Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Har jo blitt stoppet og måtte vise legg osv fordi en av de som har vært med har fyrt av ett knallskudd feks. Da klager jeg ikke på at jeg blir stoppet.

Men man/vi blir dårligbehandlet selv om noen ikke har gjort noe dumt, for å si det slik.

Det er ganske stor forskjell på de forskjellige politidistriktene da.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo blitt stoppet og måtte vise legg osv fordi en av de som har vært med har fyrt av ett knallskudd feks. Da klager jeg ikke på at jeg blir stoppet.

Men man/vi blir dårligbehandlet selv om noen ikke har gjort noe dumt, for å si det slik.

Det er ganske stor forskjell på de forskjellige politidistriktene da.

 

Politiet/puletiet har denne praksisen med å stoppe folk og vil se legitimasjon dersom de kjeder seg. Maktsyke idioter i latterlige uniformer alle sammen!

Lenke til kommentar

 

Politiet/puletiet har denne praksisen med å stoppe folk og vil se legitimasjon dersom de kjeder seg. Maktsyke idioter i latterlige uniformer alle sammen!

Ironisk at du klager på høy kriminalitet, og at du misliker politifolkene som prøver så godt de kan med de begrensede ressursene de har :) Du innrømmer jo også at de kjeder seg, så da kan vel ikke kriminaliteten være så høy som du påstår? Du er vel en av de som flyr rundt og tagger "trivsel uten snuten" på veggene rundt omkring og tror at anarki er en bedre løsning. DA kan vi snakke om høy kriminalitet da :)

 

Faktisk har jeg aldri blitt stoppet av politiet, selv om jeg stadig ser noen rundt omkring. Kanskje fordi jeg prøver å oppføre meg som folk, ikke utagerer og flyr rundt som en bajas?

 

Du fremstår etter hvert på forumet som en sutreunge som bare skal klage, klage, klage, og ikke har noe positivt å si om noe som helst. Alle tegn til positiv utvikling eller ting som er i ferd med å bedre seg, avfeies av deg som dårlige kilder selv om de kommer fra troverdige kilder og dokumenterte fakta. Ubekreftede rykter fra enkeltpersoner, som står frem i media som kun fremmer den ene siden av saken, er visst mer troverdig for deg.

 

Tips til nyttårsforsett; prøve å være litt mer positiv? Bare et godt råd, for da får du det bedre med deg selv også :) Godt nytt år.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Politiet/puletiet er komplett ubrukelig, KOMPLETT UBRUKELIG til alt som har å gjøre med bekjempelse av kriminalitet!!! De er langt mer interessert i å slå ned på tilfeldige personer eller at noen tisser i en busk på vei hjem fra byen enn de er i at det selges heroin og andre tunge stoffer på gaten eller at folk blir voldtatt, knivstukket og skutt. Så ja, disse uniformerte klovnene som ikke gjør noe som helst for å bekjempe kriminalitet kjeder seg! Det er på tide at de faktisk begynner å gjøre den jobben de skal istedenfor å leke kule.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet/puletiet er komplett ubrukelig, KOMPLETT UBRUKELIG til alt som har å gjøre med bekjempelse av kriminalitet!!! De er langt mer interessert i å slå ned på tilfeldige personer eller at noen tisser i en busk på vei hjem fra byen enn de er i at det selges heroin og andre tunge stoffer på gaten eller at folk blir voldtatt, knivstukket og skutt. Så ja, disse uniformerte klovnene som ikke gjør noe som helst for å bekjempe kriminalitet kjeder seg! Det er på tide at de faktisk begynner å gjøre den jobben de skal istedenfor å leke kule.

Nok en gang bestemmer dine fordommer litt for mye over hva du tror er virkeligheten (akkurat som med diskusjonen rundt Oslo). At du bruker kallenavn på politiet, er ikke bare barnslig og gjør deg mindre troverdig i en diskusjon, men det viser så alt for klart at du har for sterke fordommer til å faktisk kunne uttale deg seriøst i en slik diskusjon. I tillegg virker det som du faktisk tror på det selv, og da blir det håpløst å diskutere. Og seriøst... puletiet? Du kunne i hvert fall ha funnet på et kallenavn som er ment å latterliggjøre... ikke bare putte inn et tilfeldig ufint ord :rofl:

 

Jeg skjønner nå også plutselig hvorfor du ikke stoler på den statistikk og de fakta vi har lagt frem tidligere i tråden, da tallene i stor grad stammer fra politiets egne tall. Med andre ord så ødelegger dine fordommer mot politiet ganske mye for din oppfattelse av virkeligheten vs. hvordan den faktisk er.

 

Men ettersom du har så mye hat mot politiet, hva har de gjort mot deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er jeg faktisk enig med Mathias.

Da vi (de jeg pleier å dra på fotballkamper med) hadde julebord/juleavslutning 21 desember ble vi trakassert av politiet.

Vi fikk først beskjed om at vi ikke fikk lov til å synge i sentrum, greit nok vi ble enige om å være stille og oppførte oss pent mot en patruljen som ga beskjeden til oss.

 

Fem minutter senere (i hammersborgtunellen) kommer det først to biler, en hundepatrulje med saftblanderne på. Så kommer det to biler til. Vi som var ca 40 mann måtte alle sette oss ned på fortauet inne i tunnelen.

De skulle ha personalia, telefonnummer og adresse på alle sammen. De stakk også en mobiltelefon i trynet på hver enkelt og tok bildet av oss. Vi fikk aldri svar på hvorfor vi ble stoppet eller hva vi hadde gjort galt.

 

Jeg hadde mobilen min i hånden og filmet dele av dette. Da jeg spurte betjenten som nettopp hadde fått all info om meg om hva tjenestenummeret hans var så klikka han helt, tok fra meg mobilen og mente jeg forhindret han i å gjøre slitt politiarbeid.

Jeg har krav på å få tjenestenummeret han. Vi var ganske mange som spurte flere av disse betjentene om tjenestenummeret og hvorfor vi ble trakassert, men vi fikk aldri noe svar.

 

De brukte altså ca 30min og minimum 10 betjente og 4-5 biler + hunder på å trakassere oss, uten av vi hadde gjort noe annet enn å synge litt i byen.

 

Dette er ikke fornuftig bruk av politiets ressurser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er jeg faktisk enig med Mathias.

Da vi (de jeg pleier å dra på fotballkamper med) hadde julebord/juleavslutning 21 desember ble vi trakassert av politiet.

Vi fikk først beskjed om at vi ikke fikk lov til å synge i sentrum, greit nok vi ble enige om å være stille og oppførte oss pent mot en patruljen som ga beskjeden til oss.

 

Fem minutter senere (i hammersborgtunellen) kommer det først to biler, en hundepatrulje med saftblanderne på. Så kommer det to biler til. Vi som var ca 40 mann måtte alle sette oss ned på fortauet inne i tunnelen.

De skulle ha personalia, telefonnummer og adresse på alle sammen. De stakk også en mobiltelefon i trynet på hver enkelt og tok bildet av oss. Vi fikk aldri svar på hvorfor vi ble stoppet eller hva vi hadde gjort galt.

 

Jeg hadde mobilen min i hånden og filmet dele av dette. Da jeg spurte betjenten som nettopp hadde fått all info om meg om hva tjenestenummeret hans var så klikka han helt, tok fra meg mobilen og mente jeg forhindret han i å gjøre slitt politiarbeid.

Jeg har krav på å få tjenestenummeret han. Vi var ganske mange som spurte flere av disse betjentene om tjenestenummeret og hvorfor vi ble trakassert, men vi fikk aldri noe svar.

 

De brukte altså ca 30min og minimum 10 betjente og 4-5 biler + hunder på å trakassere oss, uten av vi hadde gjort noe annet enn å synge litt i byen.

 

Dette er ikke fornuftig bruk av politiets ressurser!

 

Dere kan ikke være ukjente for politiet om de gjorde dette, da blir jeg ganske sjokkert..

Hva brukte de som grunnlag til å ta bilder av dere ?

 

Be om tjenestenummer er en fin måte få de sure på, også filme eller ta bilder, med andre ord alt som kan brukes mot dem som du tar ibruk blir de sure for.. :roll:

Lenke til kommentar

 

Dere kan ikke være ukjente for politiet om de gjorde dette, da blir jeg ganske sjokkert..

Hva brukte de som grunnlag til å ta bilder av dere ?

De tror nok vi er hooligans.

Regner med at den første patruljen tilkalte de andre siden vi var en stor gruppe og sikkert noen som ble kjent igjen fra fotballkamper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...