingsvarer bør man som oftest holde seg unna. - F.eks First Price kyllingfilet er helt topp, mens pølsene er helt bæsj.

 

Hvis det faktisk finnes noen som kjøper "merkevarer" istedet for billigvarer fordi det er "flaut" da begynner jeg virkelig å lure. - Grunnen er vel mer at det er litt bingo om de er like gode eller ikke, og hvis du har bommet etpar ganger er du kanskje ikke like villig til å prøve på en ny varetype.

Endret av kjetilkl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er godt mulig du sparer 250 kr pr handletur på å velge de billigste av de billige varene som finnes i butikken. Men herregud så lite glede du må ha av å spise maten. Mat er viktig, både for kroppen mtp det åpenbare, men også for livskvaliteten.

 

Så takk for sjokknyheten om at billigmat er billigere enn dyr mat. Eg foretrekker å spise det eg synes smaker godt, og da går eg IKKE etter pris.

 

Hvorfor har jeg liten glede av å spise maten? Fordi jeg ikke lar meg lure av merke og innbiller meg selv at det smaker bedre? Det er ikke slik at jeg ikke har smakt de dyrere varene og egentlig har lyst på de men har ikke råd f.eks.

 

I de fleste tilfeller er billige like bra eller bedre. Ja, fiskebollene til 30kr har sikkert litt mer innhold av fisk enn den til 8kr, men ikke 4 ganger mer som er prisforskellen nesten.

 

Ja, billigmaten er sikkert ikke like sunn over hele fjøla, men jeg klarer likevel løpe godt over timeslange turer nesten hver dag selv om kroppen min lever på dette "skrapet".

 

Synes livskvaliteten min blir bedre ved å tenke på alle pengene jeg sparer og fordi jeg ikke går rundt i butikken som en zombie og plukker ned fra hyllene det reklame på tv2 har bedt meg om å gjøre.

 

Når man kan spare rundt 20 tusen kroner i året ved gjennomsnittlig handling av mat bare ved å velge andre merker så synes jeg det er klart verdt det.

 

Tror ikke de fleste er klare over at forskjellen kan bli så stor heller. Ser ofte snobber rakker ned på billigmaten og avviser det med "hvorfor velge bilig mat bare for å spare noen kroner?".

 

De tror sikkert man sparer 50kr per tusenlapp handel siden de aldri har kjøpt billigmerker og har null peil. Ikke det at 20 tusen nødvendigvis er mye for denne bermen heller.

 

Og som sagt, tenk hvor mye mer penger du kunne gitt til gode formål hvis du var litt mer som meg og sparte så mye penger på mat.

Lenke til kommentar

Landlord lapskaus 19kr.

 

Kort innpå her. Først må jeg bare kommentere at du synes Heinz er fælt. - Sjekk smaksløkene dine. Heinz smaker faktisk godt, mens Idun har en litt sånn emmen smak som ikke helt kan plasseres. - De hadde en "Fyldig" variant som var kjempegod en stund, men den forsvant dessverre.

 

og så over til lapskaus.

Jeg synes Trondhjems brune lapskaus er kjempegod, og kjøpe denne lenge til 18.90 på Rema. - Pluselig hadde de satt opp prisen til 24.90, og grunnen fant jeg uken etter da de hadde fått inn Landlord lapskaus til den gamle trondhjems prisen - da måtte de selvsagt jekke opp prisen på tronhjems, elelrs hadde ingen kjøpt billig-sølet.

 

-Sjekk ingredienslisten på billig-lapskausen. - Du vil finne at den inneholder nesten ikke noe kjøtt i forhold til Trondhjem sin, fiskefett, og andre lumske tilsetningsstoffer - puke! -Ble SÅ skuffet den ene gangen jeg falt for fristelsen og kjøpte billiglapsskausen, ikek god i det hele tatt (og da var jeg heller ikke forutinntatt, siden jeg regnet med at produsenten var den samme)

 

Nei, det er lov å bruke hodet. - Generelt sett så er "rene" varer meget bra på first price etc. mens blandingsvarer bør man som oftest holde seg unna. - F.eks First Price kyllingfilet er helt topp, mens pølsene er helt bæsj.

 

Hvis det faktisk finnes noen som kjøper "merkevarer" istedet for billigvarer fordi det er "flaut" da begynner jeg virkelig å lure. - Grunnen er vel mer at det er litt bingo om de er like gode eller ikke, og hvis du har bommet etpar ganger er du kanskje ikke like villig til å prøve på en ny varetype.

 

Muligens heinz hadde en fyldig før, denne var tynne greier. Idun regjerer.

 

Trondhjems lapskaus koster over 30kr her tror jeg. Synes landlorden er helt grei. At den har mindre kjøtt enn andre tviler jeg ikke på. Det er jo slike ting de sparer penger på.

 

First price wienerpølsene suger på smak ja. Nordfjord sine er som sagt er MYE bedre. Og billigere. Men mange liker nok first price pølsene også. Så de til og med nesten vant en pølsetest, utrolig nok.

 

Tror også mange som kanskje ikke kjøper "first price" gjør det ubevisst hos rema og nadre butikker som ikke har det merket. Hos Rema så er jo "first pricen" under mange fler merker. Solvinge, landlord, gode hav osv.

 

Og det er haugevis som synes det er flaut å kjøpe billigvarer, særlig first price som er det mest kjente. Kvinner spesielt siden de er jo mye mer opptatt av merker og "status" og mindre av pris enn menn.

 

Har også hørt at mange unger ikke vil ha first price, man blir vel nesten mobbet på skolene hvis man kommer med first price bananer tenker jeg. Blant unge så er jo merker kanskje enda viktigere.

Lenke til kommentar

Eg har ingen problem med å kjøpe billig merke over dyre merker om eg selv liker smaken på de. Men eg går ikke konsekvent etter billig mat fordi eg skal spinke og spare. Eg har råd til det, og eg mener det er en del av livskvaliteten min å kunne nyte mat eg liker, selv om den kanskje koster 24 kr mer.

 

At det er en god biff eller smakfull fisk er veldig viktig når eg velger maten som skal lages. Prisen kommer langt langt ned på lista.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var nettopp på rema og handlet og sjekka litt nærmere.

 

Helt vanvittige forskjeller.

 

F.eks laksefileter uten ben, men med skinn kostet over 40kr mindre per kilo.

 

Samme merket, gode hav, eneste forskjellen var skinnet. Og det tar man jo av på 2 sekunder etter at de er kokt uansett. Skinnet setter sikkert bedre smak på den også.

 

Snobbetortillaene, Old el paso, koster 24.90. Og de veide også mindre enn de nye Rema har fått som heter Antica Cantina, som koster 6.90. De smaker ikke papp. Vås. Heller bedre.

 

6 økologiske egg 26 kr. 12 såkalt "store" egg 39kr. Dobbelt så dyrt som 12 medium. Men de veier på langt nær dobbelt så mye.

 

1kg nordfjord kjøttdeig, 48.50. 99kr for 1 kg gilde.

 

Landlord kokosboller 12 stk for 19.90. Smakte fortreffelig. Og dessuten er det negerboller i dem også, ikke bare kokos. 4 av de vanlige snobbebollene koster 18.90. De er litt større men ikke mye. Blir vel over dobbelt så dyrt.

 

Landlord lapskausen var 18.50. Trondhjems 30kr og noe som het "hjemmelaget" 40kr.

 

Kjøpte 5 pakker av tortillaene for 35kr. 5 Old el paso ville kostet 125kr.

Og veid mindre. Hårreisende.

 

Og jeg kjøper ikke hva som helst som er billigere heller, som blant annet ketchupen. Men det aller meste er helt på høyde eller bedre enn merkevarene. I alle fall blant remas merker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper alltid billigmerkene på mat og godterier så lenge det er mulig. Vel, bortsett fra ketchup. Den er dessverre grusom. Og det irriterer meg skikkelig fordi den er så sykt billig.

6kr eller noe for en liter er det vel. Hadde vært mye å spare på den.

 

Og til de snobbene som driver å innbiller seg at Heinz ketchupen er bedre enn Idun's, dere tar så vanvittig feil. Slutt å lat som du liker Heinz bedre bare fordi den er dyrere og du tror du virker mer verdensvant ved å si at den er best. Den er mye verre og virker som den er blandet ut i vann.

 

Kjøpte den for første gang nylig siden Joker hadde den på 10krs tilbud. Blir nok aldri oppbrukt. Slutt å si at den møkka er bedre. Vrøvl.

 

 

Handler for det meste på rema 1000 fordi de har best og billigst billigvarer og noen ganger first price i andre kjeder hvis jeg først er der.

 

Her er en typisk handletur på rema:

 

Kneipp/loff brød 5.50kr. Nest "billigste" brød er da 15kr. Helt tragisk.

 

Landlord makrell i tomat 11kr. Mye bedre enn stabburet og first price. Og opphakket.

 

Tortilla lefser 6.90kr for 6stk. Disse er noen nye greier. Dobbelt så billige som de allerede billige landlord sine. Og smaker helt likt. Bedre enn First price sine og Tex mex og hva disse snobbemerkene heter. Og ikke minst 3-4 ganger billigere.

 

Solvinge 12 egg 19.90.

 

Landlord Taco saus 9.90

 

Ambro kaffe, 5.90 for 250gram. Denne kaffen er rå, altså den smaker ikke kjempegodt men fy flate så billig. Når nest billigste koster 14-15 kr så sier det seg selv hvem man velger.

 

1kg nordfjord pølser 33kr. De beste og billigste pølsene på markedet. Og det sier jeg som kun skulle ha snobbepølsene før, leiv vidar, finsbråten osv. Skammelig.

 

Landlord ostepop. 16.90.

 

Landlord 200g sjokolade, 15-16kr. Smaker ikke helt freia men smaker ikke 10-12 kr dårligere heller.

 

Nordfjord kjøttdeig 48.50kr kg.

 

Landlord spaghetti 9.90kr

 

Grans brus, 6.90 for 1.5 cola light. Slutt å si at Coca Cola er bedre. Det er kun en vanesak. Sist gang jeg smakte coca cola så smakte det fælt i forhold til grans og selv first price sin. Slutt å vær dust og ikke kjøp en brus som koster 3 ganger så mye.

 

Landlord Surkål 4kr.

 

Landlord lapskaus 19kr.

 

Landlord Juice 1L 5.50kr

 

Nordfjord Strimlet svinekjøtt 300g 20.90kr.

 

Gode hav Fiskekaker, 20kr.

 

= 258kr omtrent.

 

 

 

Hadde jeg valgt idiotmerkene så hadde jeg måttet punge ut minst dobbelt så mye, minimum 500kr. Eller enda verre, kjøpt de hos Meny f.eks så hadde det vel blitt rundt 600kr.

 

For disse få usle varene. Og en lignende mengde som dette handles vel inn ca 2 ganger i uka hvis man er singel.

 

Så da sparer man minimum 500kr i uka ved å ikke la seg lure av penere innpakning og å holde seg vekk fra snobbekjedene. Det blir 2000kr billigere i måneden.

 

Over 20 tusen i året!

 

Er man 2-3 personer så kan man vel da spare over 40 tusen i året på maten. Helt sykt.

 

Likevel er det mange som ikke kjøper billigmerker. Fordi de tror de er bedre enn andre og synes det flaut å kjøpe varer de ikke har blitt fortalt av reklame at de skal kjøpe.

Merkelig nok. Burde jo være flauere å vise alle at man er merkeslave.

 

Og så vil de også unnskylde seg med at kvaliteten er liksom dårligere osv. Vel, kanskje du skal være litt mindre egoistisk og tenke på hva de 20 tusen kronene du sparte kunne innebært for fattige barn i andre land f.eks hvis du ga de til dem?

 

Men neida, det viktigste er selvsagt at du slipper ydmykelsen av å legge de pinlige billigvarene i bæreposene dine. Uffameg så fælt.

 

 

Sluttet og lese halvveis inni det du skrev jeg, utrolig frekk du skal være da.

 

Og cola smaker bedre en first price, vil du vite hvorfor? FORDI JEG SYNES DET!, så får meg personlig smaker den bedre, folk har forskjellige smaker, noen liker havregryn andre hater det, noen liker ost andre gjør ikke.

 

Jeg kjøper litt first price men også mange typiske dyre merker, og hvorfor? vel fordi jeg synes de smaker bedre.

 

Og ydmykelsen av og legge billige produkter i posen? hva har du røykt når du lagde denne tråden???

 

First price 700grm kjøttdeig koster mindre og smaker bedre en gilde, synes jeg. betyr det at ALLE burde synes det? nei. noen liker gilde sin bedre og sånn er det bare.

 

quoute ifra deg: Hadde jeg valgt idiotmerkene.

 

Hadde du valgt idiotmerkene? wtf?

Og du kaller folk som liker cola bedre en first price får duster.

 

Nei altså du høres ut som en utrolig arrogant person eller rett og slett bare en utrolig idiotisk person.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Meh. Jeg går mer etter smak, enn merke når jeg kjøper mat. Sparer også masse penger på at jeg svært skjeldent kjøper søtsaker. Juice og kjøtt er to ting jeg ikke er gnien når jeg kjøper. Men det er mest på grunn av at kvaliteten synker merkbart med billigmerkene. Man kan finne hamburgerkarbonader med 60% kjøttinnhold og juice fra konsentrat til lav pris men da får man også kjip mat.

 

Jeg er også avhengig av fullkornslefser når jeg lager taco + skikkelig grovbrød. Begge deler er litt dyrt men også verdt det i mine øyne.

Lenke til kommentar

jeg bruker å unne meg litt av hvert på rema. også billigmerker , som mange ganger smaker like bra, eller smaker forferdelig.

 

Jeg liker å kunne nyte livet , uten å måtte tenke på pris pris pris pris absolutt hver eneste gang jeg er å handler. Jeg er virkelig kjempeglad for at jeg flyttet såpass nær rema 1000. 5 minutter lenger bort ligger Coop Prix , makan til overpriset mat der !

 

Mange dager jeg går rundt og ønsker at slike kjeder som har så vanvittig høye priser i forhold til sine konkurenter en dag går konkurs. Det er kjedens egen feil om det skjer, for det tyder bare på en eneste ting : Griske pengegriser

Lenke til kommentar

1kg nordfjord kjøttdeig, 48.50. 99kr for 1 kg gilde.

 

Jeg har prøvd Nordfjord kjøttdeig i min matlaging, fordi den var så billig.

Dessverre ble jeg svært skuffet, den tilførte en litt "sur sokk"-smak til maten, og det ble ingen matglede igjen.

 

Jeg kommer aldri til å kjøpe Nordfjord igjen. Bare Gilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...