Gå til innhold

Samsung Galaxy S II vs. LG Optimus 2X


VistaX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis dere sjekker bildet under så klarer jo ikke Quadrant å se begge kjernene til SGSII.

Hvis den ikke klarer å se den så kan man også nesten regne med at den ikke blir utnyttet i benchmarken heller...

Det kan jo også være en grunn til at den har ligget under LG'n i denne benchmarken også.

 

En annen forskjell mellom disse telefonene er jo også at Galaxy'en har Gyro:p

Har ikke lest noe sted at LG'en har det.

 

http://gagadget.com/files/u2/2011/03/SamsungGalaxyS2_Screen03.jpg

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis man ser dette fra en "helhetsvinkel" så er LG en bedre telefon. Ikke bare er den billigere, men du får også mer for pengene. Har selv en galaxy S, men må inrømme at jeg ikke ble helt fornøyd før telefonen ble rootet. Ut ifra det jeg selv har sett, KNUSER LG's nye telefon samsung galaxy S, men om den er bedre enn S2 kan jeg ikke svare på, men jeg har stor tro på at LG's nye telefon er kongen på haugen.

 

Har selv testet ut LG's nye mobil på nett,spill,benchmark etc. og ble sjokket over forskjellen mellom den og min galaxy s, gjentar igjen at min er rootet og fungere MYE bedre enn en original galaxy s, men likevel hadde den ingen sjangs.

 

Jeg syns det er kult å spille over hdmi på storskjerm, har blandt annet testet følgende spill på LG: Hawx HD, Real football 2010 HD, Asphalt 5 HD, Fifa 10 HD, Nfs shift HD, NOVA HD, Gangster west coast hustle HD, Modern combat 2: black pegasus HD, Guitar hero 5 HD, Avatar HD, Hero of sparta HD, Spiderman HD.

 

Dette er uten tvil de mest "tungdrevne" spillene tilgjengelig og alle fungerte strøkent, ikke minst var det bedre kvalitet på bildene/spillene.

Lenke til kommentar

Vel, GSMarena er uenig med deg.

Og Phonearena er uenig, i hvert fall på video- og bildedelen..

 

Faktisk har jeg ikke funnet noen som sier samme veien som du gjør. Og grunnen til at du sier at 2Xen er bedre enn S2en, er fordi 2Xen er bedre enn S1....... Det gir ingen mening.

 

 

Har aldri sagt at den er bedre enn S2, jeg sier at den er bedre enn S1, og at det ikke er verdt å betale over 1000kroner ekstra for en S2 - du får like mye dilldall i en optimus som det du gjør i en S2. Galaxy har litt bedre skjerm,batteri osv, men LG har sine sterke sider også, blant annet kommer den med hdmi, bedre lydkvalitet, og mer stabil ved spilling osv..

Endret av San22_
Lenke til kommentar

HDMI? SGSII har MHL, og mirroring og alt det samme. Lydkvaliteten har jeg hørt motsatt om på GSMarena, og hvorfor i alle dager påstår du at LGen er mer stabil med spilling, når SGSII er kraftigere, og har lagt inn begrensninger, slik at det alltid skal være god flyt og at den ikke overopphetes på unødvendig ekstra ytelse?

Lenke til kommentar

HDMI? SGSII har MHL, og mirroring og alt det samme. Lydkvaliteten har jeg hørt motsatt om på GSMarena, og hvorfor i alle dager påstår du at LGen er mer stabil med spilling, når SGSII er kraftigere, og har lagt inn begrensninger, slik at det alltid skal være god flyt og at den ikke overopphetes på unødvendig ekstra ytelse?

 

 

Det samme ble sagt om galaxy S(1) og det er ingenting som er stabilt med galaxy S. Galaxy S1 fungere som F når du har tuklet med den en stund og det er synd at galaxy S2 er samme ulla, Galaxy S2 hadde knust LG sin mobil hvis det ikke hadde vært for alle problemene.

 

Nå er det slik at LG sin toppmodell sliter også mye, slår seg av og på osv, men har du begge mobilene rett ved hverandre og kjører samme spill,program vil LG sin fungere bedre ORGINALT, her snakker jeg om FØR rooting og alt det tullet man MÅ gjøre for at en galaxy skal fungere optimalt.

 

Og grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg eier både en LG optimus og Samsung galaxy 2 :)

Fikk begge for 2 dager siden, når Samsung slipper sin løs i butikkene i Norge så får du prøve selv også...

 

Men ingen tvil om at jeg hadde valgt galaxy'n over optimusen, ikke verdt pengene, men føles bedre, bortsett fra litt bedre her og der er den like ræva som galaxy S(1) før rooting, men etter litt hacking er den en drøm :)

Lenke til kommentar

HDMI? SGSII har MHL, og mirroring og alt det samme. Lydkvaliteten har jeg hørt motsatt om på GSMarena, og hvorfor i alle dager påstår du at LGen er mer stabil med spilling, når SGSII er kraftigere, og har lagt inn begrensninger, slik at det alltid skal være god flyt og at den ikke overopphetes på unødvendig ekstra ytelse?

 

 

Det samme ble sagt om galaxy S(1) og det er ingenting som er stabilt med galaxy S. Galaxy S1 fungere som F når du har tuklet med den en stund og det er synd at galaxy S2 er samme ulla, Galaxy S2 hadde knust LG sin mobil hvis det ikke hadde vært for alle problemene.

 

Nå er det slik at LG sin toppmodell sliter også mye, slår seg av og på osv, men har du begge mobilene rett ved hverandre og kjører samme spill,program vil LG sin fungere bedre ORGINALT, her snakker jeg om FØR rooting og alt det tullet man MÅ gjøre for at en galaxy skal fungere optimalt.

 

Og grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg eier både en LG optimus og Samsung galaxy 2 :)

Fikk begge for 2 dager siden, når Samsung slipper sin løs i butikkene i Norge så får du prøve selv også...

 

Men ingen tvil om at jeg hadde valgt galaxy'n over optimusen, ikke verdt pengene, men føles bedre, bortsett fra litt bedre her og der er den like ræva som galaxy S(1) før rooting, men etter litt hacking er den en drøm :)

 

Jeg antar du snakker om lagfix, som Samsung selv har fikset med SGS1, og som Amobil har bekreftet at ikke er tilfellet med SGSII, da den kommer med EXT4 allerede ifra butikken?

Begrensningen er ikke noe mer enn at mobilen ikke overgår 60 FPS, som ikke akkurat er å anse som et problem.

 

Hvis du ser etter i tråden til Optimus 2X, vil du oppdage at det er med LGen det er fryktelig mye lagg. Dette gjelder da spesielt med hjemmeskjermene. Hvis du også går igjennom de siste sidene der, vil du oppdage at svært mange har måttet roote og fjerne diverse drittprogrammer som er fryktelig irriterende, og som fjerner en del tregheter osv.

Det virker som om du må gjøre minst like mye med Optimus 2X, som du måtte med SGS1.

 

Og det virker også som om Samsung har lært av sine feil, og dermed har fikset en stor porsjon av feilene. LG har ikke slik erfaring whatsoever.

 

Og at du sitter med en SGSII, tror jeg ikke før jeg får se noe bevis på det. Hvorfor i alle dager skulle du få mobilen før den er lansert i noen som helst land?

Lenke til kommentar

HDMI? SGSII har MHL, og mirroring og alt det samme. Lydkvaliteten har jeg hørt motsatt om på GSMarena, og hvorfor i alle dager påstår du at LGen er mer stabil med spilling, når SGSII er kraftigere, og har lagt inn begrensninger, slik at det alltid skal være god flyt og at den ikke overopphetes på unødvendig ekstra ytelse?

 

 

Det samme ble sagt om galaxy S(1) og det er ingenting som er stabilt med galaxy S. Galaxy S1 fungere som F når du har tuklet med den en stund og det er synd at galaxy S2 er samme ulla, Galaxy S2 hadde knust LG sin mobil hvis det ikke hadde vært for alle problemene.

 

Nå er det slik at LG sin toppmodell sliter også mye, slår seg av og på osv, men har du begge mobilene rett ved hverandre og kjører samme spill,program vil LG sin fungere bedre ORGINALT, her snakker jeg om FØR rooting og alt det tullet man MÅ gjøre for at en galaxy skal fungere optimalt.

 

Og grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg eier både en LG optimus og Samsung galaxy 2 :)

Fikk begge for 2 dager siden, når Samsung slipper sin løs i butikkene i Norge så får du prøve selv også...

 

Men ingen tvil om at jeg hadde valgt galaxy'n over optimusen, ikke verdt pengene, men føles bedre, bortsett fra litt bedre her og der er den like ræva som galaxy S(1) før rooting, men etter litt hacking er den en drøm :)

 

Jeg antar du snakker om lagfix, som Samsung selv har fikset med SGS1, og som Amobil har bekreftet at ikke er tilfellet med SGSII, da den kommer med EXT4 allerede ifra butikken?

Begrensningen er ikke noe mer enn at mobilen ikke overgår 60 FPS, som ikke akkurat er å anse som et problem.

 

Hvis du ser etter i tråden til Optimus 2X, vil du oppdage at det er med LGen det er fryktelig mye lagg. Dette gjelder da spesielt med hjemmeskjermene. Hvis du også går igjennom de siste sidene der, vil du oppdage at svært mange har måttet roote og fjerne diverse drittprogrammer som er fryktelig irriterende, og som fjerner en del tregheter osv.

Det virker som om du må gjøre minst like mye med Optimus 2X, som du måtte med SGS1.

 

Og det virker også som om Samsung har lært av sine feil, og dermed har fikset en stor porsjon av feilene. LG har ikke slik erfaring whatsoever.

 

Og at du sitter med en SGSII, tror jeg ikke før jeg får se noe bevis på det. Hvorfor i alle dager skulle du få mobilen før den er lansert i noen som helst land?

 

Det er utrolig hva man får til med penger;)

Og dessuten så kjøpte jeg Galaxy S2 for over 2 uker siden, men på grunn av lang leveringstid fikk jeg den ikke før 2+ dager siden.

Gjorde akkurat det samme da den gode gamle PS2 kom ut, den fikk jeg hele 24 måneder før den kom til Norge, så mens alle ventet i spenning, var jeg allerede lei, så om du tror meg eller ikke bryr meg meget lite, faktumet er at: "alt er til salgs til riktig pris" ;)

Lenke til kommentar

HDMI? SGSII har MHL, og mirroring og alt det samme. Lydkvaliteten har jeg hørt motsatt om på GSMarena, og hvorfor i alle dager påstår du at LGen er mer stabil med spilling, når SGSII er kraftigere, og har lagt inn begrensninger, slik at det alltid skal være god flyt og at den ikke overopphetes på unødvendig ekstra ytelse?

 

 

Det samme ble sagt om galaxy S(1) og det er ingenting som er stabilt med galaxy S. Galaxy S1 fungere som F når du har tuklet med den en stund og det er synd at galaxy S2 er samme ulla, Galaxy S2 hadde knust LG sin mobil hvis det ikke hadde vært for alle problemene.

 

Nå er det slik at LG sin toppmodell sliter også mye, slår seg av og på osv, men har du begge mobilene rett ved hverandre og kjører samme spill,program vil LG sin fungere bedre ORGINALT, her snakker jeg om FØR rooting og alt det tullet man MÅ gjøre for at en galaxy skal fungere optimalt.

 

Og grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg eier både en LG optimus og Samsung galaxy 2 :)

Fikk begge for 2 dager siden, når Samsung slipper sin løs i butikkene i Norge så får du prøve selv også...

 

Men ingen tvil om at jeg hadde valgt galaxy'n over optimusen, ikke verdt pengene, men føles bedre, bortsett fra litt bedre her og der er den like ræva som galaxy S(1) før rooting, men etter litt hacking er den en drøm :)

 

Jeg antar du snakker om lagfix, som Samsung selv har fikset med SGS1, og som Amobil har bekreftet at ikke er tilfellet med SGSII, da den kommer med EXT4 allerede ifra butikken?

Begrensningen er ikke noe mer enn at mobilen ikke overgår 60 FPS, som ikke akkurat er å anse som et problem.

 

Hvis du ser etter i tråden til Optimus 2X, vil du oppdage at det er med LGen det er fryktelig mye lagg. Dette gjelder da spesielt med hjemmeskjermene. Hvis du også går igjennom de siste sidene der, vil du oppdage at svært mange har måttet roote og fjerne diverse drittprogrammer som er fryktelig irriterende, og som fjerner en del tregheter osv.

Det virker som om du må gjøre minst like mye med Optimus 2X, som du måtte med SGS1.

 

Og det virker også som om Samsung har lært av sine feil, og dermed har fikset en stor porsjon av feilene. LG har ikke slik erfaring whatsoever.

 

Og at du sitter med en SGSII, tror jeg ikke før jeg får se noe bevis på det. Hvorfor i alle dager skulle du få mobilen før den er lansert i noen som helst land?

 

Det er utrolig hva man får til med penger;)

Og dessuten så kjøpte jeg Galaxy S2 for over 2 uker siden, men på grunn av lang leveringstid fikk jeg den ikke før 2+ dager siden.

Gjorde akkurat det samme da den gode gamle PS2 kom ut, den fikk jeg hele 24 måneder før den kom til Norge, så mens alle ventet i spenning, var jeg allerede lei, så om du tror meg eller ikke bryr meg meget lite, faktumet er at: "alt er til salgs til riktig pris" ;)

Om du vil bevise dette til noen at du har fått telefonen før andre, er at du kjøper en av dagens avis, tar bilde av avisen med mobilen oppå, slik at man ser hvilke telefon vi ser.

Vis ikke så er det ikke så mange som vil tro på noe slik, da den ikke er kommet ut i så mange land(om noen?).

Fortell hvor og hvordan du kjøpte den?

 

Eller velg og ikke si noe, men når en skryter av noe slik blir man fort "sett ned på" vis det ikke stemmer. Så mitt forslag fra meg før andre "ser ned" på deg er å bevise det.

Trengs ikke for min del, da jeg ikke bryr meg, og ser fremt til mobilen selv :-)

 

Men ellers fortell om mobilen, hvordan den er, og hva du synes, dårlig og godt, fortell mer :-)

Lenke til kommentar

Det er jo folk på andre forum som har den, noen har fått den gjennom pr-stunt fra Samsung, andre fordi de jobber i bransjen.

Enten kan det jo være tilfelle, ellers kan jo en av de som er heldige være sorte får og ha solgt den til høystbydende.

 

Dog er jeg enig, internett sier 'pics or it didn't happen'

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk min gjennom et familiemedlem i USA som jobber med programutvikling på telefoner. Det er ikke vanskelig å få tak i telefoner lenge før de kommer til Norge hvis man kjenner noen som driver med dette.

 

Skryter så absolutt ikke, er jo ikke noe å skryte av uansett, er jo bare snakk om en liten telefon, men har vært sugen på den telefonen siden jeg første gang hørte om den, så dermed bestemte jeg meg for å prøve å få tak i den så raskt som mulig:)

 

Og grunnen til at jeg ikke legger ut bilder, videoer og slikt(for å bevise), er fordi jeg ble fortalt om å ikke "reklamere" mobilen FØR den er tilsalgs i Norge, kunne vist være straffbart.

 

Når det gjelder mobilen så sier jeg det jeg har sagt hele tiden, det er nydelig mobilen som fungere topp, men den er litt for overpriset. Jeg hadde heller ventet en liten stund og så kjøpt den ettersom den kommer til å falle i pris, eller eventuelt kjøpt en brukt en:)

 

Digg mobil, alt fungere supert, men du får ikke nok for pengene(etter min mening).

Jeg forventet å bli skikkelig overrasket, men bortsett fra at den er litt raskere og litt bedre her og der, er den ganske lik Samsung Galaxy S(1) for en vanlig bruker.

 

Min største skuffelse var batteritiden, selv med vanlig bruk holdte GalaxyS(1) ut mye lengere, men 2'rn er tross alt mye sprekere og krever mer drivstoff:)

 

Men ikke ta mitt ord for det, kjøp en når den kommer å prøv selv, anbefales uten tvil, men prøv også optimus før du bestemmer deg, begge mobilene er flott og verdt å ta en titt på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...