Gå til innhold

Her er HPs nye mobiler og nettbrett


Anbefalte innlegg

PL610: Ta deg en liten titt på hvordan HP´s pc´er fra 08/09/10 ser ut på dekselet bak på skjermen...

De fleste er i sort glossy plast, og de er umiskjennelig like HP´s TouchPad på baksiden.

Så hvis noen har kopiert noen her så er det Apple som har sett på PC´ene til HP og tenkt at dette ville sett fett ut på vår iPad.

Det det nesten ser ut til at HP har gjort med sin TouchPad er å ha videreført sin blanke svarte linje som de har brukt noen år på pc´ene sine.

Som dere andre sier så er det lite man kan gjøre forskjellig på fremsiden. Kanten må nødvendigvis være en viss bredde for at man skal kunne holde den uten å hele tiden touche skjermen.

 

Det er faktisk ikke sånn at Apple er eneste oppfinner av fine ting her i verden...de henter også sin inspirasjon fra andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke å ape etter iPad fullt så åpenlyst som HP har gjort, bare se på baksiden til Samsung Galaxy Tab 10.1, LG G-Slate eller til og med HTC Flyer.

De ligner vesentlig mindre på iPad enn det HP sin tablet gjør vil jeg si ;)

 

Galaxy Tab 10.1 har forøvrig et lignende design på bakdekslet som det jeg foreslo tidligere i tråden.

 

Og jeg har forsåvidt også sagt at forsiden er det lite man kan gjøre forskjellig, men at enkelte produsenter klarer å skille seg ut også der.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ape etter iPad fullt så åpenlyst som HP har gjort, bare se på baksiden til Samsung Galaxy Tab 10.1, LG G-Slate eller til og med HTC Flyer.

De ligner vesentlig mindre på iPad enn det HP sin tablet gjør vil jeg si ;)

 

Galaxy Tab 10.1 har forøvrig et lignende design på bakdekslet som det jeg foreslo tidligere i tråden.

 

Og jeg har forsåvidt også sagt at forsiden er det lite man kan gjøre forskjellig, men at enkelte produsenter klarer å skille seg ut også der.

 

De har ikke apet etter Apple/iPad de har apet etter sine egne pc casings!

Jeg sitter og ser på fruens pc nå og den er rimelig like en TouchPad bak.

Lenke til kommentar

Ballmer viste frem det han kalte en prototype av HP slate den 7. Januar, mens Apple viste frem et ferdig produkt den 27. Januar.

Jepp Apple har helt klart kopiert HP slate :roll:

 

Det er litt morsomt at Apple allerede i 2004 søkte om varemerke for et produkt som i følge skissene ligner ganske mye på HP slate, ikke iPad:

http://www.theregister.co.uk/2004/08/13/apple_tablet_mac/

 

F.eks Samsung har klart å skille seg ganske mye ut med sin kommende tablet, men HP ser ikke ut til å ha forsøkt engang, de bare dilter etter Apple.

Kanskje designeren deres hadde pappapermisjon eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar

Ballmer viste frem det han kalte en prototype av HP slate den 7. Januar, mens Apple viste frem et ferdig produkt den 27. Januar.

Jepp Apple har helt klart kopiert HP slate :roll:

For å oppsummere krangelen hittil:

 

1) Selskap A lager produkt X

2) Selskap B lager produkt Y, som ser veldig ut som produkt X (dette synes PL610 er helt OK, siden lanseringen av produkt Y kom veldig tett etter lanseringen av produkt X)

3) Selskap A lager produkt Z, som ser veldig ut som produkt Y, som ser veldig ut som produkt X (dette synes PL610 er helt latterlig, siden produkt Z nå i følge en eller annen merkverdig logisk slutning er nødt til å være basert på produkt Y og ikke på produkt X)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...