Gå til innhold

Handle fra USA (og utlandet) - en hjelpende hånd


Anbefalte innlegg

Har bestilt et smykke fra amazon, og siden de ikke sendte til Norge, måtte jeg bruke JetCarrier. Har nå booket en flypakke der.

 

Men hvordan betaler jeg JetCarrier? Kommer det en regning i posten fra dem etter at jeg har mottatt pakken?

 

Nå er det litt gammelt innlegg, men i tilfelle andre lurte på det samme:

Vanligvis så kommer det en hentelapp fra posten, og på den står det en pris du må betale for å få utlevert pakken. Da skal tollgebyr og momsen være klar og tydelig.

Du kommer på postkontoret, viser lappen, betaler og får utlevert pakken.. Så er du ferdig med det :)

 

Men når det gjelder jetCarrier, så får du et nettfaktura. Jetcarrier fortoller hele pakken for deg, og du betaler via dem.

Kan lønne seg å bestille større og tyngre ting via jetCarrier, ellers så er det greieste å sende via USPS hvis du har mulighet for det.. Men som nevnt over, så er greia med JC at man får en amerikansk adresse så man kan bestille fra selgere som har "US shipping only"-policy.

 

Ellers er det forskjellige regler for toll ol alt ettersom hva man bestiller.. Klær er det toll på, andre ting som musikkinstrumenter og elektroniske ting er det bare moms og ingen toll :)

 

Dritt å bestille ting som koster 3-400kr og så betale toll for dem i tillegg.. Les på toll sine sider før bestilling, reglene enders stadig vekk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at vedkommende ikke fikk svar på spørsmålet sitt, og jeg vet at det er folk som lurer på akkurat det der. Første gangen jeg brukte Jetcarrier, så var det veldig frustrerende..

 

Desuten er det en "stiky" tråd så folk kan stikke innom og sjekke erfaringer og info.

 

Det var mye mer info i innlegget mitt, enn innlegget ditt. Har du noe imot det, så kan du rapportere det eller sende meg en PM neste gang istedenfor å poste bare for å poste.

Endret av baBuShKa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hvor sikkert er det å bruke en proxy hvor det er første gangen personen tilbyr seg å være proxy? All betaling skal skje via PayPal, og skal da ikke bruke personal payment som det blir sagt flere ganger i førstepost.

Personen har altså aldri vært proxy før, og har heller ikke fått reviews fra noen.

Bør kanskje prøve å finne en person som har god omtale?

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk. Den sikreste måten å gjøre det på er at du overfører penger over PayPal for hele kjøpet (plus hans fee, vanligvis 10% av kjøpesummen), han betaler det på sitt kredittkort og sender pakken til deg. Naturligvis ikke som PP. Da kan du få refundert pengene fra PayPal, og du risikerer ikke at han bare signerer for pakken og lar være å sende den til deg.

 

Når det er sagt, det er jo mange som tilbyr å fungere som proxy, så ville heller gått for en som faktisk har gjort det før og har gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere her som har brukt Wax som proxy tidligere, har dere adressen hans? Kunne du/dere som har den å sende den på PM? Kontaktet han i sted, og han sa han skulle sende den utover dagen, men har foreløpig ikke fått noe. Skulle gjerne hatt den før salget hos Ralph Lauren går ut.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det beste, raskeste, og enkleste er jo å få adressen til proxyen så du kan bestille selv.

Er i hvert fall det jeg har gjort.

 

Du bestiller da pakken til proxyens adresse, så han sender den videre til deg. Han er da privatperson, så han merker pakken som gave. Vet ikke om det er vanlig at proxyen skriver verdi på pakkene også.

Lenke til kommentar

Det beste, raskeste, og enkleste er jo å få adressen til proxyen så du kan bestille selv.

Er i hvert fall det jeg har gjort.

 

Du bestiller da pakken til proxyens adresse, så han sender den videre til deg. Han er da privatperson, så han merker pakken som gave. Vet ikke om det er vanlig at proxyen skriver verdi på pakkene også.

 

ok, takk.

men da kan det jo hende han beholder pakken selv :wow:

Lenke til kommentar

Det er klart, men det er derfor du bare må bestille fra annerkjente folk. Folk som har fått god kritikk, og da gjerne av over 25+ personer.

 

En haug av dem på Styleforum. Mange her, inkludert meg, har bruk "randomkoreandude", og han har vist seg å være god.

 

Husk at proxyer tar et lite gebyr for jobben. Som oftest 10% av hva ordren din kostet sammenlagt.

Lenke til kommentar

Det er klart, men det er derfor du bare må bestille fra annerkjente folk. Folk som har fått god kritikk, og da gjerne av over 25+ personer.

 

En haug av dem på Styleforum. Mange her, inkludert meg, har bruk "randomkoreandude", og han har vist seg å være god.

 

Husk at proxyer tar et lite gebyr for jobben. Som oftest 10% av hva ordren din kostet sammenlagt.

 

okei, takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...