Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min i snart 2 døgn, og må si jeg er veldig fornøyd. Det er dog én ting som kan være en kritisk feil, og det er at i dag var den plutselig avslått av seg selv (batteri var fullt). Greit nok at den kan startes på nytt rimelig raskt, men hva om det skjer på natta og vekkerklokka ikke ringer? :)

 

Fungerer ikke vekkerklokka på en android-telefon dersom den er avslått?

 

På samtlige av mine telefoner (ikke smart-telefoner) jeg har hatt tidligere, har alarmen fungert selv om telefonen har vært avslått, og jeg ser på dette som en stor fordel.

 

Når batteritiden er såpass dårlig som den er på android-telefoner vil det jo uansett være en fare for at batteriet går tomt i løpet av natta? (Med mindre du lader den om natta, noe som gjerne er nødvendig likevel)

 

 

Dette ser jeg isåfall på som en stor svakhet med android-telefoner..? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i snart 2 døgn, og må si jeg er veldig fornøyd. Det er dog én ting som kan være en kritisk feil, og det er at i dag var den plutselig avslått av seg selv (batteri var fullt). Greit nok at den kan startes på nytt rimelig raskt, men hva om det skjer på natta og vekkerklokka ikke ringer? :)

 

Fungerer ikke vekkerklokka på en android-telefon dersom den er avslått?

 

På samtlige av mine telefoner (ikke smart-telefoner) jeg har hatt tidligere, har alarmen fungert selv om telefonen har vært avslått, og jeg ser på dette som en stor fordel.

 

Når batteritiden er såpass dårlig som den er på android-telefoner vil det jo uansett være en fare for at batteriet går tomt i løpet av natta? (Med mindre du lader den om natta, noe som gjerne er nødvendig likevel)

 

 

Dette ser jeg isåfall på som en stor svakhet med android-telefoner..? :hmm:

 

Funker vekkerklokke program på pc'en din om den er avslått? Blir det samme.

 

 

 

Lenke til kommentar

og der var skjermen knust... Noen som vet hvordan dette kan fikses, og til hvilken pris? Eventuelt får jeg kjøpe en ny, men jeg vil helst fikse den...

 

Min too :( det koster deg 1000 hvis du er heldig, vanligvis rundt 1500 og det var det jeg kjøpte mobilen for... Sendte mail til en reperatør, han sa at ekstradelene til mobilen (sikkert alle huawei mobilene) er veldig dyre. Hvis du sender den til en reperatør bare for å se hvor mye det koster og så bestemmer deg for ikke å reparere koster det deg vanligvis rundt 300 kroner. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i snart 2 døgn, og må si jeg er veldig fornøyd. Det er dog én ting som kan være en kritisk feil, og det er at i dag var den plutselig avslått av seg selv (batteri var fullt). Greit nok at den kan startes på nytt rimelig raskt, men hva om det skjer på natta og vekkerklokka ikke ringer? :)

 

Fungerer ikke vekkerklokka på en android-telefon dersom den er avslått?

 

På samtlige av mine telefoner (ikke smart-telefoner) jeg har hatt tidligere, har alarmen fungert selv om telefonen har vært avslått, og jeg ser på dette som en stor fordel.

 

Når batteritiden er såpass dårlig som den er på android-telefoner vil det jo uansett være en fare for at batteriet går tomt i løpet av natta? (Med mindre du lader den om natta, noe som gjerne er nødvendig likevel)

 

 

Dette ser jeg isåfall på som en stor svakhet med android-telefoner..? :hmm:

 

Funker vekkerklokke program på pc'en din om den er avslått? Blir det samme.

Dårlig sammenligning, ettersom det var vanlig at vekkerklokke-funksjonen fungerte selv om telefonen var skrudd av på eldre telefoner. Det er ikke vanlig at features blir borte når man får en nyere teknisk gjenstand.

 

Reparasjon av lcd på Huawei U8800 tipper jeg kommer på rundt 1200kr + evt frakt

Lenke til kommentar

btw, har funnet ut en måte å fjerne de stock appene på (som bubble bash, UNO, road sync) uten å måtte kjøpe Titanium backup og fryse dem. Gjør følgende:

Skru av mobilen. Hold volum + og volum - nede samtidig og press på/av knappen øverst (dette er det samme du gjorde hvis du installerte oppdateringen). Du skal få en rosa skjerm.

Koble mobilen til PCen med usb. Finn enheten på og gå inn på: image/cust_data/BrightPoint/NO/app

 

Der finner du alle forhåndsinstallerte apps. Slett de spillene/appene du føler for (hvis du ikke vet hva det er, ikke slett det ;) ) Koble fra, ta ut batteriet, inn igjen og skru på. Nå skal de være borte. funka for meg.

 

PS. Trenger IKKE root ;)

Lenke til kommentar

 

 

Dårlig sammenligning, ettersom det var vanlig at vekkerklokke-funksjonen fungerte selv om telefonen var skrudd av på eldre telefoner. Det er ikke vanlig at features blir borte når man får en nyere teknisk gjenstand.

 

Reparasjon av lcd på Huawei U8800 tipper jeg kommer på rundt 1200kr + evt frakt

 

Eldre telefoner kjørte ett mye simplere proprietert opperativsystem, som ikke trengte å starte opp for å ha funksjoner i drift, så jeg synes det er en grei sammenligning. Android er en variant av linux, som man kan kjøre på pc'en sin, akkurat som windows.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

og der var skjermen knust... Noen som vet hvordan dette kan fikses, og til hvilken pris? Eventuelt får jeg kjøpe en ny, men jeg vil helst fikse den...

 

Min too :( det koster deg 1000 hvis du er heldig, vanligvis rundt 1500 og det var det jeg kjøpte mobilen for... Sendte mail til en reperatør, han sa at ekstradelene til mobilen (sikkert alle huawei mobilene) er veldig dyre. Hvis du sender den til en reperatør bare for å se hvor mye det koster og så bestemmer deg for ikke å reparere koster det deg vanligvis rundt 300 kroner. ;)

 

Jeg vil anbefale silicone case til denne telefonen. Og det er ikke fordi jeg selger dem. Men fordi veldig mange har fått knust skjermen sin. Silicone case beskytter ikke skjermen, men mange har erfart å miste den i f. eks gulvet, uten at skjermen har truffet noe, men allikevel knust.

 

PS disse kan også kjøpes på f.eks Ebay.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Hei!

 

Aller først må jeg takke alle bidragsyterne i denne fantastiske tråden om den enda mer fantastiske Huawei u8800 :-) Tipsene er uunværlige, og jeg har hatt stor glede av hele tråden.

 

Jeg har hatt min Huawei i drøye to uker nå, og er strålende fornøyd. De "berømte" wifi-problemene har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har slitt med er å installere Angry Birds.

Jeg går veien via Android Market, finner spillet og laster ned installasjonsfilen uproblematisk. Problemet oppstår derimot under installasjonen av spillet, hvor feil ved installasjon kommer frem, og den kan fortelle meg at "kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort."

 

Jeg har ikke et SD-kort eller USB-lagring, noe som forklarer hvorfor det ikke går an å plassere Angry Birds der. Men det som er så rart er at jeg har lasted ned andre spill med hell før, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal gå med Angry Birds, og hvorfor Angry Birds tilsynelatende kun har lyst til å installere seg på SD-kortet.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Setter pris på svar, og beklager på forhånd dersom jeg har oversett dette spørsmålet da jeg leste gjennom tråden tidligere.

 

Ascari

Lenke til kommentar

Hei!

 

Aller først må jeg takke alle bidragsyterne i denne fantastiske tråden om den enda mer fantastiske Huawei u8800 :-) Tipsene er uunværlige, og jeg har hatt stor glede av hele tråden.

 

Jeg har hatt min Huawei i drøye to uker nå, og er strålende fornøyd. De "berømte" wifi-problemene har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har slitt med er å installere Angry Birds.

Jeg går veien via Android Market, finner spillet og laster ned installasjonsfilen uproblematisk. Problemet oppstår derimot under installasjonen av spillet, hvor feil ved installasjon kommer frem, og den kan fortelle meg at "kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort."

 

Jeg har ikke et SD-kort eller USB-lagring, noe som forklarer hvorfor det ikke går an å plassere Angry Birds der. Men det som er så rart er at jeg har lasted ned andre spill med hell før, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal gå med Angry Birds, og hvorfor Angry Birds tilsynelatende kun har lyst til å installere seg på SD-kortet.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Setter pris på svar, og beklager på forhånd dersom jeg har oversett dette spørsmålet da jeg leste gjennom tråden tidligere.

 

Ascari

 

Du sier du ikke har SD kort, har du sjekket at det er nok plass i tlf. minnet for Angry Birds?

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Hei!

 

Aller først må jeg takke alle bidragsyterne i denne fantastiske tråden om den enda mer fantastiske Huawei u8800 :-) Tipsene er uunværlige, og jeg har hatt stor glede av hele tråden.

 

Jeg har hatt min Huawei i drøye to uker nå, og er strålende fornøyd. De "berømte" wifi-problemene har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har slitt med er å installere Angry Birds.

Jeg går veien via Android Market, finner spillet og laster ned installasjonsfilen uproblematisk. Problemet oppstår derimot under installasjonen av spillet, hvor feil ved installasjon kommer frem, og den kan fortelle meg at "kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort."

 

Jeg har ikke et SD-kort eller USB-lagring, noe som forklarer hvorfor det ikke går an å plassere Angry Birds der. Men det som er så rart er at jeg har lasted ned andre spill med hell før, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal gå med Angry Birds, og hvorfor Angry Birds tilsynelatende kun har lyst til å installere seg på SD-kortet.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Setter pris på svar, og beklager på forhånd dersom jeg har oversett dette spørsmålet da jeg leste gjennom tråden tidligere.

 

Ascari

 

Du sier du ikke har SD kort, har du sjekket at det er nok plass i tlf. minnet for Angry Birds?

Det står at jeg har et internt SD-kort, med 1,89gb ledig lagringsplass. I tillegg har jeg intern lagringsplass (antageligvis tlf-minnet) med 419mb igjen. Så ja, jeg skal ha plass til Angry Birds.

Lenke til kommentar

 

@skifyr123: noen merkar forskjell etter clocking? telefonen funker smoth nokk for min del, men merker litt lagg i launcher pro med live wallpaper.

 

installerte WIFI oppdateringen og da funket ikke clockingen. flashet (?) da en ny ROM med kernel ellerno.. og med en clocking på 1516,8 MHz. i ROMen fulgte det med launcherPro og den går knirkefritt uten noe lagg. Quadrant Benckhmark: 2107.

som du sikkert ser er ikke jeg noen pro på dette her.. :)

Lenke til kommentar

 

@skifyr123: noen merkar forskjell etter clocking? telefonen funker smoth nokk for min del, men merker litt lagg i launcher pro med live wallpaper.

 

installerte WIFI oppdateringen og da funket ikke clockingen. flashet (?) da en ny ROM med kernel ellerno.. og med en clocking på 1516,8 MHz. i ROMen fulgte det med launcherPro og den går knirkefritt uten noe lagg. Quadrant Benckhmark: 2107.

som du sikkert ser er ikke jeg noen pro på dette her.. :)

1500MHz? Det hørtes mye ut. Er den ikke 800 stock? nesten 100% OC høres ut som sakte smeltende telefon :)

Lenke til kommentar

 

@skifyr123: noen merkar forskjell etter clocking? telefonen funker smoth nokk for min del, men merker litt lagg i launcher pro med live wallpaper.

 

installerte WIFI oppdateringen og da funket ikke clockingen. flashet (?) da en ny ROM med kernel ellerno.. og med en clocking på 1516,8 MHz. i ROMen fulgte det med launcherPro og den går knirkefritt uten noe lagg. Quadrant Benckhmark: 2107.

som du sikkert ser er ikke jeg noen pro på dette her.. :)

 

Hvor fant du den rom'en? Og hvordan er batteriet etter det?

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...