Gå til innhold

Samsung Galaxy S II vs. LG Optimus 2X


VistaX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei.Men hvis hvis du har lest om Terga så er det jo lett å sammenligne selv.

 

Fra Amobil.no

 

Tegra 2 kjører OpenGL ES 2.0, og i tillegg støtter brikkesettet at du kjører to skjermer på én gang. Brikken skal kunne kjøre full HD-oppløsning (1080p) i videofiler av formatene H.264, VC-1, MPEG-4 Video Decode og H.264 Video Encode.

 

Maksimale oppløsninger som støttes er:

 

* 1080p (1920x1080) HDMI 1.3

* WSXGA+ (1680x1050) LCD

* UXGA (1600x1200) CRT

* NTSC/PAL TV-utgang

 

Fra GsmArena.com

 

The Samsung Orion SoC (Exynos 4210), packing a dual-core 1Ghz ARM Cortex A9 CPU and the Mali-400 graphics, has been making comfortable at this year’s Games Developers Conference. There, the Exynos 4210 was showcased runing 3D games in 1080p@60fps.

 

if it wasn’t for the limitations of the HDMI v1.3 port that was used, they could have outputed the same game in stereoscopic 3D in 1080p

 

Ellers kan du se på disse sidene fra nVidia og Samsung

 

Exynos 4210

 

Terga 2

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Skal ikke ha iPhone 5 om den så kommer med 4GB RAM og fire kjerners prosessor. Så diskusjoner rundt iPhone 5 kan man ta en annen plass.

Man skal ta diskusjonen en annen plass fordi det er uaktuelt for deg? Er vel heller snakk om irrelevanse, eller?

 

Selv har jeg i utgangspunktet mest troen på Samsung, rett og slett med tanke på hvordan det har sett ut i mobilmarkedet hittil. Dette ser dog ut til å bli en spennende fight!

Nei, man skal ta diskusjonen en annen plass for denne tråden ikke handler om iPhone. Hvis det står mellom SGS2 og LGO2X vil jeg tro iPhone er uaktuelt for de fleste, derfor også som du sier; irrelevant i denne tråden.

 

Til det andre du skriver, er jeg enig i at det blir en spennende fight. Litt uenig i at Samsung er bedre. Jeg hadde selv en SGS og sånn de holdt på med oppdateringer og filsystem er det kun specsa på SGS2 som gjør at jeg er interessert. Men nå ser det ut til at LGO2X kommer 16.mars (bekreftet fra mpx), så da blir det nok en slik på meg siden SGS2 ikke kommer før i mai.

 

Det er fire ting som virkelig synes bedre på SGS2 dog:

Skjermen

Dobbelt så mye RAM

Raskere mobilt internett

NFC (kommer trolig ikke til å bli veldig viktig før om noen år men)

Lenke til kommentar

 

Dette viser seg å være spekulasjoner...artikkelen er oppdatert med følgende tekst:

 

"Update 7 March: We were just contacted by representatives of NVIDIA on the matter. It seems that NVIDIA has not confirmed the model of the device they are working on with Samsung and the whole thing is based on speculations. They did not confirm or deny any fact about the Samsung I9103 Galaxy S II but they insisted correcting the part where NVIDIA allegedly confirms the whole thing."

Lenke til kommentar

 

At du alltid kan oppdatert til siste android versjon tviler jeg sterkt på.

Men mindre teknologien stopper helt opp om 1 år eller 2 vil sikkert versjon 5 og over ha noen heftige spec krav.

 

 

Hmmmm, står det ikke 2.2.2? Og er ikke Froyo 2.3?

Vel og merke på første bilde i linken.

 

2.3 er jo Gingerbread.

Lenke til kommentar

2.3 er Gingerbread, 2.2 er Froyo. 3.0 er Honeycomb og 2.4 blir sannsynligvis Ice Cream.

 

Altså, LG failer jo allerede på begynnelsen... Alltid siste Android? Hvorfor lanserer de med 2.2, 4 mnd etter 2.3 kom ut, da?

Dessuten, er det bare en tilfeldig påstand på samme måte som Samsung kan si akkurat det samme om SGS... Den blir jo oppgradert til 2.3 den også, det er jo bekreftet (Usikker på om det er gjennomført allerede, though). Samsung har jo faktisk vært flinke til å oppgradere SGS, og det kommer ifra en som sitter med Samsung Omnia HD, så jeg vet hva dårlig oppdatering er...

 

Nei, det er ikke mer enn et salgsargument. For alt det LG vet, kan kravet på desserten på J være 4-kjerne-prossessor (Nei, jeg sier ikke det er sannsynlig), så de kan ikke akkurat garantere at de alltid vil ha denne oppdatert, ikke mer enn noen andre leverandører kan. Og det at de lanserer den med 2.2, underbygger ikke akkurat dette argumentet på noen måte... Det er selvmotsigende i min verden.

Lenke til kommentar

Bullshit. Det ble sagt for lang tid tilbake at den ville komme med 2.2, men muligheten til å oppdatere til 2.3 ville komme raskt etter telefonen var sluppet. For at du du vet kan også 2.3 være klar, men telefonen er ikke sluppet enda så vi får ikke oppdatert å sett. Merkelig å skeptisk du er til alt.

Lenke til kommentar

Altså, uansett om de var klare med 2.3 allerede i Januar, så endrer det ikke at den ikke er oppdatert når den kommer ut. Og det finnes ingen negative sider med å plutselig lansere den med 2.3 istedetfor 2.2. Det er en grunn til at den lanseres med 2.2. Det er rett og slett ikke ordentlig klart.

 

Det handler ikke om skeptisk, det er rett og slett realistisk. Å si at de alltid kommer til å ha den oppdatert med nyeste Android er KUN markedsføring, ikke noe mer.

Som sagt understrekes det svært godt, ved at de lanserer med 2.2. Til og med da 2X ble annonsert, var 2.3 sluppet. De hadde klart å få ut med 2.3 dersom de ville, det hadde bare vært å modifisere mindre osv. Joda, de vil nok oppdatere den videre, på samme måte som Samsung oppdaterer SGS videre :-) Men for å få det nyeste, må man holde seg til custom ROMs, enkelt og greit :-)

Lenke til kommentar

Nå spørs det hva man prioriterer i en mobil. Dinside har lagt ut eksempler av både stillbilder og "HD" video tatt med 2X. Etter å ha sett disse ble ihvertfall LG'en helt uaktuell for min del. Har foreløpig en Samsung Omnia HD som er 2+ år gammel nå og den har overlegen bildekvalitet. Tipper SGII vil ha det også. Ellers virker vel LG grei til prisen.

Lenke til kommentar

I inspirasjon fra å ha oppdaget noe jeg ikke var klar over tidligere, tenkte jeg nå å sette opp en oversikt over forskjellene hentet ifra GSM-arena:

 


  •  
  • SGSII har to ekstra bånd på 3G, 900 og 1900, men dette har vel ingen praktisk betydning her i Norge?
  • Til tross for at SGSII har 0,3 tommer mer skjerm, er LGO2X størst i volum.
  • Selvfølgelig de mye omtalte skjermene.
  • Gorilla glass på SGSII.
  • SGSII har 16 eller 32 GB intern lagring imot LGO2X' 8GB.
  • SGSII har 1GB RAM imot LGO2X' 512MB.
  • SGSII har bedre hastighet ned på 3G-nett, 21Mbps vs 10,2Mbps. Dette spiller nok også mindre rolle, da de fleste plasser når man ikke en gang de 10,2Mbps, men blir nok mer og mer aktuelt.
  • SGSII har støtte for det nye a-båndet. Resulterer i bedre 5GHz-støtte noe jeg selv vil ha stor nytte av, men som kanskje ikke er spesielt relevant for mange. Ellers har begge telefonene b/g/n-støtte.
  • SGSII har WiFi-direct, uten at jeg egentlig vet hva det er eller om det har noen spesiell nytte, eller om det er noe LGO2X også har, men som er så selvfølgelig at det ikke skrives en gang.
  • SGSII har Bluetooth 3.0 +HS imens LGO2X bare har Bluetooth 2.1 med vanlig A2DP-støtte.
  • SGSII har USB-on-the-go, kan jo være praktisk.
  • SGSII har spesifisert at 1080p tas opp i 30 fps imens LGO2X sier 24 fps.
  • SGSII har 2MP frontkamera imens LGO2X har 1,3MP.
  • SGSII kommer ut med Gingerbread imens LGO2X får Gingerbread nokså fort. Jeg vil kanskje tro at de kommer ut nogenlunde samtidig, men det spiller liten rolle uansett...
  • De berømte chipsettene og dette.
  • SGSII har NFC, spiller nok en større rolle først når mange som kjøper nå skal kjøpe ny mobil allikevel.
  • LGO2X har HDMI med mirroring imot SGSIIs løsning med micro-USB til HDMI sannsynligvis uten mirroring.
  • SGSII har 1650mAh batteri imot 1500 hos LG.

 

Jeg skulle egentlig sette opp med mobilen med fordelen først, men her er det jo bare ett punkt LG står på, merk at det inkluderer at jeg ikke har satt noen først på skjermtype og chipset, da vi ikke synes å bli enige her. Ting kan tyde på at LG vinner denne, selv om det ikke er garantert. Og det kan også virke som om SGSII vinner på skjerm, men at LG kan nærme seg. Disse punktene er derfor fremdeles under diskusjon IMO, selv om jeg normalt sett ville sagt at skjermen til SGSII er i Samsungs fordel, og det kan virke som om Tegra2 har fordel på chipset.

 

Det betyr at den eneste klare fordelen jeg finner til LGO2X er HDMI-mirroring.

Utover det, er samtlige specs de varierer på, i fordel SGSII. Mange av fordelene er ikke akkurat dealbreakere, og svært mange av specsene føler jeg er mer specs på papiret, enn at det spiller mye rolle. Til gjengjeld er det veldig mange som er mer fremtidsrettede ved SGSII.

Endret av Leifen18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@leifen

Ja mye enig med deg her. Samsungen ser best ut ihvertfall på papiret.

Men må vente uansett(spesiel meg da så er intressert i LG, Samsung og ikke minst iPhone5, men iPhone 5 kommer vel et par mnd etterpå, så var det om jeg greier å vente, og da sikkert ikke bedre enn dem to andre her?)

Lenke til kommentar

Du så veldig nøytral ut i vurderingen din, men nok om det. Hva med å kanskje legge bort papiret og se på ytelsen til telefonene? SGSII imponerte ikke nevneverdig i Barcelona. Men så klart, noen vil ha en telefon som fungerer, men du vil ha en telefon proppet med specs, som derimot ikke har godt OS eller noe.

Lenke til kommentar

Poenget er vel ikke hva man kan gjøre med OSet. Poenget er vel hva dem klarer å lage ut av stock.

Merkelig det her. Folk klager på at LGn kan være treg i hjemmenyen, men det kan lett fikses på. Men da er ikke telefonen stock lenger.

Mange som vil ha en telefon som fungerer best mulig uten alt mulig tweaking.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet noen av mobilene, men har gjort meg opp en formening etter å ha lest en del på nettet.

 

Samsung Galaxy S2 er jo er mye klarere valg. Den har litt større skjerm med en enormt mye bedre kvalitet. På denne siden blir det natt og dag. S2 er også mye tynnere. Ellers er #113 en meget god post.

Lenke til kommentar

Emil, for folk generelt, kan jeg være enig med deg. Men for folk her inne, tror jeg ikke. Svært stor prosentandel av de som henger her, vil legge inn custom ROM uansett om det er LG eller Samsung...

 

Edit: Leste akkurat nå i Samsung Galaxy S-tråden, at de nå endelig har lagt inn lagfix selv. Det kan jo tyde stort på at de enten kommer med lagfix allerede fra starten av på S2, eller at det kommer nokså fort! :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Litt bekymrende er det jo at Samsung først nevnte tidlig mars som utgivelse, i Barcelona. Altså, for de første markedene.

Ser ikke akkurat ut til å holde. Litt forsinkelse tåler vi jo, men håper ikke det blir som det pleier å bli med Sony Ericsson :)

 

Men utover tilgjengelighet ser jeg ikke noen grunn til å velge o2x fremfor sgII, den som hele tiden virker soleklar i det valget begynner jeg nesten lure på om har en pappa i LG.

Heldigvis har jeg en fantastisk godt fungerende n1, så jeg kan godt vente til SGII eller noe råere dukker opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...