Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Har et problem med å velge mellom Huawei og LG optimus one, noen som kan overtale meg?

Hvordan er batterivarigheten på huaweien? Vet at optimus one har veldig god batterivarighet.

 

Jeg føler jo at Huawei er en mye bedre telefon en Optimusen. Men prisen er jo ganske forskjellig. For meg som surfer mye, spiller noen enkle spill (angry bird, sudoku, football manager, kanskje NFS etc.), sende meldinger, ta noen enkle feriebilder og slike ting!

 

Hvordan er Huawei iforhold til ipod? Mange spørsmål...

 

/Spursjr

 

Surfing - 3.2" med 480x320 uten flash, mot 3.8" med 800x480 MED flash sier det meste, U8800 all the way.

 

Spill - U8800 ligger ikke så langt bak Xperia Play i ytelse, P500 har samme hardware som X10 Mini, og skal dra rundt dobbelt så mange piksler. Enda et enkelt valg. ;)

 

Kamera - 5mp på U8800, 3.2mp på P500. P500 mangler lys. I praksis ser jeg allikevel betraktelig bedre bilder fra P500.

 

Som iPod-erstatter:

 

Musikk - P500 gir fra seg mye mer lyd, både fra høyttaler og headset.

 

Video - P500 har hardwarestøtte for Xvid/DivX (640x480 suser i vei) i tillegg til H.264 (Baseline), U8800 har derimot ikke fungerende hardwarestøtte for noe format (U9000 ser også ut til å slite med dette). U8800 er dermed avhengig av en videospiller med støtte for software-dekoding (F.eks. MoboPlayer), og den sliter dermed mer med video enn maskinvaren skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har lagt inn custom ROM som vil dele hvordan de tok backup av stock ROM og om det er noen uoffisielle ROMs som er 100 % funksjonelle?

 

Kunne tenke meg å teste ut uoffisiselle 2,3 ROMs iom at vi tydelig må vente lenge på at Huawei skal få ut fingeren. Forsøker å ta backup ved hjelp av rom manager, men når jeg skal ta bacup får jeg bare opp en lang liste av telefoner (men ikke U8800/Ideos X5).

 

Er ny mht rooting og ROMs så all hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Hmm, fant batteri til den på dealextreme for 20kr

 

Er det trygt å bruke disse batteriene? Har litt lyst på et extra batteri for lange bilturer/flyturer etc... og dealextreme er det eneste stedet hvor jeg fant batterier til Huawei telefoner.

 

Batteriet ser jo genuint ut og får du en nock-off så er jo det kun 20kr? Tror jeg slenger meg på jeg også, trenger 1-2 til viktige turer. Skulle gjerne hatt godt gammeldags megabatteri som er ekstra tykke og gjør telefonen også tykkere :)

Lenke til kommentar

Noen som har lagt inn custom ROM som vil dele hvordan de tok backup av stock ROM og om det er noen uoffisielle ROMs som er 100 % funksjonelle?

 

Kunne tenke meg å teste ut uoffisiselle 2,3 ROMs iom at vi tydelig må vente lenge på at Huawei skal få ut fingeren. Forsøker å ta backup ved hjelp av rom manager, men når jeg skal ta bacup får jeg bare opp en lang liste av telefoner (men ikke U8800/Ideos X5).

 

Er ny mht rooting og ROMs så all hjelp mottas med takk :)

 

Du tar backup fra clockworkmod.

 

Noe fullt funksjonell 2.3 custom rom er ikke ute ennå. Men Stockwell sin 2.2 b160 rom er veldig bra, med den rommen kan du klokke helt opp til 1.5 ghz.

Endret av aleksander8
Lenke til kommentar

Hmm, fant batteri til den på dealextreme for 20kr

 

Er det trygt å bruke disse batteriene? Har litt lyst på et extra batteri for lange bilturer/flyturer etc... og dealextreme er det eneste stedet hvor jeg fant batterier til Huawei telefoner.

 

Batteriet ser jo genuint ut og får du en nock-off så er jo det kun 20kr? Tror jeg slenger meg på jeg også, trenger 1-2 til viktige turer. Skulle gjerne hatt godt gammeldags megabatteri som er ekstra tykke og gjør telefonen også tykkere :)

 

Jeg har også bestilt et, men det kan vel være greit å merke seg kommentaren på produktsiden som sier at batteriene han mottok hadde samme serienummer som på bildet. Så helt geniene er de vel neppe...

Lenke til kommentar

Hmm, fant batteri til den på dealextreme for 20kr

 

Er det trygt å bruke disse batteriene? Har litt lyst på et extra batteri for lange bilturer/flyturer etc... og dealextreme er det eneste stedet hvor jeg fant batterier til Huawei telefoner.

 

Batteriet ser jo genuint ut og får du en nock-off så er jo det kun 20kr? Tror jeg slenger meg på jeg også, trenger 1-2 til viktige turer. Skulle gjerne hatt godt gammeldags megabatteri som er ekstra tykke og gjør telefonen også tykkere :)

 

Jeg har også bestilt et, men det kan vel være greit å merke seg kommentaren på produktsiden som sier at batteriene han mottok hadde samme serienummer som på bildet. Så helt geniene er de vel neppe...

 

Hahaha, da har vi nok kjøpt katta i sekken begge to.

 

Jeg kjøpte to, så får vi se om de varer 2 eller 6 timer. En kompis kjøpte til en annen telefon på ebay, de var visst bare crap også...heldigvis er det lett å skifte batteri på denne imotsetning til n95'en jeg hadde før som også hadde elendig deksel bak.

 

Skal forsøke å melde tilbake senere når de er testet.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som faktisk har endret rom? Ser ikke ut som det finnes alt for mange å velge mellom.

Er ikke så mange ROMs nei. Eneste custom ROM som jeg vet om som funker er den til Stockwell (b160). Heldigvis er det 2 utviklere som har kjøpt denne telefonen, han ene er offisiell CM-utvikler så snart kommer det nok flere ROMs :D

Lenke til kommentar

Min mobil kjører android 2.2 Hvordan oppgraderer jeg til 2.3?

Edit: Jeg fant ut av det. Men når jeg sjekket om det var noen oppdateringer så var det en "ting" der med masse random tall og bokstaver isteden for noe navn. Jeg lastet den ned og oppdaterte mobilen men etter på var det samme versjon som er installert :/

Går det ikke an å få 2.3 da?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Som mange andre skriver her så finnest det til dags dato en brukende custom ROM laget av Stockwell på xda-dev. ROM'en er basert på B160 utgaven av Froyo 2.2.1 utgitt av Huawei selv. Jeg har brukt denne selv nå i ca 2ukers tid med mobilen overklokket til 1.5ghz. har hatt 1 restart å 2 "freeze" screen siden. Ellers er den utrolig stabil, bedre batteritid enda den er overklokket. og alt av wifi problemer er borte. Vil også si at telefonen klokket til 1.5ghz gjør den utrolig kjapp på flash baserte websider og div krevende programmer. gikk fra 1512 i Quadrant Benchmark til 2230. så en meget bra forbedring.

 

Når kommer Android 2.3.3?

 

Huawei har sagt ifølge facebook siden i usa at Android 2.3.3 skal komme i september/oktober. Dette kan du se bevis på her. Har også blitt skrevet på norske Huawei facebook siden at den skal komme i oktober. Android 2.3.3 har allerede kommet til Huawei C8800, som skal ha samme spesifikasjoner som U8800. Så hvorfor ting tar så lang tid er det ingen som vet enda. Vi får bare håpe at ting blir litt fortgang i og vi vil se denne updaten snart.

 

 

 

Finnest det Cyanogenmod til telefonen enda?

 

Det vil komme etterhvert en brukbar CyanogenMod av Neopeek. Han har laget en tråd her og her. Foreløpig ser det ut som den siste utgivelsen som blir første Beta fungerer utmerket utenom kameraet og youtube.

 

Dette er hva han sier til nå;

 

ok got small bugs sorted out over night. Trying to fix the main issue with phone calls now *fixed see below*. Afterwards it should be ready for a first beta release...

 

Edit: Don't know if these are good values but at "ondemand 1200MHz" Quadrant gives me 1533 points and neocore is 45fp/s

 

All in all there remain only 2 bugs: Cam and Youtube not working. I assume (once found the fix) both will be fixed at once.

 

What's working:

Sensors

3D

SD Card / USB Mass Storage

Phone (in / out)

BT activates (have nothing to pair to test it)

Audio / Sound

GPS

Data / WiFi (notice: WiFi sometimes gltchy -> disabling / enabling solves this)

This and that

 

What's not working atm:

Cam

Youtube

 

So everybody hold on 'n' keep checking this thread. I should be able to release the first beta within 24hours.

 

 

Guide v2.2 Custom ROM installering av Fikseren.

 

Dette er i denne nye B160 ROM'en til Stockwell;

 

-Rooted and latest SuperUser

-Native froyo wifi tethering

-WyContacts 1.2 and XDA Dialer 30.1 (turn to silence, blacklist, many other features)

-CM 6.1 Email app and wallpapers

-Launcher Pro 0.8.5

-Some build.prop tweaks

-Same enhancements that are claimed for B160 (better call quality, better wireless, better camera)

-Installation will not format /data or remove apps from /cust. For some roms (unicom in particular) this will cause problems due to some incompatibilities, and will require a factory reset to function correctly.

 

 

 

1. Pass på at du ikke har noe i "dload" mappen din på minnekortet før du begynner noe som helst. (Hvis du ikke har en "dload" mappe, da er alt klart).

 

2. Last ned siste versjon 4.0.0.5 av Perfect recovery recovery.zip

 

3. Installer Perfect Recovery av genokolar som du nettopp lastet ned

 

Hvordan innstallere Perfect Recovery:

 

- Plugg telefonen ifra pcen og start opp mobilen samtidig som du holder inne Volum opp og Volum ned knappene. Du vil nå se en lilla/fiolett skjerm.

 

- Plugg telefonen i pcen. I windows vil mobilen automatisk komme opp som usb-lagring modus.

 

- I "images" mappen på telefonen kaller du recovery.img til noe annet (f.eks recovery.bak) så åpner du filen fra steg 2 og kopierer recovery.img til mappen.

 

- Eject telefonen fra windows explorer og koble telefonen ifra pcen. Gå ut av bootloader modusen på telefonen ved å ta ut batteriet.

 

- Du har nå innstallert Perfect Recovery på telefonen din. Start opp telefonen med å holde inne powerknappen + volum opp knappen for å komme i Perfect Recovery modus.

 

Sånn skal det se ut når du starter opp i Recovery modus.

post-64588-0-00003600-1308520344_thumb.jpg

 

For å navigere i Recovery Modus bruk volumknapp opp og ned, og powerknappen for å godta (enterknapp). For å gå tilbake, bruk touch knappen nede på telefonen som man bruker vanlig

 

4. Boot opp telefonen og gå i usb-lagring modus. Kopier update.zip til minnekortet. (ikke pakk ut zip filen) update.zip

 

5. Boot opp telefonen med å holde inne powerknappen + volumknapp Opp for å komme i clockwork perfect recovery. så kan du alternativt ta "backup" av telefonen din via der.

 

6. Når dette er gjort går du på "apply update from SD card" i recovery mode.

 

7. Etter oppdatering "wipe dalvik cache" fra "advanced menu"

 

8. Restart mobilen og start opp, første boot vil ta litt lenger tid enn vanlig.

 

9. Anbefaler å installere Battery Calibration til telefonen fordi det trengs etter ny ROM installering. Bare å starte programmet å følge instruksjonene der.

 

Note: Bruker selv SetCPU til å overklokke med. Bruker innstillinger "On Demand".

 

 

- Gratulerer, du har nå innstallert Stockwell Custom ROM B160!!

 

Div forslag på forbedringer av guiden eller hva som helst er hjertlig velkommen. Gjorde bare dette for morro skyld siden jeg var ganske grønn på dette selv for 2uker siden, og hadde hatt lyst å gjøre dette i lang tid, men orket ikke legge meg inn i alt for å få dette til uten at jeg skulle bli telefonløs.

 

 

NB; Jeg tar ingen ansvar for noe av det som er skrevet i innlegget, skulle det skje noe feil. Tar heller ikke på meg noen credit for denne guiden eller filene som er lastet opp. Siden jeg kun har skrevet en norsk og forenklet versjon av Stockwell sin Guide på xda-dev.

 

 

Takk til; Alliha og thrice for påpekning av forbedringer av guiden.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

23 June B137 r3: FLB Custom ROM for the Huawei U8800 with Online Kitchen

 

 

DETTE ER BARE EN REPOST AV ETT INNLEGG PÅ MODACO ANDROID. TAR INGEN CREDIT FOR ROMEN. HVIS FOLK VIL KAN JEG POSTE DENNE PÅ NORSK.

 

 

 

About this rom

 

Presenting flibblesan's first custom rom for the Huawei U8800. Built upon B137 it has been modified to improve performance where possible.

 

 

ROM features

 

  • Built upon Android 2.2.2
  • Fully rebuilt, zip-aligned and optimised using skillz
  • Custom FLB kernel with EXT4, BFQ, Smartass, CIFS, TUN, SWAP and overclocking for those that like to live dangerously
  • All pre-installed applications updated where possible
  • The stock Android experience. No silly themes here
  • Swype and Huawei keyboards as optional extras
  • Adobe Flash updated to 10.3 and fully working
  • Full stagefright enabled for awesome media playback
  • Pre-rooted for convenience
  • Includes Superuser by ChainsDD
  • For overclocking you'll need an app like SetCPU

 

 

Installation

 

To install this ROM:

You will need to install recovery version 4.0.0.5 or higher to your device. Follow the Ultimate Guide for details on how to do this

Download the zip file of your choice from the links below (or the online kitchen) and copy to your SD card

Restart your device in recovery mode holding the volume up and power buttons

PERFORM A NANDROID BACKUP FROM THE MENU

Select the option to apply an update zip, and select the zip file you copied to your memory card

Downloads

 

This ROM is now available in the online kitchen - see the post below for details! In addition to the kitchen, a prebaked download is available.

r3 (default kitchen options) - DOWNLOAD (multiupload) - MD5: A3809F673D6A27E9CDF256AEF44919D0

 

Known issues

 

There is a bug affecting headphone detection. Ringtones and notifications are played through the phone speaker and audio routing seems broken. I will try and find a fix but this could take some time.

 

Thanks

 

It's impossible to mention everyone who contributes to the Android community by name, but to everyone out there who does great work and shares it with us all - you have my gratitude and respect. And huge thanks to Paul for providing kitchen access.

Endret av Fikseren
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...