Gå til innhold

Gainward GTX 285 krasjer når jeg starter spill


nordmo91

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg prøver å kjøre World of Warcraft krasjer det like etter jeg har logget på og velgt character og skall inn i "verden", programmet hakker og det kommer div farger og striper over skjermen til jeg får beskjed om at skjerm driveren har krasjet.

 

noen spec's:

RAM: 6gb 1600mhz Corsair

CPU: Intel i7 920 2,67ghz

Skjermkort: Nvidia Gainward GTX 285

PSU: Corsair VX550W

 

Alle temperaturene på hardware er imellom 30 og 35 grader.

 

Har sjekket litt på forums og noen mener det kan være pga PSU som ikke er kraftig nokk?

 

Håper noen kan hjelpe meg! Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan har du koblet strøm på skjermkortet?

Bilde?

Må bare beklage rotet! Etter min forståelse så er strømmen koblet rett og jeg har kjørt starcraft 2 på ultra high graphics(før jeg fikk 24" led skjerm med HDMI). Har sjekket nvidia sine forums og det sies at 650W bare såvidt er nokk til gtx280 men det står også at minimum for gtx285 er 550W.

post-229061-0-07194600-1296327020_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke bare watt men også ampere på 12v linjen.(som teller) Den skulle være god nok.

 

Det er rett koblet så lenge det er 2 seperate kabler fra PSU.

 

Last ned OCCT og kjør gpu test, den vil belaste gpu maks og da vil du se om psu klarer det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Om skjermen blir rosa og skjer uansett hvilket 3D Spill du bruker, så er det mulig du er på tur og få Pink Screen Of Death.

8xxx, 9xxx og GT200 serien lider av dette og skjer etter ca 2 år, og da er skjermkortet døende.

Dette er en fabrikasjonsfeil som har skjedd og som har vært forsøkt skjult under teppet av Nvidia i sin tid, det vites ikke om GTX 4xx og 5xx er rammet av samme type feil dog.

 

Løsningen for deg om dette er tilfellet er nytt kort... på garanti om dette forsvant finnes, reklamasjon hvis denne er utløpt, noe som ikke vil koste deg stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...