Gå til innhold

Samsung Galaxy S II vs. LG Optimus 2X


VistaX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS2 ble lansert mars 2000 i JAP og November 2000 i europa, 24 måned føre den ble lansert? Jeg tviler på at du fikk JAP utgaven to år føre da alt fra regionsperre, PAL/NTSC 50/60hz tv samt var et stort problem (kan du også japansk? )pluss den var ikke i nærheten av å være ferdig i 99, den ble faen meg annonsert da. Så jeg går ut ifra at du har plukket opp PAL/US-NTSC versjonen så var det med Watt problem og 50/60hz tver også for US da. .. men uansett .. to år før du kom ut? Konsollen var ikke engang done.

 

Det var et helvete for meg å få importert JAP versjonen, så skaffe meg et tv og en PSU som gjorde at ikke ble overkrets da omformer på den tiden ikke eksisterte, jeg loddet JAP versjonen sjæl som gjorde at den spilte US/EU men chippen fikk jeg ikke sommeren og det var igjen fryktelig dyrt - så om du ikke kjente presidenten himself og fikk en uferdig konsoll så overdriver du noe sinnsykt.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk min gjennom et familiemedlem i USA som jobber med programutvikling på telefoner. Det er ikke vanskelig å få tak i telefoner lenge før de kommer til Norge hvis man kjenner noen som driver med dette.

 

Skryter så absolutt ikke, er jo ikke noe å skryte av uansett, er jo bare snakk om en liten telefon, men har vært sugen på den telefonen siden jeg første gang hørte om den, så dermed bestemte jeg meg for å prøve å få tak i den så raskt som mulig:)

 

Og grunnen til at jeg ikke legger ut bilder, videoer og slikt(for å bevise), er fordi jeg ble fortalt om å ikke "reklamere" mobilen FØR den er tilsalgs i Norge, kunne vist være straffbart.

 

Når det gjelder mobilen så sier jeg det jeg har sagt hele tiden, det er nydelig mobilen som fungere topp, men den er litt for overpriset. Jeg hadde heller ventet en liten stund og så kjøpt den ettersom den kommer til å falle i pris, eller eventuelt kjøpt en brukt en:)

 

Digg mobil, alt fungere supert, men du får ikke nok for pengene(etter min mening).

Jeg forventet å bli skikkelig overrasket, men bortsett fra at den er litt raskere og litt bedre her og der, er den ganske lik Samsung Galaxy S(1) for en vanlig bruker.

 

Min største skuffelse var batteritiden, selv med vanlig bruk holdte GalaxyS(1) ut mye lengere, men 2'rn er tross alt mye sprekere og krever mer drivstoff:)

 

Men ikke ta mitt ord for det, kjøp en når den kommer å prøv selv, anbefales uten tvil, men prøv også optimus før du bestemmer deg, begge mobilene er flott og verdt å ta en titt på :)

 

 

Kan du da fortelle oss om voice recognition støtter norsk tale?

Du har den vel på norsk, selv om den er ifra USA? :-) Det er jo bare enkel software, så er det i orden :-)

Lenke til kommentar

PS2 ble lansert mars 2000 i JAP og November 2000 i europa, 24 måned føre den ble lansert? Jeg tviler på at du fikk JAP utgaven to år føre da alt fra regionsperre, PAL/NTSC 50/60hz tv samt var et stort problem (kan du også japansk? )pluss den var ikke i nærheten av å være ferdig i 99, den ble faen meg annonsert da. Så jeg går ut ifra at du har plukket opp PAL/US-NTSC versjonen så var det med Watt problem og 50/60hz tver også for US da. .. men uansett .. to år før du kom ut? Konsollen var ikke engang done.

 

Det var et helvete for meg å få importert JAP versjonen, så skaffe meg et tv og en PSU som gjorde at ikke ble overkrets da omformer på den tiden ikke eksisterte, jeg loddet JAP versjonen sjæl som gjorde at den spilte US/EU men chippen fikk jeg ikke sommeren og det var igjen fryktelig dyrt - så om du ikke kjente presidenten himself og fikk en uferdig konsoll så overdriver du noe sinnsykt.

 

Faren min reiser mye gjennom jobben, han kjøpte den til meg, samt at jeg fikk 3 "demo" spill med på kjøpet, ifølge han var det de eneste spillene som eksisterte til ps2 da han fikk den. Han og 3 andre kolleger fikk dem etter et møte med sony, han jobbet der i 3 måneder og fikk den som gave og av respekt.

 

Så jeg måtte ikke importere eller noe, han kom hjem med den og ga den til meg, vanskeligere var det ikke, og den han fikk var bare å koble rett til tv'n, måtte ikke ha noe overgang eller tukle med noe som helst. Husker selv første dagen jeg koblet den til tjukkas tven i stua, fungerte topp, fikk bare dritt spill med, men var gøy lik vell, eneste minusen var at den ikke ville spille dvd plater, men, men man kan ikke få alt ;)

 

Så bli feil å si at han kjøpte den, han fikk den, men han måtte si at den var kjøpt eller så fikk han ikke lov å ta den med hjem :p

 

Når det gjelder den voice greia så tviler jeg på at den fungere på Norske, har aldri brukt den på GalaxyS(1) engang, telefonen er på engelsk/amerikans - har ikke Norsk språk i det hele tatt, men er åpen for alle simkort, så mitt telenor simkort fungere normalt, men alle menyer er på engelsk :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar
internett sier 'pics or it didn't happen'

 

har du modellen med Samsung logo på framsiden?

 

Hvis jeg ikke tar feil så er det vel bare galaxyS(1) som har logo på framsiden, SII har logo på baksiden :) Nå står det stemplet i batteri dekselet hvordan man tar det av på den jeg har, ikke et klistermerke altså, men "brent" inn i dekselet, dette har man ikke på den vanlige utgaven er jeg ganske sikker på. Kan hende fordi dette er en "beta" versjon eller noe, vet ikke =/

Lenke til kommentar

Det er måten å gjenkjenne retailene på. De har logo på framsiden. Det betyr også at du har 1GHz-modellen, og ikke 1,2GHz-modellen, som er den alle andre får.

 

Det stemmer, denne har 1ghz og ikke 1,2ghz slik den som kommer tilsalgs i Norge:) Blir morro å se hvordan den norske er i forhold til den amerikanske :)

Lenke til kommentar

Det er måten å gjenkjenne retailene på. De har logo på framsiden. Det betyr også at du har 1GHz-modellen, og ikke 1,2GHz-modellen, som er den alle andre får.

 

Det stemmer, denne har 1ghz og ikke 1,2ghz slik den som kommer tilsalgs i Norge:) Blir morro å se hvordan den norske er i forhold til den amerikanske :)

Jeg er i USA nå. Skal se etter SGS2, med 1,2Ghz CPU og det andre gode tingene som vi får her i Norge modellen. Er det ikke mulig å få likt, så venter jeg.

 

Om jeg hadde fått den norske modellen med 32gb inntern minne, så venter jeg heller på den.

Lenke til kommentar

Hvorfor i huleste gir dem 8/10 istedet for 6/10 bare fordi den har stock android? LOL sgs2 slår dem begge på specs uansett

 

Fordi det ser ut til at LG har gjort en svært dårlig jobb med sin Andoid, i forhold til lagg i homescreens og masse irriterende bloatware.

Det vil si at det er slik jeg har forstått det etter å ha lest ganske mye i LGO2X-tråden :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trur ikke vi kan sammenligne disse tlf 100% før lg optimus 2x får seg android 2.3

 

Da blir det spennende å se hvilke resultater vi får på benchmarks..

 

Samsung har en stor fordel som ikke lg har med den store amoled skjermen ellers tror jeg de egentlig er ganske like

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...