Gå til innhold

Samsung Galaxy S II vs. LG Optimus 2X


VistaX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men telefoner er ikke spesielt mye dyrere i salg på nettet i Norge i forhold til vestlige EU, langt i fra det toll osv skulle tilsi.

Min erfaring er at de maks ligger 10% over engelske priser, altså kanskje 4 750 kroner.

 

Blir spennende å se når de forskjellige modellene kommer på markedet, og hvilke priser de legger seg på. GSII / Atrix / Optimus 3D.

Dog tror jeg at jeg ender på GSII siden den har NFC-chip, så er det mulig jeg ikke har noen unnskyldning for å skifte telefon om et år og kan bruke de pengene på kamerautstyr ellerno :p

 

I dag har jeg en Nexus One som nå er et år gammel, den kjører gingerbread så det suser etter, tviler på noen av de telefonene vil ha problemer med å kjøre de par kommende versjonene av andorid.

Lenke til kommentar

Hmmm, rykter om iPhome 5 nå...

hadde egentlig tenkt å kjøpe med denne Samsung galaxy S2, men om disse ryktene stemmer for iPhone 5 så må en ta en ny tenke runde i tankeboxen

 

 

Though there is no indication from Apple about its fifth generation phone, customers expect iPhone 5 to contain atleast 1.2GHz dual core dual channel A5 processor, large memory or alternative for storage, support for 4G network and HSPA+ with new OS, iOS 5. Additional features may include Wi-Fi thethering, microUSB, mobile hotspot, and Bluetooth file/media transfer support.

 

Read more: http://www.differencebetween.com/difference-between-samsung-galaxy-s-ii-galaxy-s2-and-vs-apple-iphone-5/#ixzz1FTDCdEUy

 

Det jeg ønsker meg (iforhold til iPhone 4 som jeg har i dag)er større skjerm(minimum 4" skjerm), bedre cpu, bedre batteri levetid, 4G nettverk eller minimum HSPA+, micro usb og gratis MobileMe(eller tilsvarende for Android om det skulle bli Android telefon).

Så får vente til begge mobilene kommer ut, evt når begge har lagt ut offisielt informasjon på mobilene, før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha iPhone 5 om den så kommer med 4GB RAM og fire kjerners prosessor. Så diskusjoner rundt iPhone 5 kan man ta en annen plass.

 

For min del står det mellom de to telefonene denne tråden handler om. Jeg har nå hatt en gammel Nokia siden jul, sånn at jeg heller mest mot LG Optimus 2X fordi den kommer først ut og antakeligvis blir billigst.

Samtidig frister specsa på SGS2 mer, med mer RAM, bedre internettspeed, NFC og bedre batteri. Men samtidig liker jeg egentlig best 4" skjerm fant jeg ut, etter å ha hatt HTC Desire (3,7"), Samsung Galaxy S (4") og HTC Desire HD (4,3"). I tillegg føltes SGS litt billig og plastikk aktig, så er litt redd for at SGS2 også gjør det.

 

Har prøvd å sende e-post til Samsung kundeservice, men de gir meg vel lite sannsynlig et svar på når den kommer. LG Optimus 2X ser ut til å kommer rundt 7.mars.

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Kan ikke tro at det kan være noe særlig forskjell mellom Orion eller Tegra.Da kunne jo ikke Samsung brukt Terga i noen av sine SGSII mobiler.Det skal jo liksom være samme modell.

 

Jeg har ikke peiling,men kan dette slå ut negativt mtp oppdateringer i fremtiden?

 

Det er jo en smaksak,men jeg synes 2X ser bedre ut.Perfekt skjermstørrelse for meg.

Så lang ser det ut som kameraet er bedre på SGSII.samt super amoled plus..

Men er det verdt en tusenlapp mer?

Usikker på lydkvaliteten når det gjelder begge modellene.

2X har fått litt dårlig kritikk.Men om det er merkbart dårlig vet jeg ikke så det er noe jeg skal jeg teste når jeg får sjans.

Vet jo heller ikke noe om lydkvaliteten til SGSII.Ikke sikkert at den er bedre heller.

 

HDMI løsningen hos 2X virker bedre og tryggere.

 

Når det gjelder Android så skal jo Nextus S være referanse modellen.Derfor tror jeg ikke vi kommer til å se alt for mange programmer som kommer til å utnytte Orion/Tegra til det fulle med det første.De fleste utviklere vil nok helle lage programmer som fungerer på de fleste modeller for å selge mest.

 

Uansett så er det bedre med dual-core siden de virker raskere og er og mer fremtidesrettet.

Lenke til kommentar

Fin tråd men leser stadig at folk bruker S2's skjermstørrelse mot den. Det blir litt feil siden mobilens ytre mål er bare noen millimeter større enn 2X sine. Det vil neppe utgjøre noe for plassen i lomma men derimot øke surfeopplevelsen noe. S2 er faktisk ganske kompakt til å ha en slik skjerm, spesielt når den er så tynn og lett. 2X'en derimot kunne vært mindre.

 

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3621&idPhone2=3598

 

Atrix har 4" skjerm i likhet med 2X men er faktisk merkbart kortere.

 

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3598&idPhone2=3709

Lenke til kommentar

Skal ikke ha iPhone 5 om den så kommer med 4GB RAM og fire kjerners prosessor. Så diskusjoner rundt iPhone 5 kan man ta en annen plass.

Man skal ta diskusjonen en annen plass fordi det er uaktuelt for deg? Er vel heller snakk om irrelevanse, eller?

 

Selv har jeg i utgangspunktet mest troen på Samsung, rett og slett med tanke på hvordan det har sett ut i mobilmarkedet hittil. Dette ser dog ut til å bli en spennende fight!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...