Gå til innhold

Kristen nestekjærlighet? Ikke i dette tilfelle...


Anbefalte innlegg

Hvor kommer det med at "Gud hater sin egen skapelse"? Han elsker menneskene som han har skapt. Det han derimot ikkje gjor er aa elske synd, han hater synd, det er det motsatte av hans karakter, og han kan ikke ha omgang med synd. Det er derfor han maatte sende Jesus for aa do for oss paa korset fordi vi var syndige, og selv om han ville veldig gjerne kunne han ikke ha en relasjon til oss. Naar Jesus dode for oss og tok vaar synd paa korset aapnet han veien til Gud og himmelen for oss.

Gud skapte oss, med synd og alt, siden han hater synd må han hate sin egen skapelse.

Han skapte oss ikke med synd. Synden kom først da Adam og Eva ble ulydige mot Gud. Vi arvet synden fra dem, ikke fra Gud.

Var det ikke gud som skapte adam og eva med muligheten til å synde?

Om et perfekt vesen ikke kan lage perfekte nye vesener, så er det ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener gud da? Er det "greit" å være homofil, så lenge du ikke utfører homofile handlinger? Tror du homofile har ett valg? Tror du noen velger å bli homofile?

 

Jeg vet at man ikke kan velge dette, og derfor er det rimelig dårlig gjort av gud å skape mennesker slik, for å så nekte de inngang i himmelriket fordi de følger sine lyster behov

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Hvor kommer det med at "Gud hater sin egen skapelse"? Han elsker menneskene som han har skapt. Det han derimot ikkje gjor er aa elske synd, han hater synd, det er det motsatte av hans karakter, og han kan ikke ha omgang med synd. Det er derfor han maatte sende Jesus for aa do for oss paa korset fordi vi var syndige, og selv om han ville veldig gjerne kunne han ikke ha en relasjon til oss. Naar Jesus dode for oss og tok vaar synd paa korset aapnet han veien til Gud og himmelen for oss.

Gud skapte oss, med synd og alt, siden han hater synd må han hate sin egen skapelse.

Han skapte oss ikke med synd. Synden kom først da Adam og Eva ble ulydige mot Gud. Vi arvet synden fra dem, ikke fra Gud.

Var det ikke gud som skapte adam og eva med muligheten til å synde?

Om et perfekt vesen ikke kan lage perfekte nye vesener, så er det ikke perfekt.

Han skapte oss med fri vilje. Det betyr ikke at Han ikke vil vi skal gjøre det rette, men Han vil at vi skal gjøre det av eget valg. Du kan ikke tvinge noen til å være gode.

Lenke til kommentar

Han skapte oss med fri vilje. Det betyr ikke at Han ikke vil vi skal gjøre det rette, men Han vil at vi skal gjøre det av eget valg. Du kan ikke tvinge noen til å være gode.

Vil ikke vår frie vilje utføre perfekte handlinger om gud skapte oss perfekte? Vår vilje, lyster og reflekser må være direkte utformet av gud om han skapte oss, ergo må han ha skapt homofile, overgrepsmenn, etc etc.

Lenke til kommentar

Han skapte oss med fri vilje. Det betyr ikke at Han ikke vil vi skal gjøre det rette, men Han vil at vi skal gjøre det av eget valg. Du kan ikke tvinge noen til å være gode.

Vil ikke vår frie vilje utføre perfekte handlinger om gud skapte oss perfekte? Vår vilje, lyster og reflekser må være direkte utformet av gud om han skapte oss, ergo må han ha skapt homofile, overgrepsmenn, etc etc.

Du forstår ikke poenget. Gud skapte oss med evnen til å selv velge hvordan vi lever livet. Hvis sønnen blir en voldtektsmann betyr ikke det at foreldrene også er det fordi de skapte han. Fri vilje er ikke fri vilje hvis man ikke kan velge det gale også.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Han vil at alle skal komme til himlen. Flesteparten gjør det ikke. Hvorfor kunne han ikke skapt alle i himlen, eller i verste fall laget livet på jorda godt for alle? HVis det ikke er ett sadistisk spill, hva er det da?

 

Ekte kjærlighet og godhet kan ikke være tvang her på jorda, men i himlen er det jo det. Begge deler skapt av gud, poenget med testen på jorda skjønner jeg ikke...

 

 

Jeg har skapt mine barn, og hvis jeg kunne gjort livet dems til en dans på roser, ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar

Vil minne om at det vi snakker om nå er langt fra topic.

 

McHalvorsen: Vi må selv velge om vi vil komme til himmelen eller ikke, Han vil ikke tvinge oss til å like Han, eller i det hele tatt å tro på Han. Det er ditt valg. Du velger selv hvor du tilbringer evigheten. Lenger offtopic går jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vil et perfekt menneske drepe uskyldige?

Nei.

Så gud klarte ikke å skape perfekte mennesker? Hvordan kan man da kalle ham perfekt?

Du forstår ikke meningen med fri vilje.

 

Free will:

The power of making free choices that are unconstrained by external circumstances or by an agency such as fate or divine will.

Lenke til kommentar

Vil minne om at det vi snakker om nå er langt fra topic.

 

Ble vanskelig nå?

 

Dette er helt i tråd med emnet slik jeg ser det.

Håhå, du er bare kverulant. Mitt eneste problem er å forklare det på en enkel nok måte til at du kan skjønne det.

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Håhå, du er bare kverulant. Mitt eneste problem er å forklare det på en enkel nok måte at du skjønner det.

Problemet ligger i at det er en enorm logisk glipp.

 

Gud er perfekt

Hans skapelse må være perfekt

 

Gud må sette regler

Hans skapelse er ikke perfekt

Gud kan ikke være perfekt.

 

Hva er vitsen med å høre på en gud som ikke en gang klarer å skape noe så simpelt som en perfekt verden.

 

EDIT: Spørsmålet er fantastisk enkelt, hvorfor svarer du ikke?

Føler du deg fanget i et hjørne kanskje? Det hadde jeg gjort om jeg prøvde å argumentere mot noe så åpenbart feilaktig.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

I give up. Håper noen andre, McHalvorsen kanskje, forstår hva som ligger i fri vilje. Jeg gjentar for siste gang fri vilje.

 

Free will:

 

The power of making free choices that are unconstrained by external circumstances or by an agency such as fate or divine will.

Lenke til kommentar

Vil et perfekt menneske drepe uskyldige?

Nei.

Så gud klarte ikke å skape perfekte mennesker? Hvordan kan man da kalle ham perfekt?

 

 

Gjentatte patetiske forsøk på å unngå spørsmålet

 

Fri vilje vil bli brukt til perfekte tingen om det som styrer viljen er perfekt.

 

Verden rundt oss peker på at vi er laaaaangt fra perfekte. Hvordan kan vi da være skapt av en gud?

Etter å ha skapt seg selv, engler, universet, jorden, så klarer han ikke å skape perfekte mennesker?

 

Hvis du evt tar utgangspunkt i at vi _er_ perfekte, hvorfor trenger han da å lage regler til oss?

Da må de homofile tiltrekningene være et resultat av perfeksjonen, øg følgelig burde følges i høyeste grad.

 

Ikke rart du gir opp, som å stå på en gummiflåte og dra opp titanic med tau.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...