Gå til innhold

Her er HPs nye mobiler og nettbrett


Anbefalte innlegg

Jeg tror du henger deg for mye opp i små detaljer. Alle de unntatt HP TouchPad har langt fra tilnærmet lik formfaktor som iPad, det er det jeg sier, ikke om noe ser likt ut.

 

HP TouchPad har noen små forskjeller den også, men den er det nærmeste jeg har sett en ren kopi hvis vi ser bort fra billige kinesiske falske iPad-ene, selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du henger deg for mye opp i små detaljer. Alle de unntatt HP TouchPad har langt fra tilnærmet lik formfaktor som iPad, det er det jeg sier, ikke om noe ser likt ut.

 

HP TouchPad har noen små forskjeller den også, men den er det nærmeste jeg har sett en ren kopi hvis vi ser bort fra billige kinesiske falske iPad-ene, selvsagt.

 

 

Det er fremdeles ganske store forskjeller mellom de forskjellige merkene. Opel og Volvo f.eks.

Ble ikke kineserne saksøkt av Mercedes da de lagde en nesten helt lik versjon?

 

Alle datamaskiner er jo rippoff av hverandre også hvis man ser grovt nok på det.

 

Uansett er HP TouchPad mer lik iPad enn andre nettbrett er. Den passer trolig også i iPadvesker. Way to go HP! ;)

 

Det var i hvertfall ikke iPad som kom først..

 

Og over til bilene igjen. Opel og Volvo har plassert både logoen og motoren på samme sted som T-Forden hadde. Hvis jeg ser fort likheten her! Skulle nesten tro at folka hos Opel fikk litt innspirasjon fra Ford når de skulle lage biler.

 

Det samme gjelder HP sitt nettbrett som folk fikk se i januar 2010, lenge før iPad ble vist frem.

Du må ikke tro HP fikk se på iPad før oss.

Foresten: at produkter ligner på hverandre, men med små forskjeller kan man kalle for evulosjon.

Hadde ikke designerne tatt innspirasjon fra hverandre ville utviklingen stoppet opp.

 

Edit: Leif

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Aluminium er lekkert og gir et eksklusivt og solid uttrykk. Skinnende plast oppnår det stikk motsatte ...

 

Siden TP nå en gang kommer i sistnevnte "kvalitet", og det kanskje ikke kommer noe gummiert bakplate man kan bytte til, har jeg tenkt ørlite(!) på hva man kan gjøre.

 

Et par alternativer er carbon-fiber folie, og det andre er tynt skinn - noe jeg kan tenke meg ser bra ut.

 

Ellers var det hentydning til bruk av Android applikasjoner på webOS. Jeg aner ikke hvor den (søkte) idéen kommer fra, men uten en emulator bør den drømmen bare druknes i fødselen!

Lenke til kommentar

Aluminium er lekkert og gir et eksklusivt og solid uttrykk. Skinnende plast oppnår det stikk motsatte ...

 

Siden TP nå en gang kommer i sistnevnte "kvalitet", og det kanskje ikke kommer noe gummiert bakplate man kan bytte til, har jeg tenkt ørlite(!) på hva man kan gjøre.

 

Et par alternativer er carbon-fiber folie, og det andre er tynt skinn - noe jeg kan tenke meg ser bra ut.

 

Ellers var det hentydning til bruk av Android applikasjoner på webOS. Jeg aner ikke hvor den (søkte) idéen kommer fra, men uten en emulator bør den drømmen bare druknes i fødselen!

 

Men er det mer solid? Antakelig ikke, i tilegg er det gjere tyngre, noe som går utover funksjaonlitet og soliditet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med folie mener jeg carbon-imitasjon i vinyl, eller "klistremerke" om du vil, som limes på plastdekselet.

 

Vil forøvrig påstå at aluminium generelt er mer solid enn plast som brukes på denne typen produkter. Selv om vi generelt ser på aluminium som "hardt metall" er det faktisk mer føyelig en mange plastblandinger med tanke på støt.

 

I mange tilfeller der man med tynn aluminium vil ende opp med en bulk, vil tilsvarende krefter på nevnte plast, forårsake sprekker.

Lenke til kommentar

Med folie mener jeg carbon-imitasjon i vinyl, eller "klistremerke" om du vil, som limes på plastdekselet.

 

Vil forøvrig påstå at aluminium generelt er mer solid enn plast som brukes på denne typen produkter. Selv om vi generelt ser på aluminium som "hardt metall" er det faktisk mer føyelig en mange plastblandinger med tanke på støt.

 

I mange tilfeller der man med tynn aluminium vil ende opp med en bulk, vil tilsvarende krefter på nevnte plast, forårsake sprekker.

 

Økt masse øker sannsynligheten for skade. Jeg tyngre noe er jo større krefter når det treffer bakken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var i hvertfall ikke iPad som kom først..

 

Og over til bilene igjen. Opel og Volvo har plassert både logoen og motoren på samme sted som T-Forden hadde. Hvis jeg ser fort likheten her! Skulle nesten tro at folka hos Opel fikk litt innspirasjon fra Ford når de skulle lage biler.

 

Det samme gjelder HP sitt nettbrett som folk fikk se i januar 2010, lenge før iPad ble vist frem.

Du må ikke tro HP fikk se på iPad før oss.

Foresten: at produkter ligner på hverandre, men med små forskjeller kan man kalle for evulosjon.

Hadde ikke designerne tatt innspirasjon fra hverandre ville utviklingen stoppet opp.

 

Edit: Leif

 

HP slate som ble vist frem før iPad ble lansert, lignet lite på iPad utseendemessig, og kjørte et fullverdig OS i likhet med sine forgjengere som heller aldri slo an.

Det var iPad som kom først med sitt design, og nå har HP veldig langt på vei kopiert dette.

 

En kan jo lure på hvordan Touchpad ville sett ut hvis iPad kun forble et rykte.

Jeg tror nok den aldri ville sett dagens lys for det første, og hvis den kom i produksjon ville den brukt designet til HP slate.

 

HP Touchpad er en iPadklone som er til forveksling lik, og det er rimelig skuffende av et så stort firma som HP ;)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart ingen har dristet seg over 10". Apple blir vel først over den kneika også. For 10" syns jeg 4:3 formfaktoren er riktig. 7" tab synes jeg blir for lite uansett format, men det er så klart en smaksak. Hva med f.eks. en 15" pad? Da kan bredformatet begynne å gjøre seg gjeldende, en oppløsning på 1440x900 kunne passet bra der?

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

HP slate som ble vist frem før iPad ble lansert, lignet lite på iPad utseendemessig, og kjørte et fullverdig OS i likhet med sine forgjengere som heller aldri slo an.

Det var iPad som kom først med sitt design, og nå har HP veldig langt på vei kopiert dette.

Feil. iPad er en skamløs kopi av Slate i 4:3 format. Det kan hvem som helst med normalt syn se. Får du av deg eplebrillene ser du det nok du også :roll:

 

ipad_hp_slate_500-580x326.jpg

 

Alt fra avrundingen i hjørnene, til rammen rundt som er rett på siden (ikke rund som iPhone var på den tiden), til fargevalget. Alt har Apple kopiert. Hvorfor klarer ikke et stort selskap som Apple å tenke nytt? TouchPad har jo ingen av disse likhetene.

Lenke til kommentar

De ser helt like ut for meg forfra, mens ingen av dem er like bak. Hvordan HP TouchPad "kopierer" designen til iPad, mens iPad ikke kopierer designen til HP Slate kan jeg ikke forstå i det hele tatt. Tror det er på tide å innrømme at du var litt for rask på avtrekkeren. At formfaktoren er lik har ingen ting å si, det er jo ikke akkurat som om design av TVer bare er basert på kopier fordi formatet er 16:9.

 

Sannheten er at framsidene har ganske logisk design mtp at det er en stor skjerm man må ha en kant å holde i rundt.

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere i tråden er det begrensede muligheter man har på fremsiden, men noen produsenter klarer å skille seg ut også der.

Siden HP TouchPad så langt jeg vet bruker det samme panelet som iPad, er de nok ganske låst akkurat der, men hvorfor har de laget baksiden tilnærmet lik, men i et annet materiale?

Til og med HP slate er vel mer gripevennlig enn både iPad og HP TouchPad vil jeg tro.

 

De kunne f.eks laget en liten kant som ville forbedret grepet ytteligere, eller kanskje et mer gripevennlig mønster.

 

Den blir omtalt som en iPadklone flere steder på nettet, og det kan umulig være bare positivt for HP ;)

Lenke til kommentar

På baksiden er ikke Slate og iPad like, og det er heller ikke iPad og TouchPad. TouchPads bakside ser ut som en blanding av Pre og JooJoo.

 

Sett fra siden ligner iPad veldig på Slate vil jeg si. Begge har en helt rett kant i aluminium, litt som iPhone 4. Ikke bare det men begge to har en kant som griper rundt forsiden på nøyaktig samme måte (Slate, iPad) TouchPad er derimot forskjellig også her ved at den har en buet kant rundt sidene.

 

Som jeg sa tidligere i tråden er det begrensede muligheter man har på fremsiden, men noen produsenter klarer å skille seg ut også der.

Ja, men Apple er tydeligvis ikke en av dem.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Joojoo tablet hadde en skjerm på 12,1 tommer og widescreen format.

Jeg får inntrykket av at det blir verre jo større skjermen er:

 

5-joo-joo-.jpg

 

På høykant virker den en smule uhåndterlig :)

Hehe, så feil kan man ta, det der så bare dumt ut! :D

Men avskriver ikke 15" i 4:3 formfaktor riktig enda likevel ;)

Endret av Finholt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Økt masse øker sannsynligheten for skade. Jeg tyngre noe er jo større krefter når det treffer bakken.

 

Høres fornuftig ut, men iPad og TouchPad har nesten identisk vekt, og jeg påstår derfor fremdeles at sistnevnte er mer sårbar. Da tenker jeg primært på sprekker i bakdekselet.

 

Jeg har forøvrig to minnepinner hjemme, en veldig liten og lett i plast — hvor plastskallet har sprukket etter fall. Den andre er mye(!) / mange ganger tyngre (Corsair Survivor) og har så langt vært i bakken flere ganger enn førstnevnte. De eneste skadene er små kosmetiske bulker i rillene/finnene/overflaten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...