Gå til innhold

Tror kanskje jeg har blitt svindlet, hjelp!


Anbefalte innlegg

Regner med Politiet avviser deg hvis du er så kjapp. Av og til blir også posten forsinket.

 

Fikk nettopp 2 pakker fra Amazon som ble sendt i slutten av november, og starten av desember. Har i mellomtiden fått erstattningene for begge.

 

Så vær litt tålmodig.

 

tror ikke det skal ta så lang tid, er jo bare fra tønsberg til sarpsborg.. tar jo maks 2,3 dager, om posten frakter på en lørdag..

 

får prøve å smøre meg med litt tålmodighet, også håpe at alt går bra, det jeg ikke skjønner, jeg får rett og slett ikke tak i han , når jeg ringer han , på ip telefonien hans, enten piper det, ellers så får jeg opp en telefon dame som sier, nr , 3329xxxx er ikke tilgjengelig.

 

 

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26375601

 

dette er annonsen, men på toppen står det at NB: Annonsen er avvist.

 

hva betyr det

 

 

Når kom iphone 4 med 64gb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra annonsen så ville jeg ikke holdt pusten for at du faktis får tlf.

 

Ville forøvrig aldri ha gått med å kjøpe noe så dyrt uten visse sikkerhets tiltak, og jeg hadde hvertfall brukt Finn sin trygghandel.

 

har sendt mail til finn. har ikke spøtt hvorfor den ble avvist.. noen muligheter for meg å få pengene tilbake om jeg drar Til banken?

Lenke til kommentar

har sendt mail til finn. har ikke spøtt hvorfor den ble avvist.. noen muligheter for meg å få pengene tilbake om jeg drar Til banken?

 

Men det har altså jeg, er ikke nødvendig å gjenta en identisk post 3 ganger. Du får ikke pengene automatisk igjen av banken, du må anmelde forholdet først, og selv da vil det være vanskelig å inndrive pengene. Gjør som jeg sa, sjekk opp i telefonnummeret, fullt navn og adresse på selgeren. Om du fremdeles ikke får tak i ham i løpet av kort tid og ikke telefonen kommer, anmelder du forholdet. Ta utskrift av all korrespondanse og bankutskrift. Dog må du belage deg på at politiet høyst sannsynlig henlegger saken.

Lenke til kommentar

Godt observert jic. Jeg har forøvrig sendt mail til Finn nå for å spørre om hvorfor annonsen er avvist. Men jeg spør igjen trådstarter, du har vel fått fullt navn og adresse til denne "Lucas"?

tusen takk for at du hjelper meg, setter stor pris,

 

 

har sendt mail til finn. har ikke spøtt hvorfor den ble avvist.. noen muligheter for meg å få pengene tilbake om jeg drar Til banken?

 

Men det har altså jeg, er ikke nødvendig å gjenta en identisk post 3 ganger. Du får ikke pengene automatisk igjen av banken, du må anmelde forholdet først, og selv da vil det være vanskelig å inndrive pengene. Gjør som jeg sa, sjekk opp i telefonnummeret, fullt navn og adresse på selgeren. Om du fremdeles ikke får tak i ham i løpet av kort tid og ikke telefonen kommer, anmelder du forholdet. Ta utskrift av all korrespondanse og bankutskrift. Dog må du belage deg på at politiet høyst sannsynlig henlegger saken.

Endret av naughtyboi
Lenke til kommentar

Du kjøpte såvid jeg skjønner telefonen den 20 januar og nå er det 23 januar, og du har alerede fryktet at du er blitt svindlet noen dager !!!

 

Virker jo nesten som om du kom på at dette var en sykt dårlig ide 2 sekunder etter at pengene var overført.

 

Aldri aldri aldri forhåndsbetal noe som helst til en person på finn.no(eller andre annonsegreier)

Betrakt det som en lekse om telefonen ikke dukker opp.

 

Politiet kommer ikke til å bry seg nevnevedig vil jeg tippe.

 

Viss det er no så gale at du er blitt svindlet er vel din eneste sjanse til å få penger tilbake vil være å opptre såpass skremmende at vedkommede vil ha deg av skuldrene sine.

(litt shit for din del viss det er en real badass da)

Lenke til kommentar

tusen takk for at du hjelper meg, setter stor pris,

 

.....

 

dette er info av han.

 

Ikke noe problem, skal poste her om jeg får svar fra Finn. Oppfordrer deg dog til å slette infoen av ham her i tråden, dette er info politiet eventuelt må få av deg. Jeg vet fra tidligere tråder på forumet at moderatorene ikke er særlig begeistret for navngiving. Jeg var i grunnen mer opptatt av at du hadde denne informasjonen, da har du hvertfall større sjanse til å komme noen vei. :)

Lenke til kommentar

Du kjøpte såvid jeg skjønner telefonen den 20 januar og nå er det 23 januar, og du har alerede fryktet at du er blitt svindlet noen dager !!!

 

Virker jo nesten som om du kom på at dette var en sykt dårlig ide 2 sekunder etter at pengene var overført.

 

Aldri aldri aldri forhåndsbetal noe som helst til en person på finn.no(eller andre annonsegreier)

Betrakt det som en lekse om telefonen ikke dukker opp.

 

Politiet kommer ikke til å bry seg nevnevedig vil jeg tippe.

 

Viss det er no så gale at du er blitt svindlet er vel din eneste sjanse til å få penger tilbake vil være å opptre såpass skremmende at vedkommede vil ha deg av skuldrene sine.

(litt shit for din del viss det er en real badass da)

 

å være en badass er null problem, må bare finne ut hvordan jeg skal kontakte han, hvor han bor osv, kjenner endel farlige folk i norge, men vet ikke hvordan jeg finner han..

Lenke til kommentar

tusen takk for at du hjelper meg, setter stor pris,

 

.....

 

dette er info av han.

 

Ikke noe problem, skal poste her om jeg får svar fra Finn. Oppfordrer deg dog til å slette infoen av ham her i tråden, dette er info politiet eventuelt må få av deg. Jeg vet fra tidligere tråder på forumet at moderatorene ikke er særlig begeistret for navngiving. Jeg var i grunnen mer opptatt av at du hadde denne informasjonen, da har du hvertfall større sjanse til å komme noen vei. :)

 

 

tusen takk, skal holde meg oppdatett her, har redigert det nå, kommer ikke til å gi meg .. største problemet er kaanskjr at foreldra mine ikke må få vite noe..

Lenke til kommentar

å være en badass er null problem, må bare finne ut hvordan jeg skal kontakte han, hvor han bor osv, kjenner endel farlige folk i norge, men vet ikke hvordan jeg finner han..

 

Det meste du trenger står i foretaksinformasjonen i linken du gav.

 

mm, får prøve å smøre meg med litt tålmodighet frem til onsdag, så anmelder jeg dette.

Lenke til kommentar

mm, får prøve å smøre meg med litt tålmodighet frem til onsdag, så anmelder jeg dette.

 

Høres ut som en plan, det er jo et enkeltmannsforetak det er snakk om, men adressen ser likevel ut til å være et leilighetskompleks, så han bor nok der vil jeg tro. Jeg ville hvertfall fortsatt å ringe ham, og sende en mail kanskje. Så kan du eventuelt ta det videre når det har gått en tid. Ble forøvrig litt skeptisk når jeg så at enkeltmannsforetaket var opprettet for kun kort tid siden, samt at det ikke går an å finne et privatnummer til karen. Du får ha lykke til hvertfall.

Lenke til kommentar

mm, får prøve å smøre meg med litt tålmodighet frem til onsdag, så anmelder jeg dette.

 

Høres ut som en plan, det er jo et enkeltmannsforetak det er snakk om, men adressen ser likevel ut til å være et leilighetskompleks, så han bor nok der vil jeg tro. Jeg ville hvertfall fortsatt å ringe ham, og sende en mail kanskje. Så kan du eventuelt ta det videre når det har gått en tid. Ble forøvrig litt skeptisk når jeg så at enkeltmannsforetaket var opprettet for kun kort tid siden, samt at det ikke går an å finne et privatnummer til karen. Du får ha lykke til hvertfall.

 

kjøpt med slike mennesker, skal snart soge hos en vennine i tønsberg, får da stikke innom han, og ta en "prat" med han , sist gang han svarte på mail, var for 2 dager siden,men han tilbydde meg postoopkrav, den første samtalen,men jeg tok og forhåndsbetalte siden han sa det gikk fortere..

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Finn nå forresten, de var relativt vage, men på spørsmålet mitt svarte de at:

 

"Om annonsen er avvist av oss, så vil det selvsagt ikke være lurt og by på dette produktet. Vi avviser annonser om det forekommer avvik i annonsen etter våre regler."

 

Da jeg ikke identifiserer noen ser jeg ikke det store problemet i å poste dette svaret her, men om moderator skulle være uenig skal jeg gjerne slette det. Tenker de har funnet ut at det ikke er noen 64gb versjon av denne enda jeg. :)

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Finn nå forresten, de var relativt vage, men på spørsmålet mitt svarte de at:

 

"Om annonsen er avvist av oss, så vil det selvsagt ikke være lurt og by på dette produktet. Vi avviser annonser om det forekommer avvik i annonsen etter våre regler."

 

Da jeg ikke identifiserer noen ser jeg ikke det store problemet i å poste dette svaret her, men om moderator skulle være uenig skal jeg gjerne slette det. Tenker de har funnet ut at det ikke er noen 64gb versjon av denne enda jeg. :)

 

jeg var veldig sint i den ene mailen, og da fikk jeg svar, gjør det noe for mods, om jeg poster den her?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...