Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker å slå av Den IKKE herlige Samsung Galaxy s2 Talekommando, har alleredet googlet meg til at dette er et problem å slå av samt har iritert flere en meg.

 

OM man får trykt 2 ganger på meny knappen dukker denne Voice\tale kommandoen opp, problemet er at jeg Aldrig skal bruke dette men jeg kommer stadig inn grunnet feiltrykk evnt sensitiv mobil.

 

Om jeg diseabler programmet evnt av-innstallerer det dukker det opp igjen uansett (Disable - ønsker du å bruke Voice igjen, ved avinnstallering - Vill du innsallere voice Command). Argh! like langt med andre ord, kan jeg få dette av for evig tid ?

 

Her vil jeg igjen anbefale JKay deluxe settings fra xda som jeg har linket til tidligere, den har en egen setting for å skru av dette :)

(finner ikke link, er på jobb, ligger under themes på xda, og krever root)

 

Takk for tips, denne forstyrrer ikke custom launchere og slikt? (Jkay)

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har du nok noe som tapper batterier ditt, er svært sjelden noe galt med batteriet.

 

Sjekk ut tråden min her

 

Jeg har prøvd den "enkle" guiden og det hjelper fortsatt ikke. Har ikke prøvd middels eller avansert da jeg ikke vet helt hva root er ennå.

 

Vel, det kan også være programmer du har installert som er dårlig kodet.

"My Country" er et eksempel. Jeg spiller det, og dersom jeg ikke går inn og tømmer RAMen etter å ha lukket det, ligger det og trekker mengder med strøm, selv om det ikke kommer opp i den vanlige batteri-oversikten.

Jeg vil anta at det programmet ikke er det eneste.

Lenke til kommentar

Andre som opplever at når man klikker på artikler i nettaviser (særlig vg) så åpnes artikkelen helt i bunnen (typ som man har trykket END-tasten på en pc)? Dette er på Dolphin i hvert fall.

 

Det er et problem med VG såvidt jeg vet. Den husker posisjonen fra forrige side og hopper automatisk dit. Opplever ikke sånt på mange andre sider.

Lenke til kommentar

Ønsker å slå av Den IKKE herlige Samsung Galaxy s2 Talekommando, har alleredet googlet meg til at dette er et problem å slå av samt har iritert flere en meg.

 

OM man får trykt 2 ganger på meny knappen dukker denne Voice\tale kommandoen opp, problemet er at jeg Aldrig skal bruke dette men jeg kommer stadig inn grunnet feiltrykk evnt sensitiv mobil.

 

Om jeg diseabler programmet evnt av-innstallerer det dukker det opp igjen uansett (Disable - ønsker du å bruke Voice igjen, ved avinnstallering - Vill du innsallere voice Command). Argh! like langt med andre ord, kan jeg få dette av for evig tid ?

 

Her vil jeg igjen anbefale JKay deluxe settings fra xda som jeg har linket til tidligere, den har en egen setting for å skru av dette :)

(finner ikke link, er på jobb, ligger under themes på xda, og krever root)

 

Takk for tips, denne forstyrrer ikke custom launchere og slikt? (Jkay)

 

AtW

 

Nope, den endrer framework, bruker den selv sammen med GO Launcher.

Hjem-tasten blir også mer responsiv da den slipper å sjekke om det kommer et nr. 2 trykk :-)

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Sliter med å få rootet Samsungen min, Odin programmet henger bare på SetupConnection - USB debugging er av. Noen sider maser om at mobilen også må settes i pda format, men dette finner jeg ingen setting på.

 

Andre forslag er å ta ut batteriet, restarte pce, prøvd felere ganger. Forslag?.

 

Se på denne videoen og de andre partene. Funket fint for meg

Lenke til kommentar

Sliter med å få rootet Samsungen min, Odin programmet henger bare på SetupConnection - USB debugging er av. Noen sider maser om at mobilen også må settes i pda format, men dette finner jeg ingen setting på.

 

Andre forslag er å ta ut batteriet, restarte pce, prøvd felere ganger. Forslag?.

 

Mobilen må settes i download-mode før du kobler den til. (slå av tlf, hold inne home og vol ned når du slår på telefonen, og hold inne til download-skjermen kommer)

Og viss Kies er installert på maskinen (er jo en av de lettere måtene å få de riktige driverne...) må du sørge for å avslutte alle Kies-prosesser på maskinen før du begynner.

 

Ellers er guiden som står her ganske lettfattelig...

Lenke til kommentar

Sliter med å få rootet Samsungen min, Odin programmet henger bare på SetupConnection - USB debugging er av. Noen sider maser om at mobilen også må settes i pda format, men dette finner jeg ingen setting på.

 

Andre forslag er å ta ut batteriet, restarte pce, prøvd felere ganger. Forslag?.

Det er en ganske enkel guide du kan følge i førstepost, som er ganske steg for steg

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som opplever random restart av telefonen?

Jeg opplever også dette. Det begynte etter oppdatering til 2.3.5 via Kies. Jeg har en mistanke om at det er nye Market som utløser restart for meg. Det startet etter at Market oppdaterte seg til versjon 3.1.5. Har gjenopprettet fabrikkinnstillinger uten at det har hjulpet. Jeg kjører Launcher Pro og har også brukt GO launcher EX når dette har skjedd. Virket som TW fungerte bedre, men jeg tror som sagt Market er problemet. Andre som har tilsvarende problem?

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som opplever random restart av telefonen?

Jeg opplever også dette. Det begynte etter oppdatering til 2.3.5 via Kies. Jeg har en mistanke om at det er nye Market som utløser restart for meg. Det startet etter at Market oppdaterte seg til versjon 3.1.5. Har gjenopprettet fabrikkinnstillinger uten at det har hjulpet. Jeg kjører Launcher Pro og har også brukt GO launcher EX når dette har skjedd. Virket som TW fungerte bedre, men jeg tror som sagt Market er problemet. Andre som har tilsvarende problem?

 

Jeg hadde det problemet etter 2.3.5 oppdateringen, men det forsvant etter at jeg slo av og på telefonen.

Lenke til kommentar

Hei, jeg sammenlignet skjermen på min SII med en kompis sin, og man ser tydelig at hans skjerm er skarpere, vi har samme innstillinger på. Hva kan dette skyldes, min er ikke mer en en måned gammel, og hans ble kjøpt i sommer.

 

Kom over en artikkel i går, hvor det ble skrevet om at det fantes to forskjellige versjoner (eller de hadde to forskjellige produksjonssteder, husker ikke helt), og at det visstnok skulle være ganske stor forskjell på skjermene mellom disse.

Lenke til kommentar

Har funnet en løsning på crappy samtalekvalitet med XWKI8!

 

Hadde en mistanke om at det kunne være relatert til modem-delen av oppdateringen. Og siden den delen kan flashes uavhengig av ROM, har jeg nå gått fra CyanogenMod og tilbake til XWKI8 med 2.3.5.

Deretter (etter å ha flashet CF-Root selvfølgelig) flashet jeg modem-versjonen som kom med XWKI4, nemlig XXKI1, og voila, så har jeg XWKI8 med super samtalekvalitet :)

Det er bare en zip-fil som skal installeres gjennom CWM.

 

Dette høres jo ut som noe som kan løse problemet mitt. Problemet er desverre at jeg ikke skjønner noe som helst av hvordan jeg skal få dette til??

Lenke til kommentar

Ønsker å slå av Den IKKE herlige Samsung Galaxy s2 Talekommando, har alleredet googlet meg til at dette er et problem å slå av samt har iritert flere en meg.

 

OM man får trykt 2 ganger på meny knappen dukker denne Voice\tale kommandoen opp, problemet er at jeg Aldrig skal bruke dette men jeg kommer stadig inn grunnet feiltrykk evnt sensitiv mobil.

 

Om jeg diseabler programmet evnt av-innstallerer det dukker det opp igjen uansett (Disable - ønsker du å bruke Voice igjen, ved avinnstallering - Vill du innsallere voice Command). Argh! like langt med andre ord, kan jeg få dette av for evig tid ?

 

Her vil jeg igjen anbefale JKay deluxe settings fra xda som jeg har linket til tidligere, den har en egen setting for å skru av dette :)

(finner ikke link, er på jobb, ligger under themes på xda, og krever root)

 

Takk for tips, denne forstyrrer ikke custom launchere og slikt? (Jkay)

 

AtW

 

Nope, den endrer framework, bruker den selv sammen med GO Launcher.

Hjem-tasten blir også mer responsiv da den slipper å sjekke om det kommer et nr. 2 trykk :-)

 

Testet det nå, virker som den fungerer bra, savner dog mulighetent il å disable lock-screenen helt, hvorfor er ikke sånne elementere ting default på telefonen?

 

AtW

Lenke til kommentar

HJELP!!

 

Jeg er altså på de aller fleste måter veldig fornøyd med telefonen, men mange av mine samtalepartnere i andre ende klager over dårlig lyd/forsinkelser og at de av og til hører seg selv i ekko. Jeg har plukket opp råd som går i retning av at det kan hjelpe å oppgradere firmwaren til 2.3.4 (jeg har nå 2.3.3). Jeg har som tidligere nevnt ikke hatt særlig hell med Kies som ikke gjenkjenner telefonen i 8 av 10 tilfeller (og ja jeg har f.eks. fjernet alt av filer med for mange punktummer) og heller ikke klare å oppdatere. I tillegg har jeg prøvd å oppdatere fra telefonen, men da får jeg bare beskjed om at det "ikke finnes noen oppdateringer tilgjengelige." Jeg har også prøvd meg på Odin, men jeg er lite kjent med fremgangsmåte, software og hvilke filer/versjoner jeg skal laste ned.

 

Jeg er i det hele og store lite kjent med smarttelefoner (dette er min første) og merker at jeg er helt ukjent med terminologien (flashing, rooting etc....). Med andre ord:

 

Jeg trenger en 101 oppskrift for DUMMIES i hvordan oppgradere firmware med Odin. Evt om det finnes en annen måte. Jeg må tydeligvis ha det inn med teskje + linker til hva jeg trenger å laste ned. Vet det er mye å be om, men hvis noen hadde kunnet hjulpet meg så hadde jeg blitt særdeles takknemlig for jeg er i ferd med å klikke fullstendig på Kies, Odin og telefonen!!

Been there, done that...

 

Slå av telefonen, avinstaller Kies fra PC, installere Kies på nytt, slå på telefon, koble til.

Eneste måten jeg fikk kontakt med telefonen på.

PS! Første gang jeg oppgraderte fant jeg ut at jeg måtte slå på USB-debugging (Instillinger - Programmer - Utvikling). Ved andre gangs oppdatering måtte jeg slå av debugging.

 

Nå ble du sikkert mye(!) klokere.

 

Lykke til :-)

 

Takker for svaret, men det hjalp meg nok ikke særlig mye, nei :)

Lenke til kommentar

Ønsker å slå av Den IKKE herlige Samsung Galaxy s2 Talekommando, har alleredet googlet meg til at dette er et problem å slå av samt har iritert flere en meg.

 

OM man får trykt 2 ganger på meny knappen dukker denne Voice\tale kommandoen opp, problemet er at jeg Aldrig skal bruke dette men jeg kommer stadig inn grunnet feiltrykk evnt sensitiv mobil.

 

Om jeg diseabler programmet evnt av-innstallerer det dukker det opp igjen uansett (Disable - ønsker du å bruke Voice igjen, ved avinnstallering - Vill du innsallere voice Command). Argh! like langt med andre ord, kan jeg få dette av for evig tid ?

 

Her vil jeg igjen anbefale JKay deluxe settings fra xda som jeg har linket til tidligere, den har en egen setting for å skru av dette :)

(finner ikke link, er på jobb, ligger under themes på xda, og krever root)

 

Takk for tips, denne forstyrrer ikke custom launchere og slikt? (Jkay)

 

AtW

 

Nope, den endrer framework, bruker den selv sammen med GO Launcher.

Hjem-tasten blir også mer responsiv da den slipper å sjekke om det kommer et nr. 2 trykk :-)

 

Testet det nå, virker som den fungerer bra, savner dog mulighetent il å disable lock-screenen helt, hvorfor er ikke sånne elementere ting default på telefonen?

 

AtW

 

Du kan installere en app som gjør det. Søk på no lock i market.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...