Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Det gikk som en drøm og og installere på "gamle" måten men :)

Prøvde først CM 10.1.3 da ville ikke tastaturet virke, fikk opp meldinger om at det hadde stoppet hele tiden, så da tenkte jeg at jeg kunne prøve paranoid android , kom litt lengre her men det virker som at ikke jeg kan koble til trådløst nett, ser ikke ut som jeg får autorisert meg med kode og slikt!

Noen som vet hva det kan være?

 

Løste problemet, måtte inn på ruteren og aktivere nettverket via WPS

Endret av yupyup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da skjønner jeg ingenting... Hvilken operatør og bank bruker du?

 

Djuice (eid av Telenor) som operator DnB som bank.

 

Kontakter er litt klikkings da, når jeg skal slå sammen et nummer i sms (som av en eller annen grunn står som ukjent) så klikker den ofte. Utenom akkurat det har jeg ikke lagt merke til noe særlig som ikke fungerer.

 

Forøvrig - batteristats nå: 14H 47M på batteri - skjermtid: 2H 41M. Resterende batteri nå (fra 100%): 23% batteri.

 

Nå følgte jeg ikke så nøye med på denne statistikken på stock-rom men tror det er noe bedre.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Da ble det CM 10.1.3 på meg isteden for paranoid android, likte egentlig paranoid android bedre men den hadde ikke støtte for wimp og lagring av offline spille lister på kortet, det hadde CM.

Følte det var litt mer instillinger og slikt på den roomen, men den måtte vike for wimp :)

Var bare og installere den på nytt så fungerte tastaturet igjen, har nå lagt inn CM og PA flere ganger og til og med lagt inn sikkerhets kopien jeg tok før installasjonen av disse rommen.

IKKE noe og være redd for eller nervøs for dette kan alle vist denne guiden til CtpAwesome blir fulgt, det er vel omtrent gjort på 10 minuter :)

Lenke til kommentar

Da ble det CM 10.1.3 på meg isteden for paranoid android, likte egentlig paranoid android bedre men den hadde ikke støtte for wimp og lagring av offline spille lister på kortet, det hadde CM.

Følte det var litt mer instillinger og slikt på den roomen, men den måtte vike for wimp :)

Var bare og installere den på nytt så fungerte tastaturet igjen, har nå lagt inn CM og PA flere ganger og til og med lagt inn sikkerhets kopien jeg tok før installasjonen av disse rommen.

IKKE noe og være redd for eller nervøs for dette kan alle vist denne guiden til CtpAwesome blir fulgt, det er vel omtrent gjort på 10 minuter :)

Har nå prøvd både PA og CM, men fremdeles ingen bankid. Drit å lort...

 

Anyhow, er det noen mulighet for å rydde på interne SD-kortet? Ser det er et format interal sd-valg i CWM, men veit ikke om det er til å stole på...? Har en del drit på kortet som jeg vil få bort. Starte på scratch på en måte.

Lenke til kommentar

Tips til folk som sliter med lite internminne, altså de dedikerte 1,9 GB systemminne..

 

Siteter fra nett:

 

"A simple way to free up storage space is by deleting all the log files in the device memory. Just dial *#9900# on your phone and select option 2 Delete dumpstate/logcat in the prompted menu. It's not necessary to root your phone either. Thats it!"

 

Dette har jeg utført selv med positivt resultat ;-)

PS: Tipset bør kanskje ikke brukes før resetting ses på som siste utvei..

Lenke til kommentar

Tips til folk som sliter med lite internminne, altså de dedikerte 1,9 GB systemminne..

 

Siteter fra nett:

 

"A simple way to free up storage space is by deleting all the log files in the device memory. Just dial *#9900# on your phone and select option 2 Delete dumpstate/logcat in the prompted menu. It's not necessary to root your phone either. Thats it!"

 

Dette har jeg utført selv med positivt resultat ;-)

PS: Tipset bør kanskje ikke brukes før resetting ses på som siste utvei..

Hos meg hadde det 0 effekt, jeg er litt usikker på hvor store logger det eventuelt blir når en telefonen er satt til debug level low/off som standard. Bytter du derimot til mid eller high (logging for developers), får du svære logger lagret i minnet, dette kan du se ved å kopiere de ut til userspace / sdkort (valg i den samme menyen)

Lenke til kommentar

Hos meg hadde det 0 effekt, jeg er litt usikker på hvor store logger...

Jeg vant tilbake 250+ MB....

Det bør også legges til at min tlf (kjøpt aug. 2011) aldri er resetta og har blitt med alle oppdateringer siden kjøpsdato...

Er etter min mening avansert bruker med ±100 programmer installert til enhver tid... bla kart, gps, navigasjon, torrent-bruk, spotify, film, foto og dashcam i daglig bruk.

Endret av Haggi
Lenke til kommentar

Jeg vant tilbake 250+ MB....

Det bør også legges til at min tlf (kjøpt aug. 2011) aldri er resetta og har blitt med alle oppdateringer siden kjøpsdato...

Du kan jo for moro skyld bruke den menyen til å kopiere ut loggene som har samlet seg der og se hva som faktisk blir logget. Det er uansett en god ide å ta factory reset etter OS upgrade..

 

Hvor mye du har installert har ikke noe med dumpstate logs å gjøre bortsett fra at flere ting kan gå galt på telefonen som da blir loggført.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenker å selge min Galaxy S2 etter lang og tro tjeneste (kjøpt 1. juni 2011). Betingelsen er at jeg får 500 kr eller mer for den, ettersom jeg kan returnere den til Grønn Mobil hvor jeg kan få 500 kr for den.

 

Men uansett, nå har jeg CM på den, burde jeg gå tilbake til stock rom før jeg selger den?

 

CM er raskere, nyere utgave android (4.3.1), har bedre batteritid og har mange flere muligheter til tilpasning. Videre har jo Samsung ikke et vell av funksjoner som er nyttige/gimmick som på S3/S4, så jeg ser heller ikke et argument for å gå for stock rom der.

 

Hva tenker dere?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, der var jeg litt kjapp. Denne guiden - http://www.youtube.com/watch?v=YL8H70Es4wg.

 

Jeg har innstallert cwm via Odin. Men jeg får ikke startet i recovery. Får kun opp en skjerm, hvor jeg kan velge å gå videre til "Odin mode". Takk for svar :)

Hei igjen.

 

Nå er det på tide at jeg får ordnet min S2.

 

Når jeg starter telefonen på vanlig måte, får jeg skjermen som på bildet under. post-141280-0-64178200-1388773986_thumb.jpg

Så forsvinner skjermen og mobilen blir helt sort - ingen reaksjonen, uansett hvor lenge jeg lar den ligge.

 

Om jeg starter telefonen med Volum ned, home-button og på-knappen, så får jeg skjermen som ved bildet under.

post-141280-0-99518400-1388774070_thumb.jpg

 

Jeg trykker så volum opp, og før skjermen som bildet under.

 

post-141280-0-49549500-1388774106_thumb.jpg

Selv om det står 'downloading' er det ingenting som skjer.

 

Når jeg startet på hele dette opplegget, hadde jeg glemt at jeg hadde surret med Odin tidligere. Jeg vet jeg har gjort en feil, men er ute etter å rydde opp i dette. Om jeg får gjort det, ønsker jeg å bruke CyanogenMod Installer.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Nå står jeg helt fast.

Endret av Pitray
Lenke til kommentar

Det er download mode, jeg mener upload mode, altså pow + vol up + home for å starte tlf

 

Beklager. Da får jeg opp en logo av CyanogenMod, uten at noe annet skjer. Dette skyldes sikkert at jeg forsøkte å CyanogenMod Installer etter å ha fulgt en annen guide med annen recovery før dette.

 

CyanogenMod Installer klarte ikke hele prossessen sist, og det ser ikke ut som om det skjer mye nå heller.

Lenke til kommentar

Hm, hva med å flashe stock sw med Odin og ta det fra begynnelsen av igjen? Er vel kjappest hvis du har filene liggende.

 

Det er kanskje like greit. Men jeg klarte ikke det forrige gang. Har du link til en guide for å flashe stock sw? Om jeg får til det, tror jeg CyanogenMod Installer går fint etterpå.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg fulgt guiden du har linket til, og lastet ned sw som du linket til.

 

Som guiden sier, har jeg lagt filen til i PDA i ODIN. Kommet til Download mode på telefonen og så koblet til USB. Dette har jeg gjort med forskjellige USB kabler, forskjellige USB-innganger osv. Men ODIN finner ikke telefonen, uansett hvor lenge jeg venter.

 

Vet du hva det kan være?

 

EDIT: Jeg ser folk på forum skriver at jeg må ha huket av for "debugging". Dette får ikke jeg gjort, da jeg ikke kommer inn på telefonen i det hele tatt. Mulig jeg har gjort dette for en stund siden, men jeg aner ikke.

Endret av Pitray
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...