Gå til innhold

Hvor er det blitt av linux-kategorien?


Skal Linux-kategorien ligge under:  

1 stemme

  1. 1. Skal Linux-kategorien ligge under:

    • Programmer
      15
    • Hardware
      60
    • Egen Linux-kategori
      58


Anbefalte innlegg

Håper bare moderatorene hører folkets røst da. Husk, forumet er ikke verdt et øre uten de som ofrer mye tid og hjerneceller på å skrive her (slike som MarcelSB).

 

Ser for meg et forum bestående av 3 14-åringer og moderatorene...haha. :lol:

 

Baq

 

 

Grim Aramis:

-hvis du vil holde diskusjonen "on topic" kan du jo bruke PM? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten notis: Til de av dere som snakket om å hacke forumet - tenk NØYE igjennom hva dere i såfall gjør. Det er ikke lovlig, og vil medføre rettslig forfølgning. Slikt skader bare saken deres, som ærlig talt er stilt noe svakt pga. denne tråden.

 

Uhm...hvem skulle dette være? Jeg mener å ha gått gjennom forumet etter slikt "snakk", men kan ikke finne noe. Jeg tror generelt ikke folk er interessert i å ødelegge noe de bruker mye tid og krefter på, men det er mulig du tror annerledes.

 

Baq

Lenke til kommentar
Håper bare moderatorene hører folkets røst da.

 

Selvfølgelig. Men vi gidder ikke kaste bort tiden på folk som skriker og roper opp om bagateller, useriøse innlegg og hets. Slike ting er kun skadelig for de som ønsker ting "the way they was".

 

Som sagt - dette er tatt opp til diskusjon, så da må dere nesten bare avvente resultatet og akseptere det når det kommer. Personlig ser jeg ikke problemet med å måtte klikke på en ekstra link - som jeg sa tidligere, er det noe fint som heter bookmarks / bokmerker. Jeg er sikker på at Linux-brukere vet åssen de skal bruke slikt... :lol:

Lenke til kommentar
En liten notis: Til de av dere som snakket om å hacke forumet - tenk NØYE igjennom hva dere i såfall gjør. Det er ikke lovlig, og vil medføre rettslig forfølgning. Slikt skader bare saken deres, som ærlig talt er stilt noe svakt pga. denne tråden.

 

Uhm...hvem skulle dette være? Jeg mener å ha gått gjennom forumet etter slikt "snakk", men kan ikke finne noe. Jeg tror generelt ikke folk er interessert i å ødelegge noe de bruker mye tid og krefter på, men det er mulig du tror annerledes.

 

Baq

 

Diskusjoner finnes andre steder enn i denne tråden

Lenke til kommentar
Personlig ser jeg ikke problemet med å måtte klikke på en ekstra link - som jeg sa tidligere, er det noe fint som heter bookmarks / bokmerker. Jeg er sikker på at Linux-brukere vet åssen de skal bruke slikt... :lol:

 

Hahaha, så morsom du er yummy. Skikkelig festlig er du.

 

Saken er at halvparten av de som poster på linuxforumet aldri ville oppdaget linuxforumet (eller linux for den saks skyld) hvis de ikke hadde sett det ligge på forsida på forumet :yes:

 

Det er viktig at folk vet at det finnes alternativer til M$ og Win.

 

MarcelSB

 

Edit: feilquoting

Lenke til kommentar

Yummy, viktigheten i at linux delen ligger på hw.no sin del av forumet er fordi det mest sannsynlig er flere brukere der, og de får lett øye på linux delen, også kan folk lett se poster fra linux forumet på forsiden til hw.no, som jeg er innom mest.

 

Er linux et program? Hvilket os kan man kjøre det på?

 

Hvorfor samkjøre Unix/Linux, kunne ikke de hatt separate forum, eller skal dere slå sammen mac/windows, kanskje SCO blir sure for å bli samkjørt med linux :)

 

Ja vi linux brukere kan bruke bokmerker, men hvorfor ikke bare skrive hw.no og få opp 10 siste poster fra forumet som inkluderer linux og lese nyheter på forsiden til hw :?

 

Tror ikke det er så mange andre os som gjør at brukeren må sette seg inn i hardwaren sin, som chipsett, og masse andre småting...

 

Håper alt blir som normalt igjen :)

Lenke til kommentar

Ok jeg har prøvd å følge diskusjonen uten å bryte inn, men må bare komme med et par kommentarer til hele denne saken. For det første vil jeg bare rose Egil|B og si at han har opptredd ganske bra i denne saken. Han er stort sett den eneste jeg har sett som har kommet med saklige argumenter og holdt en seriøs tone. Jeg har lest her, og sittet på #hw.no/linux på EFnet, og jeg blir ganske sjokkert over enkeltes (for ikke å nevne navn. dere vet hvem dere er selv) oppførsel. Hvordan kan vi ta noe som helst seriøst da det blir oppfordret til flooding av forumet, og det kommer (ifølge enkelte) spøker om å hacke forumet. Oppi alt dette er det endel utdritning av moderatører, spesielt yummy.

 

Saken har blitt tatt opp til diskusjon igjen etter en (seriøs) melding som ble sendt fra Egil|B til yummy, men sannsynligvis vil enkelte alt ha gjort opp en mening eller som ikke vil delta pga oppførselen til enkelte personer. Vi har tilogmed fått trussler, og det blir sjelden godt mottatt.

 

Poenget med å flytte linux var at vi prøvde å få et mer logisk forum. Jeg ser jo at flere av dere er uenig i den nye strukturen, og det er jo i og for seg greit. Vi tar jo såklart høyde for brukernes meninger, men jeg må ærlig innrømme at jeg har problemer med å se ting fra deres ståsted da jeg ser moderatørene blir latterliggjort av dere.

 

Som yummy sier er dette det rette stedet å diskutere saken, ihvertfall hvis dere ønsker at vi skal følge med hva som blir sagt.

 

Jeg vil nok en gang oppfordre enkelte til å moderere sine utsagn, da det er personer i denne saken som antagligvis under andre omstendigheter ville fått advarsel, eller verre.

Lenke til kommentar
Yummy, viktigheten i at linux delen ligger på hw.no sin del av forumet er fordi det mest sannsynlig er flere brukere der, og de får lett øye på linux delen, også kan folk lett se poster fra linux forumet på forsiden til hw.no, som jeg er innom mest.

dere vil at linux forumet skal være synlig derfor planlegger dere å lage eget forum...?

 

Er linux et program? Hvilket os kan man kjøre det på?

programvare, ikke program. jeg vil påstå at et operativsystem vil gå under kategorien software eller på norsk programvare.

Lenke til kommentar

Altså, jeg meldte meg inn i dette forumet pga jeg så at det var et linux forum på førstesia. Det er forøvrig den eneste plassen jeg poster noe serlig, eneste plassen jeg leser alle nye trådene.

 

Jeg er 100% sikker på at min Linux-nysjerrighet ikke hadde blitt vekket om Linux-forumet hadde ligget der det gjør nå (programmer var det!?).

 

Jeg er personlig sterkt imot flyttingen da jeg merker at en hau med folk har begynt å interessere seg for linux pga. forumet. Er ikke det et fint stempel for hw.no å ha på seg? Tar du en tilfeldig Linux-bruker, og en tilfeldig Windows-bruker så vil det være størst sjangs for at Linux brukeren er mest datakyndig.

 

Med andre ord så "lærer" dette forumet folk opp, til å bli bedre med datamaskinen. Om du flytter det til "programmer" (som jeg vil tro få følger med på) vil ikke like mange se forumet, og ikke få dette valget.

 

Vel, uansett er det mange gode argument tidligere i denne tråden. Og jeg vil holde meg vekke fra flaming og "hacking". Men vi bør protestere når det er noe vi ikke liker.

Lenke til kommentar
Ok jeg har prøvd å følge diskusjonen uten å bryte inn, men må bare komme med et par kommentarer til hele denne saken. For det første vil jeg bare rose Egil|B og si at han har opptredd ganske bra i denne saken. Han er stort sett den eneste jeg har sett som har kommet med saklige argumenter og holdt en seriøs tone. Jeg har lest her, og sittet på #hw.no/linux på EFnet, og jeg blir ganske sjokkert over enkeltes (for ikke å nevne navn. dere vet hvem dere er selv) oppførsel. Hvordan kan vi ta noe som helst seriøst da det blir oppfordret til flooding av forumet, og det kommer (ifølge enkelte) spøker om å hacke forumet. Oppi alt dette er det endel utdritning av moderatører, spesielt yummy.

 

Saken har blitt tatt opp til diskusjon igjen etter en (seriøs) melding som ble sendt fra Egil|B til yummy, men sannsynligvis vil enkelte alt ha gjort opp en mening eller som ikke vil delta pga oppførselen til enkelte personer. Vi har tilogmed fått trussler, og det blir sjelden godt mottatt.

 

Poenget med å flytte linux var at vi prøvde å få et mer logisk forum. Jeg ser jo at flere av dere er uenig i den nye strukturen, og det er jo i og for seg greit. Vi tar jo såklart høyde for brukernes meninger, men jeg må ærlig innrømme at jeg har problemer med å se ting fra deres ståsted da jeg ser moderatørene blir latterliggjort av dere.

 

...klippe...klippe...

 

 

<seriøst>

Håper da bare at dere (moderatorer/sjefer) klarer å skille mellom "dere" og "dere". Da mener jeg de få som ødelegger og resten. Det er gode argumenter for å flytte forumet, men også gode for å la være. Jeg trenger vel ikke liste disse på nytt her...

 

Uansett bør du/dere vel klare å se dette fra "vårt" ståsted selv om moderatorene blir latterligjort av noen få som ødelegger et forsøk på en konstruktiv debatt?

 

Og husk: "Kunden har alltid rett".

</seriøst>

 

Baq

Lenke til kommentar

I skrivende stund ser "stillingen" slik ut:

 

Hardware 61% [ 22 ]

Programmer 8% [ 3 ]

Egen Linux-kategori 30% [ 11 ]

 

Total Votes : 36

 

Riktignok er ikke 36 stemmer en stor statistisk tallmengde, men en begynner jo å ane hvilken vei det går/kan gå. La meg gjette...de tre stemmene for flytting til "Programmer" er gitt av de moderatorene som har skrevet i denne posten?

 

Baq

Lenke til kommentar
Ok jeg har prøvd å følge diskusjonen uten å bryte inn, men må bare komme med et par kommentarer til hele denne saken. For det første vil jeg bare rose Egil|B og si at han har opptredd ganske bra i denne saken. Han er stort sett den eneste jeg har sett som har kommet med saklige argumenter og holdt en seriøs tone. Jeg har lest her, og sittet på #hw.no/linux på EFnet, og jeg blir ganske sjokkert over enkeltes (for ikke å nevne navn. dere vet hvem dere er selv) oppførsel. Hvordan kan vi ta noe som helst seriøst da det blir oppfordret til flooding av forumet, og det kommer (ifølge enkelte) spøker om å hacke forumet. Oppi alt dette er det endel utdritning av moderatører, spesielt yummy.

 

Saken har blitt tatt opp til diskusjon igjen etter en (seriøs) melding som ble sendt fra Egil|B til yummy, men sannsynligvis vil enkelte alt ha gjort opp en mening eller som ikke vil delta pga oppførselen til enkelte personer. Vi har tilogmed fått trussler, og det blir sjelden godt mottatt.

 

Poenget med å flytte linux var at vi prøvde å få et mer logisk forum. Jeg ser jo at flere av dere er uenig i den nye strukturen, og det er jo i og for seg greit. Vi tar jo såklart høyde for brukernes meninger, men jeg må ærlig innrømme at jeg har problemer med å se ting fra deres ståsted da jeg ser moderatørene blir latterliggjort av dere.

 

...klippe...klippe...

 

 

<seriøst>

Håper da bare at dere (moderatorer/sjefer) klarer å skille mellom "dere" og "dere". Da mener jeg de få som ødelegger og resten. Det er gode argumenter for å flytte forumet, men også gode for å la være. Jeg trenger vel ikke liste disse på nytt her...

 

Uansett bør du/dere vel klare å se dette fra "vårt" ståsted selv om moderatorene blir latterligjort av noen få som ødelegger et forsøk på en konstruktiv debatt?

 

Og husk: "Kunden har alltid rett".

</seriøst>

 

Baq

Du har helt rett. Kunden har alltid rett, og vi tar opp igjen diskusjonen for deres skyld. Vi skjønner jo at enkelte er mer seriøse enn andre i denne debatten, men det er jo litt synd at f.eks. yummy skal få gjennomgå for et avgjørelse som ble gjort i fellesskap etter en lang diskusjon internt. Isåfall kan dere like så godt gjøre narr av meg da jeg har like mye jeg skulle sagt som yummy.

 

Men du må skjønne at vi går ganske lei av hele saken etter trussler, uthenging, og "flooding" av meldinger. Er lite fristende å faktisk være hyggelig i det hele tatt da slike ting forekommer. Poenget med posten min var å si ifra at vi setter pris på en mer seriøs tone fra _enkelte_, noe jeg trodde jeg hadde gjort ganske klart. Har jeg skrevet på en sånn måte at folk misforstår meg beklager jeg dette.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Kunden har alltid rett, og vi tar opp igjen diskusjonen for deres skyld. Vi skjønner jo at enkelte er mer seriøse enn andre i denne debatten, men det er jo litt synd at f.eks. yummy skal få gjennomgå for et avgjørelse som ble gjort i fellesskap etter en lang diskusjon internt. Isåfall kan dere like så godt gjøre narr av meg da jeg har like mye jeg skulle sagt som yummy.

 

Virker ikke helt som du forsto hva jeg mente. Det at noen oppfører seg dårlig har jo ikke noe med _saken_ å gjøre, har det? Og igjen...hvem mener du med "dere"? Jeg har ikke gjort narr av yummy (tror jeg da).

 

Men du må skjønne at vi går ganske lei av hele saken etter trussler, uthenging, og "flooding" av meldinger. Er lite fristende å faktisk være hyggelig i det hele tatt da slike ting forekommer. Poenget med posten min var å si ifra at vi setter pris på en mer seriøs tone fra _enkelte_, noe jeg trodde jeg hadde gjort ganske klart. Har jeg skrevet på en sånn måte at folk misforstår meg beklager jeg dette.

 

Det forstår jeg faktisk. Igjen, det har ingenting med den faktiske flyttingen av forumet å gjøre. At noen overreagerer/reagerer på en useriøs måte er vel bare noe en må leve med når en er moderator? Jeg synes det er synd om dere som moderatorer lar dem ødelegge for oss andre. :cry:

 

Håper uansett stakkars yummy får sove i natt. :wink:

 

Baq

Lenke til kommentar

Jeg synes flyttinga av Linux-forumet er en respektløs handling fra hw.no-ledelsens side. Her bruker vi fritida vår på å hjelpe hw.no-brukere som har problemer med Linux. Vi skaffer hw.no flere lesere = annonser = penger.

 

Og så blir forumet flytta uten at forumbrukerne er rådspurt!

 

Jeg og mange andre, hjelper folk på linux-forumet fordi vi synes det er bra at folk bruker fri programvare. Det styrker ikke rekrutteringa til Linux at forumet blir bortgjømt.

 

Kategori-argumentet er i alle fall bare vås. Hvor skal i så fall førstesidekategoriene 'tilbakemeldinger', 'webshoperfaringer', 'annet om data','diskuter artikler' og 'internett & nettverk' flyttes?

 

Jeg har bare et virkemiddel:

 

Boikott!

 

Inntil forumet er flytta tilbake. vil jeg oppfordre alle til ikke å poste svar på spørsmål i Linux-forumet. Istedet vil jeg oppfordre dere til å poste ei melding om at du kunne ha hjulpet, men ikke vil gjøre dette før forumet blir flytta tilbake til framsida. Inkluder linker til denne tråden og petitionen:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=129884

http://www.extatic.org/

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Kunden har alltid rett, og vi tar opp igjen diskusjonen for deres skyld. Vi skjønner jo at enkelte er mer seriøse enn andre i denne debatten, men det er jo litt synd at f.eks. yummy skal få gjennomgå for et avgjørelse som ble gjort i fellesskap etter en lang diskusjon internt. Isåfall kan dere like så godt gjøre narr av meg da jeg har like mye jeg skulle sagt som yummy.

 

Virker ikke helt som du forsto hva jeg mente. Det at noen oppfører seg dårlig har jo ikke noe med _saken_ å gjøre, har det? Og igjen...hvem mener du med "dere"? Jeg har ikke gjort narr av yummy (tror jeg da).

 

Det har jo noe med saken å gjøre. Såklart burde vi prøve å se bort ifra det, men det er ikke akkurat lett. Jobber dere MED OSS istedenfor MOT OSS er det faktisk lettere å få noe gjort. Med dere mener jeg litt forskjellig. I ene sammenhengen refererte jeg til de som faktisk ikke klarer å oppføre seg, og i andre sammenhenger dere som faktisk jobber seriøst for saken her.

 

Men du må skjønne at vi går ganske lei av hele saken etter trussler, uthenging, og "flooding" av meldinger. Er lite fristende å faktisk være hyggelig i det hele tatt da slike ting forekommer. Poenget med posten min var å si ifra at vi setter pris på en mer seriøs tone fra _enkelte_, noe jeg trodde jeg hadde gjort ganske klart. Har jeg skrevet på en sånn måte at folk misforstår meg beklager jeg dette.

 

Det forstår jeg faktisk. Igjen, det har ingenting med den faktiske flyttingen av forumet å gjøre. At noen overreagerer/reagerer på en useriøs måte er vel bare noe en må leve med når en er moderator? Jeg synes det er synd om dere som moderatorer lar dem ødelegge for oss andre. :cry:

 

Håper uansett stakkars yummy får sove i natt. :wink:

 

Baq

Jeg tror til tross for misforståelsen at folk skjønte stort sett hva jeg mener. Er flere som har begynt å diskutere seriøst, noe som blir bedre mottatt av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...