Gå til innhold

Min første lekkasje :(


Anbefalte innlegg

Fikk lekkasje igår fra den ene kompress nippelen på CPU blokka, slangen hadde nesten falt av.

 

Jeg hadde brukt hele dagen på rengjøre systemet for belegg og andre livsformer. Tok en lekkasjetest når alt var satt på plass, da var alt greit. Det første som skjedde var skjermkort feil etter 4-5 timer, først krasj, så reboota jeg og da bildet bare surr.

 

Tenkte ikke på lekkasje på det tidspunktet, trodde det var driverfeil, da surra jeg med få lagt inn driverne igjen i VGA mode (som funka), ingen bedring.

 

Til slutt hørte jeg ulyder fra pumpa og når jeg tittet inni kabinettet kom panikken, da var alt vannet pumpa ut og skjermkortet var dryppende vått.

 

Rett ut med AMD 6970 skjermkoret og demontering av bakplata og toppbeslaget, nå har det ligget for tørk over panelovnen i 12 timer, så det blir artig å se om det er reddet eller FUBAR.

 

Update om en times tid, må ut med voffen min først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var nok heller slangen som hadde løsna litt mens jeg skrudde den fast første gangen. Nå sitter den så godt at jeg dra PCen bortover gulvet etter slangen.

Uff, ja det er derfor jeg bruker en strips rundt mine slanger, Jeg bruker bare vanlige slangestusser. Jeg har hatt lekkasje men det var ved pumpa som står nederst og helt fremme.

Jeg merka det da jeg ble våt på beina hehe. Det var en veldig liten lekkasje og hadde sikkert vert der lenge før noe kom ut av kabinettet. Jeg er livredd for slike hendelser som du beskriver, så derfor er jeg helt nazi når det kommer til nøyaktighet og kvalitetskontroll på arbeidet mitt rundt HK. lekkasjen oppsto der jeg hadde eksperimentert litt så egentlig ikke noen stor overraskelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...