Gå til innhold

Her er HPs nye mobiler og nettbrett


Anbefalte innlegg

Det er flere produsenter som i allefall prøver å gå egne veier designmessig på sine pads.

f.eks Motorola Xoom og Arcos 70

HP ser ikke ut til å ha giddet å gjøre rare forsøket engang.

 

Jeg synes "widescreentablets" ser helt idiotiske ut i portrettstilling, og ikke så mye bedre i landskap heller. (Galaxy tab, HP slate, Motorola Xoom osv) Det ser ut til at HP er enig og enkelt og greit bare kopierte iPads skjermformat. Og akkurat det synes jeg er positivt.

 

Så nei, jeg synes aldeles ikke 16:9 fungerer bedre på tablets enn 4:3, og jeg mistenker at eneste grunnen til at mange bruker 16:9 er at det er billige paneler beregnet på laptops/netbooks osv.

 

Edit: Glemte i allefall en bokstav :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har HP gjort for at deres tablet skal skille seg ut ifra iPad som står en hylle eller to bortenfor? Svart bakside og en HP-logo?

 

Motorola Xoom ser nå ganske lik ut den og, med en skjerm med svart ramme rundt.

 

Men hva med baksiden og sidene?

Forsiden har tykk ramme som iPad fikk massiv kritikk for, men det er riktignok begrenset hva man kan gjøre forskjellig akkurat på forsiden.

 

 

På tide å bestemme seg snart PL610.

Lenke til kommentar

Det er flere produsenter som i allefall prøver å gå egne veier designmessig på sine pads.

f.eks Motorola Xoom og Arcos 70

HP ser ikke ut til å ha giddet å gjøre rare forsøket engang.

 

Jeg synes "widescreentablets" ser helt idiotiske ut i portrettstilling, og ikke så mye bedre i landskap heller. (Galaxy tab, HP slate, Motorola Xoom osv) Det ser ut til at HP er enig og enkelt og greit bare kopierte iPads skjermformat. Og akkurat det synes jeg er positivt.

 

Så nei, jeg synes aldeles ikke 16:9 fungerer bedre på tablets enn 4:3, og jeg mistenker at eneste grunnen til at mange bruker 16:9 er at det er billige paneler beregnet på laptops/netbooks osv.

 

Edit: Glemte i allefall en bokstav :)

 

Riktig, så du mener det beste valget for HP var å ha 4:3-format, allikevel kritiserer du de for å "kopiere" 4:3-formafaktoren? Du er klar over at det har vært tre vanlige formafaktorer 4:3, 16:9 og delvis 16:10. Du finner det ikke litt søkt å klage over at noen har "kopiert" skjermformatet? Slike ting er gjerne standarisert og det er ikke uten grunn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvor har jeg klaget over at HP har kopiert formatet? Jeg synes det er positivt at de har valgt samme format som iPad da jeg mener det er best egnet på en tablet.

Jeg har klaget over at de har kopiert designet til iPad, ikke skjermformatet, beklager hvis dette kom noe uklart fram. ;)

 

16:9, eller rettere sagt 15:9 som mange bruker vil jeg si er uegnet på en tablet av denne størrelsen, og også på mindre tablets og til og med på mobiltelefoner er det uegnet, men kanskje ikke i samme grad.

Lenke til kommentar

He he joda, men jeg tror nok du skjønner hvor jeg vil hen :)

 

Hva har HP gjort for at deres tablet skal skille seg ut ifra iPad som står en hylle eller to bortenfor? Svart bakside og en HP-logo?

Og selvsagt en litt annen avrunding på hjørnene. Jupp, designteamet deres jobber virkelig hardt for lønna si :)

Jeg skjønner godt hvis du vil. Tingen er bare at jeg er fullstendig uenig med deg. Du ser saken med eplebriller og da er selvsagt "alt" en apple-kopi. Utseendet til HP TouchPad er ikke noe annet enn en videreutvikling av HP Slate.

Lenke til kommentar

Produsent 1 annonserer produkt A.

Noen uker senere annonserer produsent 2 produkt B, som ligner A på en prikk.

Produsent 1 lanserer produkt C ett år senere, som ligner på begge de to andre.

I følge deg er produkt C en kopi av B, ikke neste generasjon av A. Fantastisk!

 

Dette minner meg faktisk om en annen lignende sak. Nemlig Meizu som lanserte M8 januar 2007, samme mnd som iPhone ble lansert. I følge din logikk er altså iPhone 3G som ble annonsert året etter en kopi av Meizu M8.

 

Galskapen lenge leve.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

@eisa01

 

Palm pre?? Seriøst? :roll:

 

Hvorfor skal et så stort firma som HP skamløst kopiere Apple? Har de ikke penger til å utvikle ting selv? Jeg kunne forstått det hvis det gjaldt et ukjent kinesisk firma, men ikke HP.

Eller kan det hende at Apple traff riktig sånn rent formmessig på første forsøk med iPad?

 

Det går vel fint an å lage produkter med sitt eget særpreg samtidig som man beholder ergonomien fra iPad?

Hvem vet, kanskje man kan lykkes enda bedre og forbedre ergonomien hvis man har dyktige folk?

 

Gummiert bakside f.eks ville sikkert gitt bedre ergonomi (lettere å holde) enn både plast og aluminium :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Dette minner meg faktisk om en annen lignende sak. Nemlig Meizu som lanserte M8 januar 2007, samme mnd som iPhone ble lansert. I følge din logikk er altså iPhone 3G som ble annonsert året etter en kopi av Meizu M8.

 

Galskapen lenge leve.

 

Meizu m8, åja du mener iPhoneklonen :)

 

http://www.itechnews.net/2007/08/13/meizu-m8minione-first-real-shot/

 

Så du mener iPhone 3G er en kopi av en iPhoneklone?

 

Fantastisk ;)

Lenke til kommentar

Hvis du syns HP slate er lik iPad bør du nok se en gang til. Legg spesielt merke til baksiden ;)

 

HP TouchPad er formmessig en ripoff av ipad, ikke HP slate/Galaxy tab osv. med mindre man myser litt ekstra da :)

 

Alle bilene er rip off av T-Forden, de har et ratt, 4 hjul + 1 i reserve, og alle har en motor og en kasse vi sitter i som inneholder 5 seter. Ford skulle saktsøkt de cheaterne! :nei:

Lenke til kommentar

Det er fremdeles ganske store forskjeller mellom de forskjellige merkene. Opel og Volvo f.eks.

Ble ikke kineserne saksøkt av Mercedes da de lagde en nesten helt lik versjon?

 

Alle datamaskiner er jo rippoff av hverandre også hvis man ser grovt nok på det.

 

Uansett er HP TouchPad mer lik iPad enn andre nettbrett er. Den passer trolig også i iPadvesker. Way to go HP! ;)

Lenke til kommentar

Hvis du syns HP slate er lik iPad bør du nok se en gang til. Legg spesielt merke til baksiden ;)

 

HP TouchPad er formmessig en ripoff av ipad, ikke HP slate/Galaxy tab osv. med mindre man myser litt ekstra da :)

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si det her. En iPad ser nesten lik ut på fronten og kantene som en HP Slate. Baksiden er litt annerledes med teksturen, men har fortsatt en HP logo i midten. HP TouchPad ser igjen link ut på fronten som begge, mens kanten ikke er lik da den er i plast. Baksiden er i svart plast med en logo i midten.

 

Alle har altså lik forside, men forskjellig bakside hvor det eneste de har felles er logoen i midten.

 

Her er linker med bilder av alle sammen + Palm pre som også har en logo midt på bak

http://picturer.taume.com/hp-slate-500--1522-1.html

http://www.unwiredview.com/2011/01/19/hp-palm-tablets-detailed-one-of-them-may-be-called-hp-touchpad/

http://www.techday.co.nz/macguide/news/vodafone-ipad-pricing-soon/16987/

http://the-mobiler.com/no-skype-app-for-palm-pre

 

Hvis jeg tenker meg litt om, så ser den mer ut som en iPhone 3G på baksiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...