Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hehe, der var jeg litt kjapp. Denne guiden - http://www.youtube.com/watch?v=YL8H70Es4wg.

 

Jeg har innstallert cwm via Odin. Men jeg får ikke startet i recovery. Får kun opp en skjerm, hvor jeg kan velge å gå videre til "Odin mode". Takk for svar :)

 

Jeg vet ikke om jeg har skjønt deg helt riktig, men du har altså rootet telefonen, og nå skal du flashe CyanogenMod? Når du har rootet mobilen, skal du kunne starte telefonen som vanlig. Men når du skal flashe CM, må du starte telefonen med å holde inne Power, Home, og Volume Up samtidig (i ca 10-15 sekunder). Har du rootet riktig, skal du herfra kunne installere CM og Gapps. Du må selvfølgelig legge inn ROM og Gapps på telefonen før du starter denne prosessen.

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg vet ikke om jeg har skjønt deg helt riktig, men du har altså rootet telefonen, og nå skal du flashe CyanogenMod? Når du har rootet mobilen, skal du kunne starte telefonen som vanlig. Men når du skal flashe CM, må du starte telefonen med å holde inne Power, Home, og Volume Up samtidig (i ca 10-15 sekunder). Har du rootet riktig, skal du herfra kunne installere CM og Gapps. Du må selvfølgelig legge inn ROM og Gapps på telefonen før du starter denne prosessen.

Telefonen er rootet, men jeg kommer aldri til menyen hvor jeg skal flashe CyanogmenMod. Telefonen starter ikke lenger som normalt, henger seg ved Samsunglogoen.

 

Når jeg trykker på power, home og volume up (15 sekunder), kommer jeg ikke til "flashmenyen". Kanskje det blir litt bedre om jeg legger ut bilder?

Lenke til kommentar

Telefonen er rootet, men jeg kommer aldri til menyen hvor jeg skal flashe CyanogmenMod. Telefonen starter ikke lenger som normalt, henger seg ved Samsunglogoen.

 

Når jeg trykker på power, home og volume up (15 sekunder), kommer jeg ikke til "flashmenyen". Kanskje det blir litt bedre om jeg legger ut bilder?

Ja, kanskje det. Men kommer du til downloadmenyen hvis du holder Power, Home og Volume Down? Hvis du bare får Samsunglogoen, holder du ikke knappene riktig, Du skal komme til Download og Recovery før du ser Samsunglogoen.

 

Det er mulig at det er noe feil med rootingen også, og da må du kjøre ny rooting i Odin mens telefonen er i Download-modus. (Power, Home, Volume Down).

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Telefonen er rootet, men jeg kommer aldri til menyen hvor jeg skal flashe CyanogmenMod. Telefonen starter ikke lenger som normalt, henger seg ved Samsunglogoen.

 

Når jeg trykker på power, home og volume up (15 sekunder), kommer jeg ikke til "flashmenyen". Kanskje det blir litt bedre om jeg legger ut bilder?

Jeg brukte denne kernelen når jeg gikk over til custom rom. Funka fjell. Enkel guide i post tre også.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

Lenke til kommentar

Min SGSII, stock med siste firmware, maser om at "Minnet er nesten fullt" og at "Noen systemfunksjoner vil kanskje ikke fungere". Dette gjelder åpenbart de 1.9GB-ene som er dedikert programmer. Dette merker jeg, og at ting ikke synker og oppdaterer seg som de skal. Jeg har ingen store programmer på systemminnet, og finner ingenting av betydelig størrelse som jeg kan slette eller overføre til SD-kort. Det står at 185MB er ledig, og 1,05GB er opptatt av programmer, og at total plass er 1,9GB.

 

I Kies får jeg ikke anledning til å se på denne delen av minnet og hva som befinner seg der.

 

Forslag til løsning? Vil ikke hard-resette saken heller.

Lenke til kommentar

 

Forslag til løsning? Vil ikke hard-resette saken heller.

MENY-INNSTILLINGER-PROGRAMSTYRING-NEDLASTET..

Sorter på størrelse ved å trykke Meny - knappen nede til venstre..

Da skal synderne listes opp.

Finner du ikke noe unormalt der, går du til SD-KORT fliken og huker av mesteparten der for å flytte apper til sd kortet (dette er IKKE ditt eksterne minnekort!).. Husk at alle apper som har widgets på hjemmeskjermen din vil miste widget muligheten ved å gjøre dette.

Siste utvei er en filbehandler nedlastet fra Play som hjelper deg å finne synderen som legger beslag på så mye minne..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Min SGSII, stock med siste firmware, maser om at "Minnet er nesten fullt" og at "Noen systemfunksjoner vil kanskje ikke fungere". Dette gjelder åpenbart de 1.9GB-ene som er dedikert programmer. Dette merker jeg, og at ting ikke synker og oppdaterer seg som de skal. Jeg har ingen store programmer på systemminnet, og finner ingenting av betydelig størrelse som jeg kan slette eller overføre til SD-kort. Det står at 185MB er ledig, og 1,05GB er opptatt av programmer, og at total plass er 1,9GB.

 

I Kies får jeg ikke anledning til å se på denne delen av minnet og hva som befinner seg der.

 

Forslag til løsning? Vil ikke hard-resette saken heller.

Har akkurat samme problem etter siste oppdatering. Man får den beskjeden når det er <200MB ledig plass. Jeg ryddet så det var godt over 300MB ledig plass på den delen av telefonen i forrige uke, og nå i dag fikk jeg beskjeden igjen. Når jeg går inn på innstillinger sier telefonen det er 25MB ledig plass, uten at jeg har installert noen nye apps siden jeg ryddet plass forrige uke. Ikke finner jeg noen apps som har generert enormt med data siden da heller.

Prøver meg på reset av telefon, og håper det ordner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har stock telefon selv, tenkte å legge CM med den nye installeren.

Hvordan tar jeg enklest backup av telefonen? Har ikke root og minnekort for øyeblikket. Tenkte hovedsaklig på kontakter, meldinger og muligens noen apps.

 

Kontakter: lagre kontaktene i Google - da får du de på Google Contacts. Meldinger: SMS Backup+ har jeg god erfaring med hvertfall.

 

Ser at Titanium Backup ofte blir anbefalt når det gjelder backup av "alt" på telefonen, men det krever root.

Lenke til kommentar

Ser det har kommet en installer til Cyanogenmod slik at det er lettere og legge inn ny firmware til s2en for de som ikke er drevne i den "gamle" måten.

Men hva er fordelene og bakdelene med CM?

Er det nesten 100% stabilt?

Bruker mest wimp, bluetouth, nettbank, Gmail og slikt vil det funke greit med CM da?

Er det noe ekstra og hente på batteriet med dette i tillegg?

Lenke til kommentar

Ser det har kommet en installer til Cyanogenmod slik at det er lettere og legge inn ny firmware til s2en for de som ikke er drevne i den "gamle" måten.

Men hva er fordelene og bakdelene med CM?

Er det nesten 100% stabilt?

Bruker mest wimp, bluetouth, nettbank, Gmail og slikt vil det funke greit med CM da?

Er det noe ekstra og hente på batteriet med dette i tillegg?

Holder på å teste ut nå, men det er ikke akkurat så enkelt. Etter 30 minutt med knot har det ennå ikke fungert skikkelig.

 

:edit:

 

Nå funker det! Virker som en kurant løsning dette. :)

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Ser det har kommet en installer til Cyanogenmod slik at det er lettere og legge inn ny firmware til s2en for de som ikke er drevne i den "gamle" måten.

Men hva er fordelene og bakdelene med CM?

Er det nesten 100% stabilt?

Bruker mest wimp, bluetouth, nettbank, Gmail og slikt vil det funke greit med CM da?

Er det noe ekstra og hente på batteriet med dette i tillegg?

 

Nå har jeg ikke prøvd installeren, men jeg synes å roote og installere CM på gamlemåten er helt kurant når man har gjort det et par ganger. Forøvrig kjører jeg nightlies og det er veldig greit. Fungerer på alt, og er vel ca 90% stabilt. Men det er verdt det synes jeg. :) Har gitt min S2 nytt liv, og jeg har ikke lenger lyst til å kjøpe meg ny mobil.

Lenke til kommentar

Det er liksom litt der jeg og er, litt lyst på ny telefon samtidig som jeg kunne tenke meg og prøve noe nytt først og se om jeg kan bli fornøyd med det.

Men synes det er for mange forklaringer og nedlastninger "alle" veier som må lastes ned og gjøres rett for ikke og ødelegge telefonen, føler meg noe tryggere om det bare er og forholde seg til en installer og få en form for "how to guide" hele veien.

Lenke til kommentar

Det er liksom litt der jeg og er, litt lyst på ny telefon samtidig som jeg kunne tenke meg og prøve noe nytt først og se om jeg kan bli fornøyd med det.

Men synes det er for mange forklaringer og nedlastninger "alle" veier som må lastes ned og gjøres rett for ikke og ødelegge telefonen, føler meg noe tryggere om det bare er og forholde seg til en installer og få en form for "how to guide" hele veien.

 

Fikk omsider kjørt installeren i går, og sitter nå med Cyagenmod på min G S2. Virker helt utmerket! Viktig å ta backup først, og der brukte jeg My Backup. Gratis og krever ikke root (som jeg ikke hadde på forhånd).

 

Slet en stund med at appen fortalte at den ikke kunne snakke med min telefon under installering, men det løste seg kjapt etter en runde på Cyagenmod-forumet. Selve installasjonen tok 5-6 minutter, og er meget fornøyd med sluttresultatet. Androidversjon er 4.3.1, men vet ikke om det er mulig å slenge inn en 4.4 rom eller ikke. Har ikke kommet så langt ennå. Telefon er kjapp og det var svært godt å få fjernet alle innebygde apps som jeg aldri brukte.

Lenke til kommentar

Ser det har kommet en installer til Cyanogenmod slik at det er lettere og legge inn ny firmware til s2en for de som ikke er drevne i den "gamle" måten.

Men hva er fordelene og bakdelene med CM?

Er det nesten 100% stabilt?

Bruker mest wimp, bluetouth, nettbank, Gmail og slikt vil det funke greit med CM da?

Er det noe ekstra og hente på batteriet med dette i tillegg?

 

Ulempen med å benytte seg av CM-installeren er at ikke oppnår en grunnleggende forståelse av hva det vil si å roote/installere kernel/installere ROM.

Dersom du er fornøyd med hva CM gir deg, er dette ikke et problem. Dersom du finner ut at CM ikke er noe for deg (selv foretrekker jeg andre ROMs), må du da uansett oppsøke XDA eller andre forum for å finne ut hvordan du gjenoppretter stock eller installerer en annen ROM. Da er det kanskje like greit å lese seg opp på dette i utgangspunktet?

Å installere en ROM på en S2 er svært enkelt, selv om instruksjonene med et raskt overblikk kan virke kompliserte. Du lærer deg også fort hvordan du kan benytte deg av CWM og andre verktøy som kan hjelpe deg om du får problemer med telefonen (Odin + stock Firmware fra sammobile.com er kjekt å ha liggende på PCen). Du vil også kunne ta en fullstendig backup av telefonen slik den er nå på minnekortet og gjenopprette den når som helst.

CM er en god ROM, men for min del gir den ikke nok funksjonalitet, og jeg foretrekker derfor Paranoid Android, REsurrection Remix eller Vanilla Rootbox. Ulempen med samtlige custom ROMs til I9100 er at driverstøtten ikke er 100 %, noe som kan gi en ustabil brukeropplevelse og dårligere batteritid. Skal man ha det beste fra begge verdener kan det være greit å vurdere custom ROMs basert på en Touchwiz-Rom.

Dersom du aldri har gjort dette før vil jeg anslå at prosessen med å installere en ROM vil ta deg 15-20 min. Mesteparten av tiden vil gå med til venting, og når du først har gjort det vil du bli overrasket over hvor lite skummelt det egentlig er - selv kan jeg finne på å installere en ny ROM hvis jeg kjeder meg på bussen :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...