Gå til innhold

Playstation 3-en min døde


SlettProfil

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle spilte fifa isted så slo ps3 seg av og begynte å pipe. Jeg gikk for å slå den på igjen og da hørte jeg at motoren startet og alt virket normalt i 1-2 sekunder før et gult lys viste seg, det begynte å pipe og den slo seg av igjen. Har lest at det er noe som kaldes "Yellow light of death".

 

Jeg har den eldste versjonen på 60gb som jeg kjøpte i 2007.

 

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg har tenkt til å sende den inn på reperasjon men vet ikke om jeg skal ringe til sony, nordisk film eller levere den inn på butikken igjen. Noen som har et nummer eller en e-post til de jeg skal kontakte hadde vært supert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med meg for fire måneder siden. Anbefaler deg å levere konsollen inn til stedet du kjøpte den, men du velger selv hvilken del av salgsleddet du ønsker å forholde deg til. Butikken kommer til å sende den inn til "reparasjon", noe som innebærer at din nåværende konsoll blir byttet ut med en ny en. Det vil si at hvis du ikke har tatt backup av HDD, så har du herved mistet absolutt alt av lagrede savegames. Velkommen i gjengen i såfall.

 

Uansett, jeg hadde — på lik linje med deg — 60 gb-versjonen. Den er ikke lenger i produksjon. Det som skjedde for mitt vedkommende var at "reparasjonen" tok urimelig lang tid, i mitt tilfelle seks uker. I løpet av disse ukene ble jeg fortalt gjentatte ganger at konsollen kom til å ankomme i løpet av noen dager, noe som hver eneste gang ikke stemte. Da seks uker var gått, ble jeg fortalt at konsollen ikke var på vei i det hele tatt. Jeg krevde derfor å heve kjøpet siden avhjelpen ikke hadde skjedd innenfor rimelig tid, noe butikken nektet. Siden jeg ikke ønsket å ta i mot en 240 gb-PS3 som er en direkte nedgradering, er saken nå inne til Forbrukerrådet, noe den har vært i over to måneder. Butikken har for øvrig mottatt to purringer, og har enda ikke svart på henvendelsen fra Forbrukerrådet.

 

Forhåpentligvis går det bedre for deg. Det hele avhenger egentlig av om du ønsker å ta i mot en av de nyere modellene eller ikke, for sannsynligheten for at du får en ny 60 gb-modell er temmelig lav. Du har for øvrig krav på lånemaskin (noe for øvrig jeg ikke fikk), med mindre det forårsaker store ulemper for butikken. Ønsker deg lykke til. :)

Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg for fire måneder siden. Anbefaler deg å levere konsollen inn til stedet du kjøpte den, men du velger selv hvilken del av salgsleddet du ønsker å forholde deg til. Butikken kommer til å sende den inn til "reparasjon", noe som innebærer at din nåværende konsoll blir byttet ut med en ny en. Det vil si at hvis du ikke har tatt backup av HDD, så har du herved mistet absolutt alt av lagrede savegames. Velkommen i gjengen i såfall.

 

Uansett, jeg hadde — på lik linje med deg — 60 gb-versjonen. Den er ikke lenger i produksjon. Det som skjedde for mitt vedkommende var at "reparasjonen" tok urimelig lang tid, i mitt tilfelle seks uker. I løpet av disse ukene ble jeg fortalt gjentatte ganger at konsollen kom til å ankomme i løpet av noen dager, noe som hver eneste gang ikke stemte. Da seks uker var gått, ble jeg fortalt at konsollen ikke var på vei i det hele tatt. Jeg krevde derfor å heve kjøpet siden avhjelpen ikke hadde skjedd innenfor rimelig tid, noe butikken nektet. Siden jeg ikke ønsket å ta i mot en 240 gb-PS3 som er en direkte nedgradering, er saken nå inne til Forbrukerrådet, noe den har vært i over to måneder. Butikken har for øvrig mottatt to purringer, og har enda ikke svart på henvendelsen fra Forbrukerrådet.

 

Forhåpentligvis går det bedre for deg. Det hele avhenger egentlig av om du ønsker å ta i mot en av de nyere modellene eller ikke, for sannsynligheten for at du får en ny 60 gb-modell er temmelig lav. Du har for øvrig krav på lånemaskin (noe for øvrig jeg ikke fikk), med mindre det forårsaker store ulemper for butikken. Ønsker deg lykke til. :)

 

Syned å høre at du ikke har fått det du har krav på.

Jeg hadde en 60GB som var inne til reperasjon hele 3 ganger. Det tok 14 dager mellom hver gang og jeg fikk tilbake en "reparert" 60 GB uten problemer. Til slutt ble jeg så lei at jeg krevde en ny slim i stedet. Det fikk jeg + 1400,- til gode. Angrer ikke i det hele tatt. Har aldri hatt behov for PS2 bakoverkompatibilitet. Selv om 60GB er mer sexy, så er den nye slim´en jeg fikk myyyeeee stillere og har mye raskere nettverkskort, så nedlastinger via PSN og oppdateringer tar nå halve tiden av hva det gjorde før.

Lenke til kommentar

Lever inn maskina der du kjøpte den.

Krev å få tilbake en 60gb maskin (det har du krav på). Evt få en ny slim med evt penger tilbake. De kan ikke kreve å gi deg mindre igjen enn hva du betalte når du kjøpte den.

 

Om du får en reparert 60gb tilbake ta å sjekk den med en gang når det gjelder viftestøy. Jeg fikk en "ny" 60gb tilbake fra service. Denne gikk vifta MYE høyere på enn hva min orginale 60gb gjorde. Etter et par runder med innlevering og "nye" maskiner ga jeg opp. Virker som det var umulig å få en 60 gb som ikke støyet. Jeg ga dessverre opp etter tredje forsøk på å få en 60gb som var lavt støynivå på.

Dette angrer jeg VELDIG på idag da jeg har en 60gb maskin som jeg ikke bruker pga alt for mye vifte støy (har en stillegående 40gb også).

 

Det jeg vil fram til er at du kan risikere å få en "ny" 60gb som støyer mye mer enn din gamle.

 

Har selv fikset maskiner for ylod (til kompiser) og angrer VELDIG på at jeg ikke begynte med dette tidligere siden jeg da har hatt en strøken 60gb selv.

 

Kan forresten være behjelpelig ved rep om ønskelig (tar 500,- for ylod fix)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min PS3 "døde" med samme symptomer som her, problemet er at jeg åpnet den opp for å få ut en DVD som minste jenta grein seg til å måtte ha.

Regner med garantien da er brutt og ingen ting å hente eller ??

 

Da har du nok fjernet klistremerket på sida over skruven til toppdekslet. Hvis du leser det som står på den så skjønner du at du har nok ikke lengre noen garanti.

Det er nok at dette har blitt litt skadet så kan de faktisk nekte deg garanti/reklamasjon.

Har du varmluftpistol kan du med litt teknisk innsikt muligens redde maskina. Finnes flere guider på youtube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...