Gå til innhold

Leve som en konge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en del steder i Kina som også kan føres opp på samme liste.

 

... men etter visumkostnader, noen long haul-flights etc. blir det ikke nødvendigvis så usannsynlig billig likevel. Unntaket er om man har virkelig god tid – da blir nivået på levekostnader sentralt og flybillettene en marginal ubetydelighet.

Lenke til kommentar

Ser for meg Vietnam og Kambodsja. Muligens Filippinene og Indonesia også.

 

Jeg har seilt med en del Filippinere, og ut i fra det de fortalte meg, så kan man leve relativt bra for lite penger. I følge dem kan man kjøpe en levende ku for $20 :p

Tror man bare skal styre unna turiststedene, men det gjelder vel de fleste steder rundt omkring.

Lenke til kommentar

Jeg skal love deg at de matrosene jobber rævva av seg, når de først er ute på sjøen. Mange av dem er ute i 6mnd, hjemme i et par uker også ut i nye 6mnd. Dette var hos et dansk rederi, vi hørte dog om enkelte japanske rederier hvor de var borte i 1-1.5år om gangen.

 

Men ja, jeg unner dem det livet de har når de er hjemme.

Lenke til kommentar

Filippinene er bra saker, har vært der før. Boracay spesielt som er et paradis. Dro med familien den gangen, nå er det heller med venner. Hørt at Egypt er billig og bra, Sharm el-Sheikh. Noe erfaringer med det? Flybilletten er ganske så rimelig i forhold til en 24 timers tur til Filippinene.

 

Sharm el-Sheikh er fantastisk. Ett paradis uten like. Billig var det og! Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Hvilke steder i verden kan oppfylle disse kriteriene

 

1. Sandstrender

2. Sol og varmt

3. Så billig at man kan leve som en konge der, selv på budsjett.

4. Ikke farlig å oppholde seg der

Tenk deg opp en god forretningsidé og bli rikere enn en kong;).

 

Etterpå kan du kjøpe deg en mikronasjon og bli en faktisk konge;)

 

ellers er du screwed. Kanskje selge alt du har og bo som en konge i brattislava et par år, men ikke resten av livet.

Lenke til kommentar

Eh... har du ikke reist noe serlig eller skulle dette være en spøk? Hva mer enn snoorkleforholdene (som nå er stengt) og solforholdene er det som gjør Sharm til et paradis?

 

Var så og si i hele midtøsten for ett par år tilbake, og Sharm var ett av de stedene jeg koste meg mest. Snorklinga var absolutt det beste selvfølgelig, siden jeg elsker det. Var ikke så jævla gammel at det gjorde noe da forsåvidt, men som jeg husker det var det ett av de diggeste stedene. Flott strand, fantastiske korallrev, utrolig deilig vær, digg mat, for det meste hygglige folk, sykt hotell og billig. Tilfredstiller kravene til TS det, ser det ut som. Gir langt faen i om strendene er stengt nå, visste det ikke, og jeg snakket om når jeg var der selv. Men dersom strendene er stengt som du sier vet jeg ikke om jeg hadde giddi ettersom det var en så stor del av ferien, og ettersom det er ett av kriteriene til TS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...