Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Etter flere intense forsøk har jeg fortsatt ikke løst denne gåten. Jeg har lykkes med enkelte spill, men ikke med de mest populære, altså de som er verdt å ha.

De spillene jeg har lykkes med er jo av type Basketball 2 og Bubble Blast, mens jeg har mislyktes med Mega Jump og Glow Hockey, i tillegg til nevnte Angry Birds.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har noe med størrelsen på spillene å gjøre, og at telefonen min ønsker å installere dem direkte på minnetkortet (les: det eksterne, altså det jeg IKKE har). Jeg har jo derimot det interne minnekortet på drøyt 2gb, så ser ikke heeelt problemet med å legge det der i stedet.

 

Noen som vet hvordan man kan styre nedlastinga fra android market?

 

Testet dette nå nettopp på min egen telefon og det gikk uten problemer.

 

Det skal sies at jeg nå kjører uoriginal ROM, men usikker på om det er årsaken.

 

-KJ

hvilken rom kjører du? jeg ser på xda at cm6.1 ikke er så langt unna, dvs den funker men har en del bugs ennå, over 2500 poeng i quadrant skal visst være mulig med den rom'en. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører denne med CPU på profil Smartass, maxCPU 1500 MHz.

 

-KJ

 

Samme rom som jeg kjører (er vel den eneste gode alternativet ennå), merker du noe forskjell på smartass kontra ondemand? når jeg bruker smartass vil den ikke klokke lavere enn 352mhz under hvile, på ondmand går den helt ned i 122mhz, noe jeg tror slår positivt ut på batteriet. jeg får også høyere score i quadrant på ondemand.

Lenke til kommentar

Hadde et problem med WIFI på skolen en stund. Mobilen koblet seg til, men da jeg tastet inn en adresse f.eks vg.no, så skjedde det ingen ting (ingen loading eller lignende). installerte Huawei sin oppdatering= funket ikke. Installerte Stockwells første ROM, og den seneste med alle oppdateringene= funket ikke. Prøvde da alpha utgaven av Cyanogenmod 6.1 og det virket!

Vet ikke om det var det som var grunnen til at det funker nå, andre som har/hatt samme problem?? :D

Lenke til kommentar

Fikk skjermbeskytteren til huawei u8800, som @Samok.no selger, i dag. Funker veldig bra og gjør på ingen måte skjermen dårligere etter min mening. Hvis du vil ha en skjermbeskytter anbefaler jeg denne ;)

 

Ice Cream Sandwich <3

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Meget mulig dette er et teit spørsmål, men vet noen om det er mulig å oppdrive ekstra/alternative bakdeksler til denne telefonen?

 

Oppdaget en stund etter sist service at øvre del av dekselet bak (den delen som beskytter antennen) var skadet (antageligvis under bytte av antennen), slik at det oppstår en glipe mellom telefon og deksel.

 

Ikke noen big deal, men et lite irritasjonsmoment som ødelegger kvalitetsfølelsen ved telefonen. Vurderte epoxy-lim, men ser at denne kan by på problemer med evt service i fremtiden :p

 

Svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Har forsåvidt vært inne på tanken selv, men de casene jeg har snublet over så langt, har vært relativt store og klumpete (og telefonen er jo ikke akurat liten i utgangspunktet).

 

Noen som har en case å anbefale? :)

 

Worst case scenario tar jeg sjangsen på epoxy og satser på at den ikke må til service med det første :p

Lenke til kommentar

Hei. Kjøpte meg U8800 idag, men har et problem.

Den jeg snakker med under en vanlig samtale har store problemer med å høre meg. For at jeg nesten i hele tatt skal bli hørt må jeg holde telefonen horisontalt og snakke direkte mot mikrofonen (regner med mikrofonen er det lille hullet på undersiden ved siden av innkoblingen til USB-kabelen)

 

Noen som vet hva som gjør dette? en voluminnstilling eller noe på telefonen?

Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Har forsåvidt vært inne på tanken selv, men de casene jeg har snublet over så langt, har vært relativt store og klumpete (og telefonen er jo ikke akurat liten i utgangspunktet).

 

Noen som har en case å anbefale? :)

 

Worst case scenario tar jeg sjangsen på epoxy og satser på at den ikke må til service med det første :p

 

Syns de vi selger er bra, men de er heller ikke veldig tynne. De skal jo beskytte.

Vi har solgt veldig mange av dem, så det er sikkert noen her inne som kan si noe om dem.

Er for øyeblikket utsolgt, men venter ny sending 12 eller 13 håper jeg!

Er utrolig deilig å kunne hive fra seg telefonen på dashbordet i bilen uten at den sklir ned syns jeg. Har helt sluttet å bruke holderen i bilen. Så i morgen forsvinner den ut.

Men som sagt, hør hva andre syns!

 

Ang deksel så kan jeg høre om leverandøren vår har.

Er redd de ikke har de som lagervare, og da må vi kjøpe minst 10. Sannsynligvis 100 :-/

Men har de, skal jeg ta inn et par!

Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Har forsåvidt vært inne på tanken selv, men de casene jeg har snublet over så langt, har vært relativt store og klumpete (og telefonen er jo ikke akurat liten i utgangspunktet).

 

Noen som har en case å anbefale? :)

 

Worst case scenario tar jeg sjangsen på epoxy og satser på at den ikke må til service med det første :p

 

Syns de vi selger er bra, men de er heller ikke veldig tynne. De skal jo beskytte.

Vi har solgt veldig mange av dem, så det er sikkert noen her inne som kan si noe om dem.

Er for øyeblikket utsolgt, men venter ny sending 12 eller 13 håper jeg!

Er utrolig deilig å kunne hive fra seg telefonen på dashbordet i bilen uten at den sklir ned syns jeg. Har helt sluttet å bruke holderen i bilen. Så i morgen forsvinner den ut.

Men som sagt, hør hva andre syns!

 

Ang deksel så kan jeg høre om leverandøren vår har.

Er redd de ikke har de som lagervare, og da må vi kjøpe minst 10. Sannsynligvis 100 :-/

Men har de, skal jeg ta inn et par!

 

Har du noen nettside det er mulig å bestille gjennom? :)

Lenke til kommentar

WinstonSmith, ligger i signaturen hans ;)

 

Ellers tenkte jeg å nevne at jeg brukte denne da jeg hadde U8800. Ikke veldig tykk, men nok til å beskytte telefonen ved fall osv. Er i tillegg veldig fin passform på den. Er ikke silikon, litt hardere materiale.

 

Er en slik jeg har, i blått.

Funker veldig bra :) Passformen på min er litt ofset da, hullet til høytaler, ledlys og kamera er litt for langt ned, men det er ingen problem :)

Lenke til kommentar

WinstonSmith, ligger i signaturen hans ;)

 

Ellers tenkte jeg å nevne at jeg brukte denne da jeg hadde U8800. Ikke veldig tykk, men nok til å beskytte telefonen ved fall osv. Er i tillegg veldig fin passform på den. Er ikke silikon, litt hardere materiale.

 

Hehe, jeg burde vel gjerne ha oppdaget det :p

 

WinstonSmith, ligger i signaturen hans ;)

 

Ellers tenkte jeg å nevne at jeg brukte denne da jeg hadde U8800. Ikke veldig tykk, men nok til å beskytte telefonen ved fall osv. Er i tillegg veldig fin passform på den. Er ikke silikon, litt hardere materiale.

 

Er en slik jeg har, i blått.

Funker veldig bra :) Passformen på min er litt ofset da, hullet til høytaler, ledlys og kamera er litt for langt ned, men det er ingen problem :)

 

Hmm så ikke dum ut den nei. Mulig jeg bestiller begge - en til hverdags og en til fest ;) Men om det hadde vært mulig å bestille et nytt antennedeksel gjennom Samok.no hadde det vært digg :)

Lenke til kommentar

WinstonSmith, ligger i signaturen hans ;)

 

Ellers tenkte jeg å nevne at jeg brukte denne da jeg hadde U8800. Ikke veldig tykk, men nok til å beskytte telefonen ved fall osv. Er i tillegg veldig fin passform på den. Er ikke silikon, litt hardere materiale.

 

Hehe, jeg burde vel gjerne ha oppdaget det :p

 

WinstonSmith, ligger i signaturen hans ;)

 

Ellers tenkte jeg å nevne at jeg brukte denne da jeg hadde U8800. Ikke veldig tykk, men nok til å beskytte telefonen ved fall osv. Er i tillegg veldig fin passform på den. Er ikke silikon, litt hardere materiale.

 

Er en slik jeg har, i blått.

Funker veldig bra :) Passformen på min er litt ofset da, hullet til høytaler, ledlys og kamera er litt for langt ned, men det er ingen problem :)

 

Hmm så ikke dum ut den nei. Mulig jeg bestiller begge - en til hverdags og en til fest ;) Men om det hadde vært mulig å bestille et nytt antennedeksel gjennom Samok.no hadde det vært digg :)

 

Sjekker rett over helgen, men ikke vær alt for optimistisk.

Som sagt frykter jeg vi må bestille f. eks 100 stk. Uansett skader det ikke å høre!

Kan vi skaffe får du den til inn pris + porto fra oss til deg.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Ah, batteriet på denne mobilen suger! På under en time har batteriet sunket fra 38 % til 25 % etter 5 min med Angry Birds og en mottatt sms!?

 

edit: hmm, ser jeg hadde noen apps oppe, enda jeg hadde skrudd av og på telefonen for å avslutte alt unødvendig. Har i tillegg inngått et kompromiss på brightness. Men 13 % på 45 min er drøyt allikevel!

 

edit2: also, fins det en fin app som gir meg best mulig oversikt over hva som bruker strøm, og er det mulig å kalibrere batteriet uten å roote, vil det hjelpe?

Endret av Rambolav
Lenke til kommentar

kjører med automatisk brightness, en del sms, litt samtaler og litt wifi\spilling per dag, og min telefon varer mellom 3-5 dager.

Er mektig imponert jeg :)

 

Edit: ikke stol på batterimåleren på telefonen, den kan tulle mye til tider. Har opplevd å få beskjed om at jeg har 5% strøm å må plugge i lader.. plugger i laderen og det står: Lader 40%

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...