Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir man fet av pepsi max


patonnnn

Anbefalte innlegg

Aspartam fører i store mengder til hjerteproblemer. Min morfar fikk beskjed om at dersom han skulle drikke brus måtte han drikke med sukker. Aspartam er hjerteskadelig.

Høyt blodsukker går jo også utover hjerte. Uansett så blir det liten vits i å gå fram og tilbake med anekdotale situasjoner slik som det her, jeg tror ingen har full oversikt over hva som skjer med kroppen når man drikker light brus med aspartam, samt det varierer jo fra person til person. Det virker som du har bestemt deg for at aspartam er verre enn sukker i store mengder så da er det vel lite jeg kan si

 

Alle jeg har snakket med sier at hvis man skal drikke så jævlig mye brus at det er bedre med Max enn vanlig Cola...

Det finnes land der alle du snakker med vil sverge på at Gud finnes, det betyr ikke at Gud finnes.

Forskjell på helseprofesjonell og en religiøs person

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aspartam fører i store mengder til hjerteproblemer. Min morfar fikk beskjed om at dersom han skulle drikke brus måtte han drikke med sukker. Aspartam er hjerteskadelig.

Høyt blodsukker går jo også utover hjerte. Uansett så blir det liten vits i å gå fram og tilbake med anekdotale situasjoner slik som det her, jeg tror ingen har full oversikt over hva som skjer med kroppen når man drikker light brus med aspartam, samt det varierer jo fra person til person. Det virker som du har bestemt deg for at aspartam er verre enn sukker i store mengder så da er det vel lite jeg kan si

 

Du har helt rett. Det er fordi jeg VET at aspartam er farligst.

Lenke til kommentar

Det er endel mye bedre å drikke den enn sukkerholdig brus, men noe sunt kan man ikke si at det er. Det er mye debatt rundt aspartam, og er mye syreinnhold som kan ødelegge emaljen på tennene.

 

Angående fedme så handler det mest om hva du spiser til daglig.

 

Nei, det er ikke det. Kroppen vet ikke hvordan man fordøyer de kunstige søtningsstoffene, og bryter dem ned til fett som lagres i kroppen.

 

Hvordan mener du at inntak av en veske som inneholder ubetydelige mengder energi skal kunne omdannes til fett?

 

 

EDIT: Endret fra ingen til ubetydelige mengder..

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Det er endel mye bedre å drikke den enn sukkerholdig brus, men noe sunt kan man ikke si at det er. Det er mye debatt rundt aspartam, og er mye syreinnhold som kan ødelegge emaljen på tennene.

 

Angående fedme så handler det mest om hva du spiser til daglig.

 

Nei, det er ikke det. Kroppen vet ikke hvordan man fordøyer de kunstige søtningsstoffene, og bryter dem ned til fett som lagres i kroppen.

 

Hvordan mener du at inntak av en veske som ikke inneholder energi skal kunne omdannes til fett?

 

Vettafaen hvordan det skjer. Det er det samme med poteter. Stivelsen blir til sukker.

Lenke til kommentar
Alle jeg har snakket med sier at hvis man skal drikke så jævlig mye brus at det er bedre med Max enn vanlig Cola...

Det finnes land der alle du snakker med vil sverge på at Gud finnes, det betyr ikke at Gud finnes.

Forskjell på helseprofesjonell og en religiøs person

Du sa ikke noe om at det var helsepersonell du hadde snakket med.

 

Uansett omdannes en del av aspartam til metanol når det brytes ned i levra. Metanol er ikke sunt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

www.aspartame.org er en nettside satt opp av aspartamindustrien. Leser du en slik kilde bør du også se på denne som er uavhengig av industrien og drevet av en privatperson. Kvinnen bak denne portalen har bl.a. avslørt at amerikanske CDC (Center for Disease Control) fjernet en viktig utfyllende og sannferdig rapport på nettsiden deres og la ut et sterkt omskrevet sammendrag istedet med en helt annen konklusjon. Denne rapporten tilbyr hun nå i sin helhet på sin side.

 

http://www.dorway.com/

 

Litt stoff fra statskanalen;

 

http://www.nrk.no/sok/index.php?site=default_collection&client=default_frontend&output=xml_no_dtd&filter=1&num=10&type=html&q=aspartam&btnG=S%C3%B8k

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er umulig å legge på seg fett av aspartam da det inneholder = 0 kcal, som igjen betyr 0 energi. Det er ingen troverdige vitenskapelige studier som tilsier at aspartam er direkte helsefarlig for mennesker i moderate mengder.

 

Det som antatt skjer er at kroppen reagerer på søtsmaken og forventer sukker, noe som sannsynligvis gjør at bukspyttkjertelen utsondrer insulin som igjen gjør at blodsukkeret går ned. Da er teorien at man bli sulten etter inntak av aspartamholdige produkter uten energi, og da spesielt karbodyrater.

 

For de som er interessert er det jo bare å skaffe seg en blodsukkermåler og teste ut selv.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Sukker er noe kroppen trenger.

 

Hva er det du forestiller deg vil skje dersom man slutter å spise sukker overhodet?

 

Vel... du måtte ha tatt vitamintilskudd siden det fortsatt er sukker i mye frukt og lignende.

Men, kroppen ville vel sikkert ha godt av å kun gå på treige karbohydrater i lengden ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...