Gå til innhold

Her er HPs nye mobiler og nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De klarte altså ikke å lage et nettbrett som ikke ser ut som iPad? Er lei av at ingen klarer å tenke nytt.

Du har altså ikke hørt om HP Slate? Den ble annonsert før iPad og ligner på en prikk.

Nei, har faktisk ikke hørt om HP Slate :ermm:

 

De klarte altså ikke å lage et nettbrett som ikke ser ut som iPad? Er lei av at ingen klarer å tenke nytt.

Så hvordan foreslår du at den skal se ut?

 

Jeg kan ikke se så mange muligheter, man må ha en stor skjerm med en ramme rundt man kan holde i?

Vet det, men denne er jo nesten identisk med iPad. Den har en enkelt knapp plassert på samme sted som iPad og svart glassramme rundt med omtrent samme tykkelsen. Denne er litt rundere i kantene enn ipad, men ellers er de alt for lik hverandre spør du meg.

Lenke til kommentar

Tror kjøpet av Palm kommer til å gå inn i historiebøkene som ett av de største sjakktrekkene til HP de siste årene...

Ikke bare det, det kan faktisk være det lureste HP har gjort noensinne. Palm var et selskap uten penger, et gigantisk patent-bibliotek og et fremtidsrettet OS som er både funksjonelt, brukervennlig, innovativt og svært pent. Det er ikke hver dag du finner slike perler til salgs.

 

Hvis HP spiller kortene riktig skal du heller ikke se bort ifra at de kan begynne å konkurrere med Windows når webOS kommer til PCer. Jeg kunne godt tenkt meg webOS på min laptop f.eks.

Lenke til kommentar

Godt å se at i allefall HP har forstått hvilket format som er best egnet på en tablet, det har verken Samsung eller RIM gjort enda.

Det er uansett en skamløs kopi av iPad ;)

Apple startet tross alt arbeidet med iPad før iPhone, så hvem kopierer hvem, egentlig?

 

Uansett er WebOS spennende i seg selv, og det blir spennende å se hvordan det og eventuelt økosystem vil fungere. Kanskje de vil kunne kjøre apps fra Androidmarket?

Lenke til kommentar

Aha, men hvorfor kom ikke HP slate i såfall ut på markedet før iPad?

 

Den nye tableten til HP er rimelig lik en iPad i utseende, men jeg vil ikke si en at noen av telefonene du lister opp er i samme grad lik noen iPhonemodell.

Kanskje hvis man myser litt i tussmørket og legger godviljen til ;)

Lenke til kommentar

Aha, men hvorfor kom ikke HP slate i såfall ut på markedet før iPad?

 

Den nye tableten til HP er rimelig lik en iPad i utseende, men jeg vil ikke si en at noen av telefonene du lister opp er i samme grad lik noen iPhonemodell.

Kanskje hvis man myser litt i tussmørket og legger godviljen til ;)

Og jeg vil si det samme om TouchPad. Den ligner ikke noe mer på iPad enn den ligner på Slate. Både rammen rundt skjermen og baksiden ligner jo ikke på iPad i det hele tatt.

 

HP slate ble annonsert før iPad, altså så vi designen på Slate før vi så iPad. Den ble sluppet senere på grunn av softwareproblemer, men jeg ser ikke hvorfor det er relevant for diskusjonen.

Lenke til kommentar

Joda, den er jo helt ulik iPad, det ser man jo lett, selv uten å myse i tussmørket:

http://www.precentral.net/topaz-specs-exclusive-details

Den passer muligens til og med i iPad-cases ;)

 

Den har kanskje også muligens samme skjermpanelet?

 

HP slate ligner mer en Galaxy tab vil jeg si, ikke iPad. Slate skulle også kjøre et desktop OS, ikke et mobil OS. Ikke rart den sikkert hadde softwareproblemer :)

Lenke til kommentar

Joda, den er jo helt ulik iPad, det ser man jo lett, selv uten å myse i tussmørket:

http://www.precentral.net/topaz-specs-exclusive-details

Den passer muligens til og med i iPad-cases ;)

Ahh, så når du sier den "ligner" så mener du egentlig at målene på enheten er like? Ikke rart vi er uenige. Du skulle sagt det med en gang. Jeg trodde vi snakket om selve designen. Der ligner tross alt iPad på Slate på en prikk.

 

Målene er jeg selvsagt enig i. Der er TouchPad og iPad svært like ;)

Lenke til kommentar

He he joda, men jeg tror nok du skjønner hvor jeg vil hen :)

 

Hva har HP gjort for at deres tablet skal skille seg ut ifra iPad som står en hylle eller to bortenfor? Svart bakside og en HP-logo?

Og selvsagt en litt annen avrunding på hjørnene. Jupp, designteamet deres jobber virkelig hardt for lønna si :)

Lenke til kommentar

He he joda, men jeg tror nok du skjønner hvor jeg vil hen :)

 

Hva har HP gjort for at deres tablet skal skille seg ut ifra iPad som står en hylle eller to bortenfor? Svart bakside og en HP-logo?

Og selvsagt en litt annen avrunding på hjørnene. Jupp, designteamet deres jobber virkelig hardt for lønna si :)

 

Har du et forslag til et praktisk og annerledes design til en skjerm med ramme rundt? Men vil lage et produkt som er så lite som praktisk mulig, som er en skjerm med ramme rundt. Det begrenser fornuftige design ganske kraftig. Jeg skjønner hvor du vil, men jeg er ikek enig. Synes du 16:9 fungerer bedre på tablets enn 4:3?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...