Gå til innhold

Den enes død...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Server-varianter med to brikker på samme sokkel (totalt 16 kjerner) ventes lansert omtrent samtidig med desktop-modellene.

... EVGA SR2 "Catepillar" (det er vel lov å håpe)

Lenke til kommentar

Vet noen om denne recall'en på Sandy bridge hovedkortene også forsinker utgivelsen av prosessorene? Jeg venter med spenning på review av i3 2100T (og tilsvarende modeller) som er lavspennings versjonene av i3 på Sandy bridge. Jeg skal bygge meg en ny 24/7 server/HTPC - og jeg er ganske keen på å se hvor mange watt det er å spare på idle i forhold til en av de "gamle" vanlige i3'ene, sik som 540.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Så dere vet det så er

 

- Nvidia best på kvalitet

- Nvidia best på ytelse

- Hvem bryr ser om pris

- Nvidia har best support

- Nvidia har best holdbarhet

Nvidia vant skjermkort

 

- Intel har best kvalitet

- Intel har best ytelse

- Intel leverer mer for pengene (om man OC'er contra OC'ing en AMD, alle vet dette)

- Intel har best holdbarhet å ytelse,har aldri slått feil med intel. AMD er nok billigmannens Nvidia/Intel

 

"spoken like a true fanboy" :D

 

hvor gammel er du egentlig?? 10?? :mrgreen:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Server-varianter med to brikker på samme sokkel (totalt 16 kjerner) ventes lansert omtrent samtidig med desktop-modellene.
... EVGA SR2 "Catepillar" (det er vel lov å håpe)

:dribble: Jepp, det er lov å håpe. G34-plattformen er jo helt rå. Hadde bare prosessorene hatt høyere klokkefrekvens og turbo så hadde helheten vært glimrende. Jeg håper det blir mulig å smette et par 4-8 kjerners Bulldozere i et sånt hovedkort. (4-8 bør jo ha ganske mye høyere klokkefrekvens enn 16-kjerners utgavene)

Lenke til kommentar

Da blir vel Zambezi 8-kjerner å foretrekke ved neste oppgradering! PCen min funker ypperlig som den er nå (intel Q6600), regner med bulldozer er ute på markedet til neste år, for det er da oppgraderingen er planlagt. Gleder meg allerede!

 

Det er beklagelig at jeg bytter fra Intel til AMD, men jeg nesten bare hatt AMD maskiner oppover årene. Q6600 var mest "bang for the buck" den gang da jeg oppgraderte. Er fornøyd, men savner AMD :)

Lenke til kommentar

Så dere vet det så er

 

- Nvidia best på kvalitet

- Nvidia best på ytelse

- Hvem bryr ser om pris

- Nvidia har best support

- Nvidia har best holdbarhet

Nvidia vant skjermkort

 

- Intel har best kvalitet

- Intel har best ytelse

- Intel leverer mer for pengene (om man OC'er contra OC'ing en AMD, alle vet dette)

- Intel har best holdbarhet å ytelse,har aldri slått feil med intel. AMD er nok billigmannens Nvidia/Intel

 

Ok, da lærte jeg noe i dag også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Satan så mye følelser det er ute og går i denne tråden! Skaff dere venner\dame, isteden for å tenke på intel og amd og nvidia.

 

Jeg har argumentert for AMD fordi de stort sett er ledende i ytelse pr krone, mens de konkurerer rimelig godt i ytelse pr watt. Det er to rimelig solide påstander, hvis man ser litt generelt på det.

 

Det er som både Intel og AMD veit: Den produsenten som har det raskeste flaggskipet får solgt en rekke billigere cpuer ekstra, til tross for at det ofte kan være en dårligere deal enn hos konkurrenten.

Desverre er det nok av kunnskapsløse forbrukere der ut som gjør akkurat slike dårlige dealer.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan dette vil påvirke langtidsplanene for Intel...

 

Nå blir det jo i praksis nesten et halvårs forsinkelse i Intel sin platformlansering. Tror dere det vil bety at de skyver neste ledd i utviklingen sin fremover like mye for å opprettholde riktige markedseksponering osv. - eller fortsetter de som originalt planlagt og Sandy Bridge bare får et hakvår mindre tid i rampelyset i forhold til planlagt?

 

Intel har jo i forhold til teknologi ihvertfall sansynligvis nok forsprang til å sitte og vente litt dersom de føler det er den beste økonomiske løsningen - men jeg er ingen markedsanalyst heller... :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Vet noen om denne recall'en på Sandy bridge hovedkortene også forsinker utgivelsen av prosessorene? Jeg venter med spenning på review av i3 2100T (og tilsvarende modeller) som er lavspennings versjonene av i3 på Sandy bridge. Jeg skal bygge meg en ny 24/7 server/HTPC - og jeg er ganske keen på å se hvor mange watt det er å spare på idle i forhold til en av de "gamle" vanlige i3'ene, sik som 540.

 

-Stigma

 

i3 2100 har allerede blitt testet her, her og her å den kan sammenlignes i Anandtech sin Bench mot i3 540 her.

Av S modellene så er i5 2400S testet her. T modellene har kommet i nettbutikkene men jeg har ikke funnet noen tester ennå.

Lenke til kommentar

Vet noen om denne recall'en på Sandy bridge hovedkortene også forsinker utgivelsen av prosessorene? Jeg venter med spenning på review av i3 2100T (og tilsvarende modeller) som er lavspennings versjonene av i3 på Sandy bridge. Jeg skal bygge meg en ny 24/7 server/HTPC - og jeg er ganske keen på å se hvor mange watt det er å spare på idle i forhold til en av de "gamle" vanlige i3'ene, sik som 540.

 

-Stigma

 

i3 2100 har allerede blitt testet her, her og her å den kan sammenlignes i Anandtech sin Bench mot i3 540 her.

Av S modellene så er i5 2400S testet her. T modellene har kommet i nettbutikkene men jeg har ikke funnet noen tester ennå.

 

Fine linker. mye interessant info her - selv om det desverre ikke er noen info om T modellene der enda.

 

Det jeg er mest interessert i å se er hvordan den ekstra lave TDP'en på T modellene utarter seg i idle og full load power consumption. 2400 (som er quad) kan jo idle så og si like lavt som en i3 661 (som er dual), og det er bra imponerende. Lurer på om T modellene faktisk kan gå enda lavere på idle, eller om det primært er load consumption som går ned.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Så dere vet det så er

 

- Nvidia best på kvalitet

- Nvidia best på ytelse

- Hvem bryr ser om pris

- Nvidia har best support

- Nvidia har best holdbarhet

Nvidia vant skjermkort

 

- Intel har best kvalitet

- Intel har best ytelse

- Intel leverer mer for pengene (om man OC'er contra OC'ing en AMD, alle vet dette)

- Intel har best holdbarhet å ytelse,har aldri slått feil med intel. AMD er nok billigmannens Nvidia/Intel

Har du slått hodet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...