Gå til innhold

Målsøm-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri skjønt greia med at fraktfirmaer ikke ringer før de kommer på døren. Det måtte da vært kostnadsbesparende om de slapp alle de bomturene. For min egen del vil jeg anslå at jeg ikke er hjemme når ca 2/3 av pakkene mine kommer på døren, og jeg gjør ikke annet enn å være på BI en gang eller tre i uken. Folk som jobber kan jo knapt klare å være hjemme når en pakke blir levert om de så vet om at den kommer, for de fleste fraktfirmaene leverer vel bare fram til 16-17-tiden en gang. Fraktfirmaene må jo ha en latterlig lav andel av pakker som leveres på første forsøk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror leveranser til privatkunder bare er en brøkdel av fraktfirmaenes beskjeftigelse. Det er vel stort sett bedrifter de leverer til, og de aller fleste bedrifter tar i mot mellom 8 og 16. Men at de burde kunne se forskjell på privatkunder og bedriftskunder og tilpasse seg er åpenbart. Jeg krymper meg hver gang jeg bestiller noe og finner ut at andre enn Posten skal levere. UPS er de jeg har hatt best erfaring med på dette området, de har faktisk ringt meg på forhånd og hørt om det passet.

 

Når det er sagt, så er det ikke min oppgave som kunde å leke detektiv for å spore opp pakken min heller, så å ringe rundt i øst og vest utgår med høye kneløft. Går pakken i retur uten at jeg har hørt et pip fra noen, får det bli opp til MT å enten sende den på nytt kostnadsfritt, eller heve kjøpet og eventuelt ta det opp med speditør fra deres side. Nå er jeg ikke så pessimist at jeg tror det går den veien da – jeg bare lurte på andres erfaringer med leveranser derfra. :)

Lenke til kommentar

FedEx er håpløse. Fikk tilsendt en gammel GQ-blad som aldri kom frem fra kundeservice, og ble sendt med FedEx. De bestemte seg for å drite i å levere hos meg, og leverte det heller til UiS sitt postmottak. Skal nevnes at jeg bor på campus, men hvor vanskelig er det å taste inn en adresse på GPSen og gjøre en minimal innsats?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk skjorten fra Moderntailor i dag. Pølseskinn. Egentlig sitter den nærmest perfekt, men den sitter ikke særlig flatterende ettersom jeg er såpass tynn. Ryggen min har liksom.. svai? Jeg er i hvert fall svært tynn rundt midjen. Forklares best med bilde, skal legge ut i kveld, men har ikke tid nå.

Lenke til kommentar

Njaa?

 

Man kan velge back, men det hjelper ikke noe særlig. Tok uansett skjortemål, og ikke kroppsmål. Back-valget virker å heller være holdning/øvre rygg i sammenheng med nakke. Tingen er at jeg rett og slett har smal midje. Får bare legge på 5-10 cm til neste bestilling.

 

Skulle forresten legge ut bilde, men la skjorten igjen hos en venn, så det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå kommer jeg litt etter i fraktdiskusjonen her da, men jeg må si jeg ble veldig positivt overraska sist jeg fikk pakke. Da var det Kårstad Transport som leverte, og jeg ble oppringt tjue minutter før pakken kom.

 

Tjue minutter høres lite ut, ja, men sjåføren ringte ikke for å gi beskjed om at "jeg står på døra di om tjue minutter". I stedet var det "jeg står på ferja nå, hvor er du å finne i dag? Er du på jobb eller hjemme eller et annet sted?"

 

Og så sa jeg bare hvor jeg ville motta pakken, og tjue minutter seinere stoppa han utenfor her (med trailer). Blid og hyggelig fyr. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er det på tide å skaffe seg litt nye skjorter, og leter derfor etter stoff hos MT. Er det noen som har noen tips på gode? Har litt problemer med å finne noen som ser bra nok ut, men tror det kun har med at man ikke får sett like godt på det som hos TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler å gå igjennom galleriet. Da får du en mye bedre idé av hvordan stoffene ser ut.

Skal selv handle litt derifra i nær fremtid, og det blir siste kjøp før jeg hopper opp på stoff av høyere kvalitet, f.eks. fra Thomas Mason, som har en del stoff jeg har siklet på.

 

Fikk for øvrig to piqueer fra TS her om dagen. De satt som en skudd, men kun fordi jeg hadde lært å legge på litt ekstra på målene etter fadesen da jeg bestilte første skjorte fra dem. Men stoffet og kraven var stusslig. Ellers ellers er jeg kjempefornøyd. Blir nok noen flere til neste år, hvit og marineblå blir litt lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...