Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, skulle da tro det. Er ikke så mye man kan gjøre feil. Får prøve på nytt.

 

Har ikke selv testet den siste versjonen av genokolar sin Perfect Recovery. Kan være den som ikke funker som den skal. Hvilke alternativer får du opp i recovery modus? sikker på at du ikke kommer i default recovery modus, og ikke genokolar sin?

Lenke til kommentar

Ser ut til at du har rett. Er inne på android system recovery <3e>

 

Håper du får det til neste forsøk da!

 

 

Woohoo! Då held eg på med first time boot. :love:

 

Høres bra ut, du får prøve å overklokke mobilen å teste ut wifi osv å se hvor stor forskjell det er!

Lenke til kommentar

Ser ut til at det fungere som det skal nå! Tusen takk for hjelpen! :)

 

Hvordan går du frem for å klokke osv?

 

Lagt det til i guiden hvordan. også lagt til at man skal pakke ut filen recovery.img i recovery.zip før man legger den over til image mappen. Hvis andre har forslag til å gjøre guiden enda mere lettere å forstå så bare kom med forslag!:)

Lenke til kommentar

Ikke i det hele tatt. Bruker 3G nå så jeg får lasted ned Battery Calibration i det minste.

 

Har du gjort punkt 7 i guiden? Hvis det ikke er gjort, gjør det. og prøv også å ta wipe data/factory reset i recovery modus. Bare ta en backup først hvis du ikke vil miste noe.

Lenke til kommentar

Har lyst til å prøve denne oppdateringen, og guiden Fikseren har skrevet, men det er en ting jeg lurer på; Hvis det er så enkelt å overklokke mobilen, hvorfor er den ikke raskere fra fabrikant? Det må da være noen minussider?

 

Minus sidene KAN være ustabilitet, varme fra batteri/cpu, dårligere batteritid ikke minnst. så derfor holder de seg til 800mhz så mobilen er mer enn responsiv nokk for det kundene trenger og likevell er den stabil, bra batteritid og blir ikke varm. er bare en sikkerhet for selskapet, så det blir mindre reperasjoner og garantisaker.

Lenke til kommentar

Ikke i det hele tatt. Bruker 3G nå så jeg får lasted ned Battery Calibration i det minste.

 

Har du gjort punkt 7 i guiden? Hvis det ikke er gjort, gjør det. og prøv også å ta wipe data/factory reset i recovery modus. Bare ta en backup først hvis du ikke vil miste noe.

 

Ja. Punkt 7 ble gjennomført.

Skal det ta veldig lang tid å installere battery calibration?

 

 

 

Lenke til kommentar

Ikke i det hele tatt. Bruker 3G nå så jeg får lasted ned Battery Calibration i det minste.

 

Har du gjort punkt 7 i guiden? Hvis det ikke er gjort, gjør det. og prøv også å ta wipe data/factory reset i recovery modus. Bare ta en backup først hvis du ikke vil miste noe.

 

Ja. Punkt 7 ble gjennomført.

Skal det ta veldig lang tid å installere battery calibration?

 

Nei, noen sekunder som de fleste andre apper. Oppleves mobilen som normal? høres ut som noe har skjedd siden hverken wifi fungerer eller apps innstallerer normalt?

Lenke til kommentar

What ROM build to you guys have? Go to Settings-About Phone.. then scroll down "Build Number" and type it here so i can see. This is a problem with some of the old ROMs. My Gps works just fine so.

 

I had b135 until a few hours ago, I updated to the international b136 which is the latest you can get, it didn't change the GPS one bit, fully outside it refuses to find any satellites :(

Lenke til kommentar

What ROM build to you guys have? Go to Settings-About Phone.. then scroll down "Build Number" and type it here so i can see. This is a problem with some of the old ROMs. My Gps works just fine so.

 

I had b135 until a few hours ago, I updated to the international b136 which is the latest you can get, it didn't change the GPS one bit, fully outside it refuses to find any satellites :(

 

I see. if you try downloading GPS Test from market. Start it and see if it can connect to any sattelites. I have the custom B160 ROM installed on my phone, and when using the app i get around 8-10 sattelites connected on the app. but i dont use my gps for anything so i cant say if its actually working correctly if i use it to navigate.

Lenke til kommentar

Det letteste hvis du ikke vil installere en custom ROM, er å laste ned den firmwaren du vil ha fra http://wiki.modaco.com/index.php/Huawei_Firmware_U8800 (alle er offisielle utgitt fra Huawei uten noe modding)

De to øverste er 136 og 160 ( = de nyeste). For å installere; unzip og flytt dload mappen til root av sd-kortet ditt. Skru av mobilen. Hold inne volum opp og ned samtidig som du trykker på power knappen. Hvis du har gjort det riktig starter installasjonen automatisk.

 

Dette var interessant. Jeg har B133 på min med såkalt wifi fix. Men telefonen min er fremdeles ustabil på enkelte routere. Et lite spørsmål. Får jeg norsk språk hvis jeg installerer den som heter Overseas General version?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...