Gå til innhold

Handle fra USA (og utlandet) - en hjelpende hånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har erfaring med å få refundert toll/moms fra Tolldirektoratet ved retur av vare? Godkjenner de refunderinger om den returnerte varen er feil størrelse for eksempel? Eller trenger jeg en bedre grunn?

Regner med at de refunderer da. Ville vært helt tullete hvis ikke. Jeg har aldri refundert og spurt etter toll. Men passer det ikke så passer det ikke da er det greit å få tilbake tollgebyret.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå som tollgrensen er satt opp til 350 kroner, kommer dere til å handle mer eller mindre fra utlandet? Om grensen er satt opp eller ikke kommer vel an på hvor mye det koster i frakt. For nå er det slik at frakten er inkludert i tollgrensen, mens den før var separat. Ser for meg at smykker, klokker og andre ting som ikke veier mye blir billigere for nordmenn, mens tyngre ting med høy fraktpris faktisk blir dyrere.

 

Kommer dette til å påvirke dere på noen måte?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er et annet firma som holder til i California som hjelper folk fra Skandinavia med å handle fra nettbutikker i USA.

De er fra Norge, men bor i USA. firmaet heter www.USA-Scandinavia.com

Her kan du se hva DinSide har skrevet om de.

Veldig personlige og de handlere varene for deg.Pa denne måten kan du handle fra nettbutikker som stenger nordmenn ute

Her er linken til nettsiden http://www.usa-scandinavia.com/index.html

 

De handler kun fra orginale nettbutikker som selger orginale varer.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har brukt Jetcarrier i fem år, noe som har fungert utmerket for meg. Det eneste minuset er at prisene justeres etter volum, slik at det kan bli dyrt om butikk eller selger opererer med svære esker. Du betaler bare for frakt(og eventuelt MVA + Skatt), ingenting annet. 

Endret av cppdude
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...