Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har hatt S2 siden mai, er svært fornøyd. Jeg hadde samme problem med Kies (Win XP pro)som mange andre her, etter å ha lest til øyet ble stort og vått, tok jeg ut SD-kortet, startet opp igjen tlf, plugget inn kabelen - da koblet Kies seg opp på første forsøk. Jeg fikk oppdatert til 2.3.5, og etter det har Kies fungert med SD-kort i telefonen. :thumbup:

 

S.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med random reboot, telefonen låser seg og situsasjoner der jeg må manuelt restarte telefonen for å få ting til å fungere. Jeg skulle til å se hvor mange timer jeg hadde, men oppdaget at den hadde låst seg igjen. Fungerer fint etter å ha tatt ut og inn battereiet, men det er veldig irriterende. Mulig det har noe med at jeg har rootet den.

Lenke til kommentar

Har funnet en løsning på crappy samtalekvalitet med XWKI8!

 

Hadde en mistanke om at det kunne være relatert til modem-delen av oppdateringen. Og siden den delen kan flashes uavhengig av ROM, har jeg nå gått fra CyanogenMod og tilbake til XWKI8 med 2.3.5.

Deretter (etter å ha flashet CF-Root selvfølgelig) flashet jeg modem-versjonen som kom med XWKI4, nemlig XXKI1, og voila, så har jeg XWKI8 med super samtalekvalitet :)

Det er bare en zip-fil som skal installeres gjennom CWM.

Lenke til kommentar

Får ikke lastet ned ny versjon. (programoppdatering.) Vet det har kommet en ny, men telefonen sier at det ikke finnes noen.? Har versjon 2.3.3. Er det noe som må gjøres igjennom kies ? (finner ikke ut av det heller.)

er det noen der ute som kan hjelpe meg. please. :-)

Spørsmål 2. Er det flere som plages av dårlig lyd i telefon delen ?

den i andre enden klager veldig over dårlig lyd. Noen som har tips til hva man kan gjøre med dette. Håper noen vil ta seg tid til å svare.

blir veldig takknemmelig.

Lenke til kommentar

Spørsmål 2. Er det flere som plages av dårlig lyd i telefon delen ?

den i andre enden klager veldig over dårlig lyd. Noen som har tips til hva man kan gjøre med dette. Håper noen vil ta seg tid til å svare.

blir veldig takknemmelig.

 

Hadde samme problem som deg på 2.3.3 og, ikke bare på 2.3.5.

Vil tippe at løsningen jeg har beskrevet ovenfor vil fungere for deg og, viss det ikke retter seg med en oppdatering..

Men da må du lese litt om rooting og flashing, både med Odin og med CWM... Fordelen er at da får du ganske kjapt oppdatert telefonen :-D

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen siden juni nå og er ganske fornøyd. Det eneste som jeg ikke er fornøyd med er batteritiden til S2. Den klarer ikke en hel dag ved aktiv bruk og jeg må lade den hver natt.. Har prøvd å ikke bruke telefonen så mye, men den går også veldig mye ned ved inaktivitet. For eksempel så går batteriet kanskje ned ca 30% i løpet av 4-5 timer når jeg ikke bruker den.

Bruker 2.3.5, med ingen root, rom eller noe lignende.

 

Kanskje jeg må kjøpe nytt batteri? :S

Lenke til kommentar

Da har du nok noe som tapper batterier ditt, er svært sjelden noe galt med batteriet.

 

Sjekk ut tråden min her

 

Jeg har prøvd den "enkle" guiden og det hjelper fortsatt ikke. Har ikke prøvd middels eller avansert da jeg ikke vet helt hva root er ennå.

Har nevnt det før, men for min del så gjorde Google Latitude ganske stort innhogg i batteriet mitt over natta. Sørg for at du ikke er signet inn på Latitude.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som opplever random restart av telefonen?

 

Fikk det etter å ha satt i et 16GB SanDisk kort. Har testet flere ganger med kort inn og ut over noen ukers tid, og telefonen restarter KUN med kortet i telefonen. Jeg har formatert kortet flere ganger, telefonen restarter selv om jeg ikke har installert noe som helst på kortet. Så i mitt tilfelle er det så vidt jeg kan forstå minnekortet som er problemet.

Lenke til kommentar

Ønsker å slå av Den IKKE herlige Samsung Galaxy s2 Talekommando, har alleredet googlet meg til at dette er et problem å slå av samt har iritert flere en meg.

 

OM man får trykt 2 ganger på meny knappen dukker denne Voice\tale kommandoen opp, problemet er at jeg Aldrig skal bruke dette men jeg kommer stadig inn grunnet feiltrykk evnt sensitiv mobil.

 

Om jeg diseabler programmet evnt av-innstallerer det dukker det opp igjen uansett (Disable - ønsker du å bruke Voice igjen, ved avinnstallering - Vill du innsallere voice Command). Argh! like langt med andre ord, kan jeg få dette av for evig tid ?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ønsker å slå av Den IKKE herlige Samsung Galaxy s2 Talekommando, har alleredet googlet meg til at dette er et problem å slå av samt har iritert flere en meg.

 

OM man får trykt 2 ganger på meny knappen dukker denne Voice\tale kommandoen opp, problemet er at jeg Aldrig skal bruke dette men jeg kommer stadig inn grunnet feiltrykk evnt sensitiv mobil.

 

Om jeg diseabler programmet evnt av-innstallerer det dukker det opp igjen uansett (Disable - ønsker du å bruke Voice igjen, ved avinnstallering - Vill du innsallere voice Command). Argh! like langt med andre ord, kan jeg få dette av for evig tid ?

 

Her vil jeg igjen anbefale JKay deluxe settings fra xda som jeg har linket til tidligere, den har en egen setting for å skru av dette :)

(finner ikke link, er på jobb, ligger under themes på xda, og krever root)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...