Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

jeg vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen, siden jeg får så mye for pengene. Men til dere som har denne telefonen, anbefaler dere den? Har den gratis internett-tilgang? Har den spill? Har den god musikkspiller? I testen sa de også at ørepluggene ikke var så gode, så det jeg også lurer på er om dere som har denne telefonen om dere syns de er brae?

 

Jeg beklager hvis dere har svart på dette før, men håper det ikke gjør noe :) Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har WIFI ja, så om du er en plass med trådløst internett vil du ha gratis internett på mobilen.

 

Den har spill ja, Den kjører android (som utrolig mange andre mobiler i dag) så er tusenvis av spill, både gratis og som koster penger.

 

Musikkspilleren er god, og om du ikke liker den kan du bare instalere en annen.

 

Ørepluggene som følger med er ikke de beste nei, men det er bare å kjøpe noen andre, eller bruke noen du har ifra før (er standard 3.5mm plugg på telefonen, samme som mp3 spillere og lignende bruker)

 

 

Lenke til kommentar

jeg vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen, siden jeg får så mye for pengene. Men til dere som har denne telefonen, anbefaler dere den? Har den gratis internett-tilgang? Har den spill? Har den god musikkspiller? I testen sa de også at ørepluggene ikke var så gode, så det jeg også lurer på er om dere som har denne telefonen om dere syns de er brae?

 

Jeg beklager hvis dere har svart på dette før, men håper det ikke gjør noe :) Takk på forhånd.

 

Jeg har ingen problemer med å anbefale den. Jeg personlig syns det er veldig mye telefon for pengene. Andre er kanskje uenige med meg, da en del har hatt wifi (trådløst nett) problemer.

 

Det er ikke viktig om den har spill. Du laster ned det du vil ha på android market.

Musikk spilleren har jeg faktisk ikke prøvd noe særlig.

Men det samme her. Du laster bare ned den spilleren du vil ha.

Øretelefonene er ikke så veldig bra.

 

Gratis internett er det ikke. Men om du mener om du kan bruke trådløst nettverk og surfe gratis så kan du det. Om du eller stedet du oppholder deg på har trådløs internett som du har tilgang til.

 

Skal du surfe via mobilnettet koster det penger.

Anbefaler derfor f.eks Talkmore sitt abb.

Der betaler du 199 pr mnd for 500/500/500

500 txt meldinger, 500 minutter ringetid, 500 mb data.

Forbruk over dette må du betale for.

Det finnes programmer som holder styr på dette for deg også.

Lenke til kommentar

Den har WIFI ja, så om du er en plass med trådløst internett vil du ha gratis internett på mobilen.

 

Den har spill ja, Den kjører android (som utrolig mange andre mobiler i dag) så er tusenvis av spill, både gratis og som koster penger.

 

Musikkspilleren er god, og om du ikke liker den kan du bare instalere en annen.

 

Ørepluggene som følger med er ikke de beste nei, men det er bare å kjøpe noen andre, eller bruke noen du har ifra før (er standard 3.5mm plugg på telefonen, samme som mp3 spillere og lignende bruker)

 

Tusen takk for svar! :thumbup:

Har du denne telefonen? Isåfall, anbefaler du den? :)

Lenke til kommentar

jeg vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen, siden jeg får så mye for pengene. Men til dere som har denne telefonen, anbefaler dere den? Har den gratis internett-tilgang? Har den spill? Har den god musikkspiller? I testen sa de også at ørepluggene ikke var så gode, så det jeg også lurer på er om dere som har denne telefonen om dere syns de er brae?

 

Jeg beklager hvis dere har svart på dette før, men håper det ikke gjør noe :) Takk på forhånd.

 

Jeg har ingen problemer med å anbefale den. Jeg personlig syns det er veldig mye telefon for pengene. Andre er kanskje uenige med meg, da en del har hatt wifi (trådløst nett) problemer.

 

Det er ikke viktig om den har spill. Du laster ned det du vil ha på android market.

Musikk spilleren har jeg faktisk ikke prøvd noe særlig.

Men det samme her. Du laster bare ned den spilleren du vil ha.

Øretelefonene er ikke så veldig bra.

 

Gratis internett er det ikke. Men om du mener om du kan bruke trådløst nettverk og surfe gratis så kan du det. Om du eller stedet du oppholder deg på har trådløs internett som du har tilgang til.

 

Skal du surfe via mobilnettet koster det penger.

Anbefaler derfor f.eks Talkmore sitt abb.

Der betaler du 199 pr mnd for 500/500/500

500 txt meldinger, 500 minutter ringetid, 500 mb data.

Forbruk over dette må du betale for.

Det finnes programmer som holder styr på dette for deg også.

 

Tusen hjertelig takk for svar! :)

Finnes det en direkte knapp for å komme rett til facebok?

Lenke til kommentar

 

Hvor fant du den rom'en? Og hvordan er batteriet etter det?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059753

må si at batteriet oppfører seg litt rart etter at jeg installerte den. lader raskt og går raskt ned (som forventet). gjorde bare for å sjekke om det funket ;) ellers kjører jeg jo ikke på 1500 Mhz, heller 1000 som er stock, funker like bra det.

 

e. hvis man installerer en ny ROM bør man slette "batterystats.bin" for å få batteristatusen riktig. (systemet installerer en ny en med riktige tall). man kan gjøre det fra clockworkmod eller en app. batteriet ser ut til å oppføre seg riktig nå ;)

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

@ingridb97

 

Umulig å si, da jeg aldri har prøvd den, men jeg tror heller jeg hadde gått for Huawei.

Det andre merket der har jeg aldri hørt om.

 

Om du sikter til Galaxy S2 så er det nok en mye bedre telefon, men den koster jo også over 4000. Huawei får du vel for rundt 2000.

 

Blir som å samenligne Mercedes og Lada i mine øyne

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Hei!

 

Aller først må jeg takke alle bidragsyterne i denne fantastiske tråden om den enda mer fantastiske Huawei u8800 :-) Tipsene er uunværlige, og jeg har hatt stor glede av hele tråden.

 

Jeg har hatt min Huawei i drøye to uker nå, og er strålende fornøyd. De "berømte" wifi-problemene har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har slitt med er å installere Angry Birds.

Jeg går veien via Android Market, finner spillet og laster ned installasjonsfilen uproblematisk. Problemet oppstår derimot under installasjonen av spillet, hvor feil ved installasjon kommer frem, og den kan fortelle meg at "kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort."

 

Jeg har ikke et SD-kort eller USB-lagring, noe som forklarer hvorfor det ikke går an å plassere Angry Birds der. Men det som er så rart er at jeg har lasted ned andre spill med hell før, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal gå med Angry Birds, og hvorfor Angry Birds tilsynelatende kun har lyst til å installere seg på SD-kortet.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Setter pris på svar, og beklager på forhånd dersom jeg har oversett dette spørsmålet da jeg leste gjennom tråden tidligere.

 

Ascari

 

Noen som har erfaringer med dette? :-))

Lenke til kommentar

Etter problemet oppsto har jeg prøvd å installere flere spill, for å sjekke om det fungerer generelt. Og det gjør det til en viss grad. Jeg har lastet ned bubble bash 2 og basketball 2 med hell, mens glow hockey faller gjennom akkurat slik som angry birds.

 

Jeg skjønner rett og slett ingenting. Jeg har som nevnt ikke noe eksternt sd-kort, men på det interne har jeg fortsatt 1,97gb igjen lsm.

Lenke til kommentar

Hvordan vil avspilling av video fungere på denne mobilen? Tenker på Youtube eller innlagte filmer/serier. Vil det hakke med 720p og/eller 1080p?

 

Siden denne mobilen har ren og fin Android er formatstøtten snever, og for å gjøre den biten litt verre fungerer heller ikke hardwaredekodingen av H.264/AAC (Selv en 320x240 video hakker). Så for innlagt video er en avhengig av spillere som kan dekode i software (MoboPlayer, VitalPlayer og RockPlayer), selv på de formatene som i utgangspunktet er støttet.

 

Har testet 720p .MKVer, og det er ikke på noen måte brukbart. Siden en uansett må til med HandBrake, har det ikke mye mening å beholde en oppløsning som er større en skjermen det skal vises på. 800x448, med konstant kvalitet på RF20-22.5 (Og stort sett baseline-innstillinger, bortsett fra 3 bframes og 8x8 transform) glir fint, og ser helt greit ut på en så "liten" skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...