Gå til innhold

Kristen nestekjærlighet? Ikke i dette tilfelle...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-SGxMysqw

Westboro Baptist Church

 

http://godhatesfags.com/index.html

 

Faar ikke sett filmen, saann dum sperre greie her eg sitter og skriver, men en ting eg vet e at Gud elsker alle sammen, uansett hvem de er og hva de har gjort. Han elsker IKKE handlingene deres. Og kan ogsaa legge til at det er mange som paastaar de er kristne, og gjemmer seg bak det eller som har missforstaatt HELT. Hvis noen som paastaar at de e kristne kan staa bak et "statement" om at Gud hater fags, saa trenger de aa lese Bibelen sin og redefinere ka de tror paa!

Lenke til kommentar
saa trenger de aa lese Bibelen

 

Bibelen støtter hat mot homofile flere steder. Også i det nye testamentet.

 

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=1CO&chapter=6

 

9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

 

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=ROM

 

Gud liker tydeligvis ikke sex i det hele tatt.

 

24 Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre

 

Men selvfølgelig er også denne kirken svært selektive med hva de plukker ut av Bibelen. De dreper nok ikke sine kvinner for å gå med klær av flere stoffer, eller sine barn for å tale dem imot.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Men selvfølgelig er også denne kirken svært selektive med hva de plukker ut av Bibelen. De dreper nok ikke sine kvinner for å gå med klær av flere stoffer, eller sine barn for å tale dem imot.

Like selektiv som deg, altså. Bare med andre regler for hvordan skriftene skal tolkes. Du er ganske alene om å mene at kristne i dag er under moselovens forordninger for prester som skal gjøre tjeneste i tempelet og denslags. Men ellers er jeg enig i at de neppe er helt konsekvente i hva de velger å vektlegge. Jeg har aldri sett noen demonstrere mot ransmenn, f.eks - men på den andre siden har vi heller aldri hatt en bevegelse som kjemper for at ran skal være fullt akseptert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bibelen støtter hat mot homofile flere steder. Også i det nye testamentet.

 

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=1CO&chapter=6

 

9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

 

Hvor i det bibelstedet står det at det er OK å hate homofile, eller noe tilsvarende?

 

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=ROM

 

Gud liker tydeligvis ikke sex i det hele tatt.

 

24 Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre

Hva var nå det første Gud sa til menneskene igjen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor i det bibelstedet står det at det er OK å hate homofile, eller noe tilsvarende?

I overnevnte er det ikke en direkte oppfordring til hat. Men det hintes i stor grad til det når de likestilles med ransmenn osv. Teksten sier mer om at de er syndige enn den sier hva som skal gjøres med dem.

 

Sodoma og Gomorra handlet visst om at det er bedre å ville tilby sine døtre til voldtektsmenn enn å ville voldta fremmede menn. Jeg ser ikke helt forskjellen på de to. Usikker på om den historien sier noe direkte om homofili.

 

Det kjente "22 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom." fra 3. Mosebok kapittel 18 er mer direkte. Fulgt opp med "29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk."

 

http://www.bibel.no/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=LEV&chapter=18

 

Jeg vil påstå at det å utrydde noen går ganske tett opptil hat.

 

Hva var nå det første Gud sa til menneskene igjen?

Jeg sier på ingen måte at Gud slik han blir presentert i Bibelen ikke motsier seg selv.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Jeg er ikke selektiv, jeg forkaster hele Bibelen som den ondskapsfulle, samtidig latterlig utdaterte og irrasjonelle boken den er.

Og med det bekrefter du bare hvor selektiv du er - i dette tilfellet at du velger å se hele bibelen som én bok i én sjanger med én hensikt. Ingen nyansering overhodet, faktisk en mye mer fundamentalistisk, sort/hvit og ignorant holdning enn selv Westboro-folka har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er ikke selektiv, jeg forkaster hele Bibelen som den ondskapsfulle, samtidig latterlig utdaterte og irrasjonelle boken den er.

Og med det bekrefter du bare hvor selektiv du er - i dette tilfellet at du velger å se hele bibelen som én bok i én sjanger med én hensikt. Ingen nyansering overhodet, faktisk en mye mer fundamentalistisk, sort/hvit og ignorant holdning enn selv Westboro-folka har.

Men hvilke deler av bibelene er det vi skal ta seriøst, og hva kan vi tolke som vi vil?

Hvem velger dette?

 

Faktisk vil jeg si at det er mer respekt av de som tar alt i bibelen bokstavelig, enn de som selv velger hva som betyr noe!!

Endret av Tobben70
Lenke til kommentar

Hvor i det bibelstedet står det at det er OK å hate homofile, eller noe tilsvarende?

I overnevnte er det ikke en direkte oppfordring til hat.

Da synes jeg det er merkelig at du trekker det fram for å underbygge påstanden din om at Bibelen, også NT, flere steder "støtter hat mot homofile". Men du sa jo at det var flere steder Bibelen det stod om hat mot homofile. Hvilke steder er det du sikter til, der Bibelen sier noe om å hate homofile?

 

de likestilles med ransmenn osv. Teksten sier mer om at de er syndige enn den sier hva som skal gjøres med dem.

Godt observert :)

 

Sodoma og Gomorra handlet visst om at det er bedre å ville tilby sine døtre til voldtektsmenn enn å ville voldta fremmede menn.

Kan du vise hvor i Bibelen det står at det er bedre å ville tilby sine døtre til voldtektsmenn enn å ville voldta fremmede menn? Eller vise til tilfeller hvor kristne har tolket teksten om Sodoma og Gomorra på den måten?

 

Det kjente "22 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom." fra 3. Mosebok kapittel 18 er mer direkte. Fulgt opp med "29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk."

 

http://www.bibel.no/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=LEV&chapter=18

 

Jeg vil påstå at det å utrydde noen går ganske tett opptil hat.

 

Hva var nå det første Gud sa til menneskene igjen?

Jeg sier på ingen måte at Gud slik han blir presentert i Bibelen ikke motsier seg selv.
;)
Lenke til kommentar

Da synes jeg det er merkelig at du trekker det fram for å underbygge påstanden din om at Bibelen, også NT, flere steder "støtter hat mot homofile". Men du sa jo at det var flere steder Bibelen det stod om hat mot homofile. Hvilke steder er det du sikter til, der Bibelen sier noe om å hate homofile?

Jeg trakk fram NT først fordi det vanlige ser ut til å være å avvise GT kontant når det sier noe negativt, og samtidig anta at NT bare handler om positive ting.

 

Kan du vise hvor i Bibelen det står at det er bedre å ville tilby sine døtre til voldtektsmenn enn å ville voldta fremmede menn? Eller vise til tilfeller hvor kristne har tolket teksten om Sodoma og Gomorra på den måten?

 

1. Mosebok kapittel 19. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen/Bibeltekstene.aspx?book=GEN&chapter=19

 

4 Men før de hadde lagt seg, kom byens folk, mennene i Sodoma, unge og gamle, hver eneste mann, og omringet huset. 5 De ropte på Lot og sa til ham: «Hvor er de mennene som kom til deg i natt? La dem komme ut til oss, så vi kan få vår vilje med dem!»

6 Lot gikk da ut i døren til dem, stengte den etter seg 7 og sa: «Kjære brødre, gjør ikke en slik ugjerning! 8 Jeg har jo to døtre som ingen mann har vært nær. La meg sende dem ut til dere, så dere kan gjøre med dem som dere lyster. Men disse mennene må dere ikke gjøre noe, siden de har funnet ly under mitt tak!»

 

Lot, sammen med hans døtre, blir reddet fra byen mens vi får et inntrykk av at hele resten av byens befolkning forgår. Svigersønnene, ektefellene til hans døtre som Lot tilsynelatende løy om når han sa at ingen mann hadde vært nær dem, blir drept uten å ha begått en større synd enn å finne det absurd at byen skulle ødelegges. Kona til Lot blir til "en saltstøtte" fordi hun så seg tilbake. Vi må også anta at et stort antall kvinner og barn omkom, siden det ikke er mulig å opprettholde en befolkning uten dem. Og vi vet at det var minst 2 menn i Sodoma som ikke var som de i den mobben på døra til Lot, det kan gjerne ha vært mange flere, siden englene på ingen måte ble ferdige med å utforske. Gomorra blir også ødelagt, uten at vi har fått noen innsikt i hva som foregikk der.

 

Noen skal ha det til at gjestfrihet skal være moralen i historien her, andre at homofili er synd. Det andre punktet ser jeg ikke. De ønsket å voldta, det var problemet. Mens Lot tydeligvis ikke hadde noe imot å ofre sine to døtre til mobben. Det han faktisk gjorde når det gjelder gjestfrihet, var å overtale de to englene til å komme til hans hjem, på tross av at de gjorde det klart at de ikke ønsket det. Om dette faktisk var godt, så overgår ikke det å være villig til å ofre sine døtre. Og det er en langt verre synd enn å ikke tro på en gammel mann som sier at byen skal bli ødelagt. Mens kona altså blir gjort om til salt, som ikke gir noen som helst mening.

 

Senere voldtar døtrene Lot for å bringe slekten videre.

 

Jeg nevnte Sodoma og Gomorra fordi jeg alltid har hatt inntrykk av at det var forbundet med homofili, men når jeg faktisk satte meg inn i den historien selv, så så jeg noe helt annet.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw
saa trenger de aa lese Bibelen

 

Bibelen støtter hat mot homofile flere steder. Også i det nye testamentet.

 

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=1CO&chapter=6

 

9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

 

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=ROM

 

Gud liker tydeligvis ikke sex i det hele tatt.

 

24 Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre

 

Men selvfølgelig er også denne kirken svært selektive med hva de plukker ut av Bibelen. De dreper nok ikke sine kvinner for å gå med klær av flere stoffer, eller sine barn for å tale dem imot.

 

Skjonner ikke hvor det du sier om hat mot de homofile kommer fra. Det staar at de som gjor urett ikke skal arve Guds rike, ikke at vi skal hate de som gjor urett, men at vi skal holde oss borte fra dem. Det er jo en kjent sak at "daarlig selskap korupterer god karakter".

 

Gud liker ikke sex?? Hvor i huleste kommer dette fra? Da har du ikke studert Bibelen godt nok. Han SKAPTE sex, selvfolgelig er han for det da, men han vet ogsaa hvile rammer det er bedre aa ha sex i, og derfor sier han at vi bare skal ha sex innenfor de rammene, for vaart eget beste. Dessuten en av de forste tingene Gud sa til menneskene var "vaer fruktbare og bli mange".

 

Aa haa sex med samme kjonn treffer ikke akkurat innenfor rammene av "fruktbar og bli mange".

 

Hva mener du med den siste kommentaren, skjonner ikke helt hva du sikter til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw

Om gud skapte alt må han også ha skapt homser og sexdrift... Føles merkelig at han så skal hate sin egen skapelse...

 

Vent, det var bibelen som var kilde ja, det forklarer selvmotsigelsene....

 

Gud skapte alt, han skapte sex, men akkurat som andre ting, saa er sex bare bra innenfor sine rammer. Ta for eksempel kake, eg elsker kake, kake e bra, trenger ikke lage en stor diskusjon rundt kake for de som plutselig ble interessert i det, men de fleste kan vaere enige i at kake er en bra ting. Men hvis du for eksempel spiser for mye kake, eller du spiser en kake som er daarlig bakt eller noen har brukt feil oppskrift, ikke ferdig stekt, myglet eller noe saann, saa faar det daarlige konsekvenser. Det er ikke selve kaken som daarlig, men hvordan den blir laget, brukt (som for eksempel aa spise den) eller omstendighetene rundt som er feil og som gjor at kaken blir daarlig. Utrolig daarlig bilde, eg innrommer det, men eg tror det forklarer litt av tanken.

 

Akkurat som en kake, saa e sex en bra ting, men i feil omstendigheter eller om du bruker sex feil, saa er det ikke lenger en god ting. Det er for eksempel faa som vil argumentere for at voldtekt er en bra ting, selv om sex er en bra ting. Saa det er altsaa ikke sexen som det er noe galt med, men omstendighetene eller maaten den blir brukt.

 

Dette leder jo videre til hvorfor skapte Gud sex paa en saann maate at den skal bli misbrukt? Hvorfor skapte han sex mellom samme kjonn eller voldtekter?

 

I Johannes 10;10 staar det "Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod."

Saa tyven (djevelen) tar noe av det beste som Gud har skapt og forvrenger det, perverterer der, odelegger det og gjor det om til noe helt annet. Han kan ikke skape noe selv, men han kan ta det Gud har skapt og forvrenge det. Det staar jo i forste Mosebok 1:31

"Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var overmåte godt. Og det ble kveld, og det ble morgen, sjette dag."

Saa korripsjonen av skaperverket kom seinere, og alt han skapte var godt.

 

Hvor kommer det med at "Gud hater sin egen skapelse"? Han elsker menneskene som han har skapt. Det han derimot ikkje gjor er aa elske synd, han hater synd, det er det motsatte av hans karakter, og han kan ikke ha omgang med synd. Det er derfor han maatte sende Jesus for aa do for oss paa korset fordi vi var syndige, og selv om han ville veldig gjerne kunne han ikke ha en relasjon til oss. Naar Jesus dode for oss og tok vaar synd paa korset aapnet han veien til Gud og himmelen for oss.

Lenke til kommentar

Hvor kommer det med at "Gud hater sin egen skapelse"? Han elsker menneskene som han har skapt. Det han derimot ikkje gjor er aa elske synd, han hater synd, det er det motsatte av hans karakter, og han kan ikke ha omgang med synd. Det er derfor han maatte sende Jesus for aa do for oss paa korset fordi vi var syndige, og selv om han ville veldig gjerne kunne han ikke ha en relasjon til oss. Naar Jesus dode for oss og tok vaar synd paa korset aapnet han veien til Gud og himmelen for oss.

Gud skapte oss, med synd og alt, siden han hater synd må han hate sin egen skapelse.

Lenke til kommentar

Hvor kommer det med at "Gud hater sin egen skapelse"? Han elsker menneskene som han har skapt. Det han derimot ikkje gjor er aa elske synd, han hater synd, det er det motsatte av hans karakter, og han kan ikke ha omgang med synd. Det er derfor han maatte sende Jesus for aa do for oss paa korset fordi vi var syndige, og selv om han ville veldig gjerne kunne han ikke ha en relasjon til oss. Naar Jesus dode for oss og tok vaar synd paa korset aapnet han veien til Gud og himmelen for oss.

Gud skapte oss, med synd og alt, siden han hater synd må han hate sin egen skapelse.

Han skapte oss ikke med synd. Synden kom først da Adam og Eva ble ulydige mot Gud. Vi arvet synden fra dem, ikke fra Gud.

Endret av Ahava
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw

Må bare spørre; hvorfor kan du ikke skrive æ ø å? Engelsk tastatur? Det er ganske ubehagelig å lese lengre innlegg med ae, o og aa. :)

 

Ehm, sorry for det. Eg kan ta meg tid til å kopiere og lime inn å i steden for aa og det samme med de to andre bokstavene, men for å være ærlig, så har eg ikke giddet det til nå. Eg har et engelsk tastatur ja, går på skole i Amerika i år, så bruker datamaskinen i dormen eller på skolen. Får lite tid på min egen data som uansett er ødelagt så eg ikke kan bruke den uansett.

 

Beklager at dere blir ubehagelig å lese, men med tanke på at eg i bare dette korte innlegget måtte klippe og lime inn bokstaver ca 15 ganger, så e eg ikkje sikker på om eg gidder å gjøre det.

Endret av Slettet-SGxMysqw
Lenke til kommentar

Må bare spørre; hvorfor kan du ikke skrive æ ø å? Engelsk tastatur? Det er ganske ubehagelig å lese lengre innlegg med ae, o og aa. :)

 

Ehm, sorry for det. Eg kan ta meg tid til å kopiere og lime inn å i steden for aa og det samme med de to andre bokstavene, men for å være ærlig, så har eg ikke giddet det til nå. Eg har et engelsk tastatur ja, går på skole i Amerika i år, så bruker datamaskinen i dormen eller på skolen. Får lite tid på min egen data som uansett er ødelagt så eg ikke kan bruke den uansett.

 

Beklager at dere blir ubehagelig å lese, men med tanke på at eg i bare dette korte innlegget måtte klippe og lime inn bokstaver ca 15 ganger, så e eg ikkje sikker på om eg gidder å gjøre det.

Ok, ikke føl deg pressa til å klyppe-og-lime, altså. Jeg tenkte det kunne være et problem med innstillingene til tastaturet ditt, noe som har skjedd med meg flere ganger. Men det går greit. No problem. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...