Gå til innhold

Har lyst til å overklokke laptopen min! Tanker? Tips?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke så altfor mye om overklokking, men vet ihvertfall hvordan det fungerer (har prøvd det på min stasjonære). Jeg er redd for at skjermkortet i laptopen skal bli for varmt, men med denne laptop kjøleren og den allerede "gode" kjølingen i laptopen, burde jeg ikke få litt ut av overklokkingen? Har lyst til å drøfte temaet før jeg begynner på egenhånd.

 

Laptopen er en Dell Precision M6500 med disse spesifikasjonene (har 2 vifter):

Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz.

2x 4GB RAM DDR3 667 MHZ (ett annet spm: hvor mye bedre spillopplevelse ville jeg fått med 1333 MHz?).

Nvidia Quatro FX 2800M 1024 MB 1920x1200px oppløsning.

vanlig HDD (ønsker meg SSD :p)

windows 7 prof. 64 bit.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil overklokke er at jeg vil ha bedre grafikk (mindre lagg) mtp. spill. Til 3D modellering og video redigering går pcen som en drøm!

 

Så.. Hva tror dere? Setter stor pris på respons ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke verdt det...

Laptop formfaktoren er alt for begrensende i forhold til varme, du sluker det lille av batterikapasitet du har raskere, og laptop BIOS er som regel helt forferdelig med tanke på overklokkings støtte. En slik ekstern laptop-kjøler er mest placebo-effekt og for at du ikke skal brenne fanget ditt - og det vil gjøre lite eller ingenting for å overklokke en laptop.

 

Kort sagt - dropp å overklokke bærbare maskiner. Erfaring tilsier at det skeldent eler aldri er verdt det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Mange fornuftige svar der! Får vel fjerne det fra tankene.

Hadde vært kjedelig dersom det hadde gått galt :) takk for alle svar!

 

Nei, som weebl sier, høres IKKE ut som noen god ide...har ikke engang hørt om noen som overklokker bærbar PC!!!

Har en kompis som har fått litt ekstra ut av sin laptop når han prøvde, og hvis du tar en titt på youtube så er det faktisk noen som klarer å få overklokket laptopen sin. Så vet du at det er mulig :) Men får si meg enig i at det kanskje ikke er en så veldig god ide!

 

Flott nødvendig informasjon der Stigma! ty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...