Gå til innhold

First Price egg borte?


Anbefalte innlegg

Husk også at for hver gang du kjøper dyrere egg fra frittgående høner så støtter du de som gir hønene sine ett fullverdig liv :)

 

Vel..

 

Egg fra frittgående høns. Dette er noe bedre enn burhøns, men allikevel ikke så veldig godt. Hønene slipper å sitte i små bur, og de bor istedenfor i store haller. Her er det imidlertidig så mange høner satt sammen, at de går så tett opp på hverandre slik at det blir krangler. Noen blir derfor hakket ihjel.

 

Linky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin link Garanti. På pakkene fra såkalte frittgående høner burde det stått: "Frittgående i bur..." Eventuelt: "Frittgående på et A4-ark..."

 

Angående priser.

 

Var en periode jeg først handlet på Rema 1000 eller Kiwi, før jeg deretter handlet det jeg ikke fant der på Ica Maxi eller Meny. Men sluttet ganske raskt med det, da jeg nesten ikke tjente noe på det. Endel ekstra tid tok det også, i tillegg opplever jeg at billigbutikkene jevnt over har dårligere kvalitet på frukt og grønt. Nå skal det riktignok nevnes at jeg nesten utelukkende lager maten min fra bånn, så har på følelsen av at det hovedsakelig er på halvfabrikata de store forskjellene mellom f.eks. Rema og Meny ligger.

 

Personlig sparer jeg også endel penger på å handle på innvandrerbutikkene, ved å stort sett holde meg unna brødmat (pålegg er dyrt!) og ved å øke mengden grønnsaker i forhold til kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at Meny er en dårlig butikk er det at de har meget dyre matvarer av samme kvalitet som de billige. Det er grunnen...

 

Så Meny er en DÅRLIG butikk pga prisen? Hva med selve butikken da? De ansatte? Tilbudene som ferskvaredisk? Det tells ikke da, fordi NOEN varer er litt dyrere enn andre butikkers varer?

 

Har du tenkt over varene som er billigere på Meny enn andre steder? Hvorfor er ikke de butikkene dårlige da? Da er jo prisen hos dem lavere, og da må jo de bli kvalifisert som en "dårlig" butikk. :p

 

Det var en eldre dame som stormet ut av Meny en gang og klagde på at Meny var skikkelig elendig på kundeservice og en dårlig butikk fordi vi akkurat da ikke hadde det grå pakkepapiret som hun ville ha, som forøvrig er gratis.

 

 

 

Hvorfor i all verden er det så mange som vil ha egg fra frittgående høner og tror at det er bedre?

 

Hvorfor er det så mange som har lyst på økologiske varer? Hvorfor tror de det er bedre? Det er vanskelig å si hvordan kunder tenker, kunder er noe av det vanskeligste å skjønne seg på. Ikke alltid like lett.

Endret av Mads7
Lenke til kommentar

Ok, knøttsmå, forholdsvis smakløse egg.

 

Uansett, poenget er, folk som handler på Meny tenker gjerne mindre på prisen og mer på kvalitet/smak enn de som handler alt på Bunnpris og Nille. For all del, fint at de har et billig alternativ liggende for studenter og uteliggere, men den største kundegruppen blir ikke nevneverdig påvirket.

 

+1

 

Egg fra burhøns smaker null og niks. Frittgående koster ikke mange kronene ekstra. I butikken her hvor jeg studerer er det kun én type billigegg. Frittgående = standard.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ok, knøttsmå, forholdsvis smakløse egg.

 

Uansett, poenget er, folk som handler på Meny tenker gjerne mindre på prisen og mer på kvalitet/smak enn de som handler alt på Bunnpris og Nille. For all del, fint at de har et billig alternativ liggende for studenter og uteliggere, men den største kundegruppen blir ikke nevneverdig påvirket.

 

+1

 

Egg fra burhøns smaker null og niks. Frittgående koster ikke mange kronene ekstra. I butikken her hvor jeg studerer er det kun én type billigegg. Frittgående = standard.

Det er ingen forskjell på frittgående og bur høns.

Forskning viser at smaken ikke er annerledes heller, men er det noen som har sett First Price Store egg?

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Ja jeg hopper inn her selv om aktiviteten her har stivnet.

 

Meny er en dårlig butikk som ikke har noen særlig bedre kvalitet enn de andre.

First Price egg finnes og jeg har aldri noen gang opplevd at de har forsvunnet.

 

De forsvant på Meny - men andre Unil butikker som Joker har dem enda :)

Har de de på kiwi også?

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...