Gå til innhold

Periodisk Faste (og en liten rant)


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner også til at shake på tom mage kan være litt vanskelig, men for min del har det hjulpet å drikke litt vann på forhånd.

 

Strekkmerker kommer av at du vokser fortere enn huden klarer å tøyes og derfor blir det merker. Det er lite å gjøre at du får dem, og når de første har kommet går de heller ikke vekk (blir mindre synlig over tid though) Det finnes mange kjerring råd om hvordan man skal unngå strekkmerker (bare sjekk gravid-forum osv), men tror lite av det faktisk har noe virkning. Det er mer tilfeldigheter om hva som hjelper.

 

100% sjokolade er ikke perfekt nei, men burde gå greit ned. Alternativt kan du ta mer vann for å skjule smaken mer. Melk hjelper litt, men er dyrt i lengden (samt det er litt ekstra kcal..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant, men dette gjelder i dag

Ellers så går det mye i fisk og kylling ;)

Har proteinpulver liggende, men er ikke så veldig gira på å begynne med det, siden sist jeg gjorde det gikk jeg opp 10 kg og fikk sinnsyke strekkmerker på biceps, som ikke går bort, men det kan vurderes siden jeg nå er på så lite kalori inntak..

Pic or it didn't happen :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er sant, men dette gjelder i dag

Ellers så går det mye i fisk og kylling ;)

Har proteinpulver liggende, men er ikke så veldig gira på å begynne med det, siden sist jeg gjorde det gikk jeg opp 10 kg og fikk sinnsyke strekkmerker på biceps, som ikke går bort, men det kan vurderes siden jeg nå er på så lite kalori inntak..

Pic or it didn't happen :p

 

... Vill du virkelig se bilder av strekkmerker? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi se, på tide med en oppdatering

 

Har nå gått 2 uker ca på PF, begynner å bli vant til det!

 

Skriver opp en vanlig dag for meg....

 

06:15 Bcaa, Kreatin

06:30-0730 Trening ( 2 liter vann)

11:30-12:00 Lunch ( 3 knekkebrød av typen wasa havre,makrell i tomat og ost og en proteinshake og vann eller kaffe som drikke) Ca 600 kcal tilsammen

16:00-17:00 Middag ( Pytt i panne med fløtesaus, 2 egg og vann som drikke)ca 600 kcal hær og

17:00-11:30 Dagen etter faste

 

Mine kommentarer:

 

Mener jeg har gått ned noen kilo/gram på den siste tiden..men har ikke en vekt så er ikke så lett

Ellers så merker jeg at jeg er litt sulten på kvelden, men det går bra drikker mye vann i løpet av en dag så jeg overlever...

 

Det jeg også legger merke til er mitt lave kcal inntak, ligger vell på 1000+ i underskudd værdag, og mesteparten av det jeg får i meg i dag er protein så kommer karbiser og fett

 

Merker også at proteinshaken gjør meg sinnsykt mett til middag, dette begrenser inntaket av middag, men jeg prøver å trykke i meg alt jeg kan

 

Er det noen som har kommentarer?

 

PS: Jeg vet at jeg ligger veldig lavt i kcal og kommer til å miste noe muskel masse, men det gjør meg ikke så veldig mye

 

Se bort i fra skrivefeil ......

 

sry storken for spam :innocent:

Lenke til kommentar

Flere enn meg som opplever at de er mentalt skjerpet og fokusert under selve fasteperioden? Mener at jeg har lest noe om at dette skyldes katekolaminer som skilles ut under denne perioden. Det har iallefall vært veldig gunstig for min del i disse eksamenstider :D

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er 16år og trent styrke i litt over ett år.

Har blitt en del sterkere, men har jo ikke hatt noen form for kosthold.. Jeg er altfor glad i å spise, spesielt søte ting :innocent: Og det merker jeg nå, forsetter det sånn her kommer jeg nok til å ende med hengemage :!:

 

Så jeg tenkte at jeg skulle prøve PF!

Men som sagt aldri tenkt over kosthold før, nå som sommerferien har kommet har jeg bestemt meg for å komme meg i form!

 

Har tenkt til å følge "Tidlig på morgenen", med bare små modifikasjoner.

 

0700: 5-15 min før trening: 10g bcaa

0700-0800: Jogge

0900: 10g bcaa

1200-1300: Første måltid

1400-1500:Styrketrening (Skal jeg spise noe før eller etter?)

2000-2100: Siste måltid

 

Er denne og denne grei?

 

Også det viktigste, jeg kankje krever for mye, men spør for det.

Kan dere liste opp så mange forskjellige måltids forslag som mulig?

Så jeg kan sette opp en liste å følge!

 

EDIT: Jeg er 186 og veier 112kg, vil jeg se fremgang i løpet av la oss si to måneder med denne planen? (Trenger bare å høre et ja, så jeg blir enda mer motivert :roll: ) Men svar ærlig!

Endret av Pius
Lenke til kommentar

Proteinshaken du tar kl 09:00 vil avbryte fasten, noe som gjør at du klokker inn på 12 timers faste og er litt lite for optimal utnyttelse av PF. 15-16 timer burde være minimum. Jeg ville droppe denne.

 

BCAA har jeg ikke spesielt mye greie på, så det får noen andre svare om er nødvendig.

 

Hvor mye du går ned er avhengig av hvor stort kcal-underskudd du har over tid. Med dine mål høres det ut som at du har ganske mye ekstra og derfor et dårlig kosthold nå, noe som gjør at det er viktig å ikke har en for stor endring i starten for å unngå at du treffer veggen.

 

To måneder er forresten et alt for kort perspektiv når det gjelder resultat fra trening og kosthold så fremt du ikke velger noe ekstrem diett da..

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Dropper proteinshaken, og ja kostholdet mitt er helt på bærtur.

Det skal jeg nå ta tak i! Skal begynne med PF fra neste uke, så kommer jeg nok med updates etterhvert.

 

Det jeg lurte på var om jeg ville merke forskjell iløpet av omtrent to måneder. Nå er jeg ganske sikker på at bare ved å droppe unødvendig snop og måltider vil hjelpe veldig, men går for PF i tillegg.

 

Så da er jeg klar for PF utprøvings perioden, MEN trenger forsatt forslag til måltider. Hva og hvor mye?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg har alltid hatt et kosthold lignende dette, men kom først nå på at det kanskje kan klassifiseres som periodisk faste.

 

Ukedager:

Første måltid: Ca kl 11-12

Andre måltid: Middag, ca kl 16-17

Siste måltid: Ca kl 21-22

 

Helg:

Første måltid: Ca kl 12-14

Andre måltid: Ca kl 17-18

Siste måltid: Ca kl 24/aldri om jeg er på fest, da blir det småspising av alt hele tiden.

 

I tillegg har jeg et lite måltid etter trening som oftest bestående av en banan og 1 liter helmelk. Kan også nevne at jeg spiser meg stappmett til hvert måltid og prøver å få i meg mest mulig protein og fett i løpet av måltidene (første måltid pleier likevel å bli veldig karbohydratbasert p.g.a brødmat er det enkleste å ha med på skolen).

 

Edit: Glemte spørsmålet mitt: Kan jeg si at jeg holder på med periodisk faste eller er dette noe annet? Fasten min er tross alt på bare ca 13-14 timer

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor du har et behov for å kalle det periodisk faste, det viktigste med trening og kosthold er å finne en middelvei som passer for deg! Jeg har etter å ha prøvd PF selv endt opp på lignende spisemønster selv for det passer meg og dagene mine best!

 

Skal du kunne si at du går på PF og få fordelene fra PF, så er det vel minst 16 timer man skal ha som guttunge, så nei. 13-14 timer er ikke "nok"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg har ikke noe behov for å kalle det periodisk faste. Jeg hadde ingenting å gjøre på og fant derfor ut at jeg skulle finne ut om spisemønsteret mitt kunne kalles periodisk faste.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...