Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Under instillinger --> Trådløst og nettverk --> Mobile nettverk, kan man velge å kun bruke 2g nettverk. Jeg kunne godt tenkt meg det for å spare strøm, men vet ikke om funksjonen fungerer korrekt. Det vil si jeg har fremdeles et ikon øverst som det står 3g på. Noen som vet?

 

I tillegg bryr jeg meg ikke om 2g er tregere enn 3g, da jeg normalt sett er koplet på nett via Wifi om jeg skal surfe. Jeg ønsker dog at den skal synkronisere mail osv over 2g selv om jeg ikke er koplet til Wifi.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen i et par uker nå. Den fungerer stort sett fint, bortsett fra en ting som ikke mange har skrevet om her. Det virker som om mikrofonen er av veldig dårlig kvalitet. Ofte får jeg beskjed om gjenta meg selv og å holde telefonen nærmere... Selv om jeg snakker høyt og tydelig inn i mikrofonen. Jeg har fått andre til å ringe fra min telefon til deres, og lyden høres da ganske grumsete og uklar ut i deres telefon. Har snakket med andre som har samme telefonen, og de opplever akkurat de samme problemene.

 

Man får nok mye for pengene, men akkurat dette gjør den litt ubrukelig for meg. Denne får nok elkjøp tilbake.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Jeg har lastet inn Stockwell sin rom på min x5, kjører nå stabilt på 1.3 ghz. merker ikke noe negativt på batteribruken så langt.

 

link til rom

Blir den ikkje frykteleg varm av dette?

Og har du merka ytelseaukinga godt?

Eg vurdere å klokka min, men eg vil ikkje utsetta den for for mykje stress.

 

Den blir ikke varm nei, det er noen som har hatt suksess helt opp i 1.5 ghz og, jeg prøvde dette men da frøs den etter en stund, på 1.3ghz er den veldig stabil og fin, det er viktig å merke seg at dette er en maksverdi som telefonen kun bruker under full belastning, når det ikke er belastning har jeg stilt inn min til å putre på 122mhz.

 

man merker ikke så mye til ytelsesøkningen i menyene, men spill som før har lugget litt går nå mye mykere. benchmarkene taler og for seg selv. 52 mflops i Linpack og 2200 poeng i Quadrant. (Lg optimus x2 scorer vel rundt 2400 poeng til sammenligning)

Endret av aleksander8
Lenke til kommentar

Hei!

 

Aller først må jeg takke alle bidragsyterne i denne fantastiske tråden om den enda mer fantastiske Huawei u8800 :-) Tipsene er uunværlige, og jeg har hatt stor glede av hele tråden.

 

Jeg har hatt min Huawei i drøye to uker nå, og er strålende fornøyd. De "berømte" wifi-problemene har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har slitt med er å installere Angry Birds.

Jeg går veien via Android Market, finner spillet og laster ned installasjonsfilen uproblematisk. Problemet oppstår derimot under installasjonen av spillet, hvor feil ved installasjon kommer frem, og den kan fortelle meg at "kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort."

 

Jeg har ikke et SD-kort eller USB-lagring, noe som forklarer hvorfor det ikke går an å plassere Angry Birds der. Men det som er så rart er at jeg har lasted ned andre spill med hell før, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal gå med Angry Birds, og hvorfor Angry Birds tilsynelatende kun har lyst til å installere seg på SD-kortet.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Setter pris på svar, og beklager på forhånd dersom jeg har oversett dette spørsmålet da jeg leste gjennom tråden tidligere.

 

Ascari

Etter flere intense forsøk har jeg fortsatt ikke løst denne gåten. Jeg har lykkes med enkelte spill, men ikke med de mest populære, altså de som er verdt å ha.

De spillene jeg har lykkes med er jo av type Basketball 2 og Bubble Blast, mens jeg har mislyktes med Mega Jump og Glow Hockey, i tillegg til nevnte Angry Birds.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har noe med størrelsen på spillene å gjøre, og at telefonen min ønsker å installere dem direkte på minnetkortet (les: det eksterne, altså det jeg IKKE har). Jeg har jo derimot det interne minnekortet på drøyt 2gb, så ser ikke heeelt problemet med å legge det der i stedet.

 

Noen som vet hvordan man kan styre nedlastinga fra android market?

Lenke til kommentar

For folk som kommer sent inn i tråden her så er her mine erfaringer etter ca 1-2mnd med telefonen. (Hadde Nokia n97 før, så dette var en stor overgang)

 

*min ble kjøpt fra Teknikmagasinet (svensk, 5dagers levering som lovet, men anbefaler å kjøpe fra norge/lokalt pga noe kvalitetsproblemer).

 

*Språk; kommer somregel med svensk/engelsk, har glemt at jeg har engelske menyer. Savner ikke norsk.

 

*nettverkstrøbbel: Har hatt minimalt med trøbbel, hos meg faller den av wifi titt og ofte, men har en medfølgende "power management widget" som lett lar meg slå på og av wifi uten å måtte gå "langt" inn i menyene. NEttet kommer somregel tilbake innen få senkund også, så noen ganger merkes det ikke om sider alt er lastet.

 

*mikrofon: Dette er kanskje mobilens svakeste punkt, men mistenker noen for å holde telefonen (som meg) med lillefingeren akkurat over mikrofonhullet på undersiden...

 

*android 2.3 har blitt lovet av Huawei Norgegruppen på facebook en god stund nå, den kommer nok når den kommer. Må du ha 2.3 nå så dropp denne.

 

*batteri: OM du er gla i å fingre mye på mobilen så varer batteriet nok 12-15timer, prosesser kan henge seg opp i bakgrunnen og tappe batteriet ekstra raskt. Litt kort batterilevetid spør du meg, 2.3 KAN hjelpe på dette.

 

*Spill: Angrybirds hakker visst, dette har null verdi for meg.

 

*Hurtighet i menyer etc: Topp klasse, ingen bloatware. Mobilen kan også overklokkes om man er hardcore. Jeg kjører min helt normalt til den kanskje blir for gammel i fremtiden

 

*Kamera: Latterlig dårlig, men duger til små snapshots. Bruk heller pengende du sparer på denne mobilen til et skikkelig kompaktkamera med optikk. Minnene er verdt mer enn et mobilbilde om noen år. Håper 2.3 gir dette et løft.

 

*Ripefritt glass i front?: Ja, temmelig ripefritt om du bryr deg om mobilen din. Har mistet den på fjelltur rett på berg, gikk greit. Kun plasten som fikk merker, selv om den seilet på selve glasset20-30cm.

 

Konklusjon: Om du ikke MÅ ha statusmerker er denne et smart kjøp da den har så godt som de samme komponentene som 1000kr+ telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter flere intense forsøk har jeg fortsatt ikke løst denne gåten. Jeg har lykkes med enkelte spill, men ikke med de mest populære, altså de som er verdt å ha.

De spillene jeg har lykkes med er jo av type Basketball 2 og Bubble Blast, mens jeg har mislyktes med Mega Jump og Glow Hockey, i tillegg til nevnte Angry Birds.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har noe med størrelsen på spillene å gjøre, og at telefonen min ønsker å installere dem direkte på minnetkortet (les: det eksterne, altså det jeg IKKE har). Jeg har jo derimot det interne minnekortet på drøyt 2gb, så ser ikke heeelt problemet med å legge det der i stedet.

 

Noen som vet hvordan man kan styre nedlastinga fra android market?

 

Testet dette nå nettopp på min egen telefon og det gikk uten problemer.

 

Det skal sies at jeg nå kjører uoriginal ROM, men usikker på om det er årsaken.

 

-KJ

Lenke til kommentar

For folk som kommer sent inn i tråden her så er her mine erfaringer etter ca 1-2mnd med telefonen. (Hadde Nokia n97 før, så dette var en stor overgang)

 

*min ble kjøpt fra Teknikmagasinet (svensk, 5dagers levering som lovet, men anbefaler å kjøpe fra norge/lokalt pga noe kvalitetsproblemer).

 

*Språk; kommer somregel med svensk/engelsk, har glemt at jeg har engelske menyer. Savner ikke norsk.

 

*nettverkstrøbbel: Har hatt minimalt med trøbbel, hos meg faller den av wifi titt og ofte, men har en medfølgende "power management widget" som lett lar meg slå på og av wifi uten å måtte gå "langt" inn i menyene. NEttet kommer somregel tilbake innen få senkund også, så noen ganger merkes det ikke om sider alt er lastet.

 

*mikrofon: Dette er kanskje mobilens svakeste punkt, men mistenker noen for å holde telefonen (som meg) med lillefingeren akkurat over mikrofonhullet på undersiden...

 

*android 2.3 har blitt lovet av Huawei Norgegruppen på facebook en god stund nå, den kommer nok når den kommer. Må du ha 2.3 nå så dropp denne.

 

*batteri: OM du er gla i å fingre mye på mobilen så varer batteriet nok 12-15timer, prosesser kan henge seg opp i bakgrunnen og tappe batteriet ekstra raskt. Litt kort batterilevetid spør du meg, 2.3 KAN hjelpe på dette.

 

*Spill: Angrybirds hakker visst, dette har null verdi for meg.

 

*Hurtighet i menyer etc: Topp klasse, ingen bloatware. Mobilen kan også overklokkes om man er hardcore. Jeg kjører min helt normalt til den kanskje blir for gammel i fremtiden

 

*Kamera: Latterlig dårlig, men duger til små snapshots. Bruk heller pengende du sparer på denne mobilen til et skikkelig kompaktkamera med optikk. Minnene er verdt mer enn et mobilbilde om noen år. Håper 2.3 gir dette et løft.

 

*Ripefritt glass i front?: Ja, temmelig ripefritt om du bryr deg om mobilen din. Har mistet den på fjelltur rett på berg, gikk greit. Kun plasten som fikk merker, selv om den seilet på selve glasset20-30cm.

 

Konklusjon: Om du ikke MÅ ha statusmerker er denne et smart kjøp da den har så godt som de samme komponentene som 1000kr+ telefoner.

 

Språk: Er jo bare og oppgradere med Norsk firmware så er du kvitt det problemet.

Nettverk: For mange hjelper det samme som ovenfor, eller å endre litt på avanserte innstillinger under nettverk.

Mikrofon: Leser mange sliter med dette. Har ikke merket noe til det selv.

Android: 2.3 kommer som nevnt, og jeg kan ikke se hva som er "må ha" fra 2.2. til 2.3

Batteri: Veldig enig med deg der. Det kunne godt vært litt bedre.

Spill: Har aldri sett antydning til hakking i AB! ALDRI!

Hurtighet: Helt enig!

Kamera: Min erfaring. Greit nok i sterkt lys ute. Håpløst ellers.

Ripefritt: Inhabil siden jeg selger både silikon case og screen protect til denne telefonen :)

Enig med deg i konklusjonene også. Mye mobil for pengene!

Lenke til kommentar

Apropos det med mikrofon, folk har lagt merke til at den er vesentleg dårlegare når wi-fi er på, og blir med ein gong bra når eg skrur den av. :ermm:

 

Interessant, men da får man jo fryktelig hastverk med å skru av wifi når noen ringer!

 

Må si meg enig med at mikrofonen i denne telefonen er helt håpløs. Har levd med en gammel lånetelefon noen uker nå og alle hører meg flott. Da jeg gikk over til u8800 igjen så er det helt håpløst, er nødt til å gjenta meg selv mange ganger i løpet av en samtale. Siden dette er en svakhet som går igjen i alle telefonene (ser det ut til), så kan jeg ikke annet enn å ikke anbefale den telefonen her om du skal ringe en del :hm:

Lenke til kommentar

Dette høres jo absolutt ikke bra ut!

Mulig jeg har vært "heldig" siden jeg stort sett slår av wifi når jeg ikke bruker det, og ellers ofte bruker handsfree i bilen.

I så fall regner jeg med Huawei Norge får litt å gjøre med bytting av mikrofoner/telefoner fremover :)

Lenke til kommentar

Var veldig obs på dette da jeg kjøpte telefonen og spurte folk i starten om de synes det var dårlig lyd. Flere sa det var dårlig, men da jeg sluttet å spørre har ingen direkte klaget og sagt det var rævva. Trolig var jeg bare heldig med telefonen, men miccen er jo tydeligvis bak dekselet.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med at mikrofonen i denne telefonen er helt håpløs. Har levd med en gammel lånetelefon noen uker nå og alle hører meg flott. Da jeg gikk over til u8800 igjen så er det helt håpløst, er nødt til å gjenta meg selv mange ganger i løpet av en samtale. Siden dette er en svakhet som går igjen i alle telefonene (ser det ut til), så kan jeg ikke annet enn å ikke anbefale den telefonen her om du skal ringe en del :hm:

 

Jepp, ringer man mye er telefonen (i hvertfall min telefon) håpløs. Personlig sender jeg sjeldent sms. Snakket med en i bilen i går, og måtte bare legge på og ringe tilbake til personen senere. Folk hører rett og slett ikke hva jeg sier. Hadde tidligere en HTC Hero, og denne var jo strøken på akkurat det punktet. 100% sikker på at jeg ikke holder over mikrofonen.

 

Er ikke telfonsamtaler spesielt viktig, løp og kjøp. Synes den er helt på høyde med HTC Desire osv.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Da er denne telefonen i hus! Et par spørsmål:

 

Hvor mye internet minne er det på telefonen, og er det brukt opp? Ser jeg har et par spill som apps, og prøvde i tillegg å innstallere Angry Birds men fikk beskjed om at jeg ikke hadde plass. Er mikro sd-kort et must med denne telefonen?

 

Hvordan får jeg tak i norsk-firmware, og ellers andre must for telefonen?

Lenke til kommentar

Okei, takker for svar!

 

EDIT: Men hva er anbefalt størrelse på SD-kortet? Hva kan jeg trenge, eller med andre ord, hvor mye plass tar spill og apps?

 

en app varierer fra 100kb til 100mb, så noe fasitsvar på hvor stort kort du trenger finnes ikke, spørs jo og hvor mye musikk og bilder du har tenkt å ha med deg.

 

kjøp etter lommeboka er mitt tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...