Gå til innhold

Tror kanskje jeg har blitt svindlet, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ADHD? Makan til rastløshet. Hva er det du vil jeg skal svare

på? Jeg har svart deg flere ganger nå: Du får sjekke postkassen din

idag, da burde den være fremme, siste postlevering er vel rundt

klokken fire.

 

 

Dette svaret fikk jeg idag..

 

Så han svarte endelig ja... Forøvrig burde han jo gitt deg sporingsnummeret, men det er nå så sin sak...

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Ut ifra annonsen så ville jeg ikke holdt pusten for at du faktis får tlf.

 

Ville forøvrig aldri ha gått med å kjøpe noe så dyrt uten visse sikkerhets tiltak, og jeg hadde hvertfall brukt Finn sin trygghandel.

 

har sendt mail til finn. har ikke spøtt hvorfor den ble avvist.. noen muligheter for meg å få pengene tilbake om jeg drar Til banken?

 

Hvorfor dra banken inn i dette?

Det eneste de har med dette å gjøre er jo at du frivillig overførte penger til en annen.

Hadde han stjålet ditt bankkort, og tatt penger, så ville de ha hjulpet deg, men i det tilfellet så er man vel i mange tilfeller ansvarlig for summer opptil 8000,- eller noe (Hvis ikke dette nå er endret).

 

Hadde du overført pengene til feil konto og person, så ville banken tatt kontakt med vedkommende, og spurt om å få det tilbake. Tror de nå har lov å ta pengene tilbake, det var vel en rettsak eller noe på det for ett par år siden, da ei dame greide å overføre over 500 tusen til feil konto, og mottaker da brukte opp alle pengene.

 

I dette tilfeller så er det nok beklageligvis kun eget idioti som har stått for feilen. Må ikke bli så oppspilt over Apple.

 

Aldri stol på en selger du ikke ser, og aldri stol på en selger du ser.

Lenke til kommentar

Har du ADHD? Makan til rastløshet. Hva er det du vil jeg skal svare

på? Jeg har svart deg flere ganger nå: Du får sjekke postkassen din

idag, da burde den være fremme, siste postlevering er vel rundt

klokken fire.

 

 

Dette svaret fikk jeg idag..

 

Så han svarte endelig ja... Forøvrig burde han jo gitt deg sporingsnummeret, men det er nå så sin sak...

 

han sier at det er sendt som uregistert brevpost, og siden det så har det ikke sporingsnr.

Lenke til kommentar

han sier at det er sendt som uregistert brevpost, og siden det så har det ikke sporingsnr.

 

Han sa vel det ja... Dette, sammen med det faktum at Finn har avvist annonsen og at personen opererer via et enkeltmannsforetak gjør meg meget mistenksom. Forøvrig har jeg sendt vedkommende en mail og spurt om hvorfor det står 64GB i annonsen, når det litt lenger nede i spesifikasjonene han oppgir står 32GB, samt spurt om hvorfor Finn har avvist annonsen hans. Jeg forventer ikke svar for å si det sånn...

Lenke til kommentar

han sier at det er sendt som uregistert brevpost, og siden det så har det ikke sporingsnr.

 

Han sa vel det ja... Dette, sammen med det faktum at Finn har avvist annonsen og at personen opererer via et enkeltmannsforetak gjør meg meget mistenksom. Forøvrig har jeg sendt vedkommende en mail og spurt om hvorfor det står 64GB i annonsen, når det litt lenger nede i spesifikasjonene han oppgir står 32GB, samt spurt om hvorfor Finn har avvist annonsen hans. Jeg forventer ikke svar for å si det sånn...

 

skjønner ikke at det er mulig at jeg greide å rote meg inn i dette .. det er 32 gb, vet heller ikke om det er pga posten er utrolig treg..

Lenke til kommentar

skjønner ikke at det er mulig at jeg greide å rote meg inn i dette .. det er 32 gb, vet heller ikke om det er pga posten er utrolig treg..

 

Har han bekreftet at det er 32GB? Mulig du bør oppdatere oss litt mer angående korrespondansen deres, det kommer frem nye ting her.

 

 

hvis du ønsker kan jeg legge alt den personen har skrevet til meg på mail, hittil, uten navn osv :)

Lenke til kommentar

mm, men kan noen spørre moderator om det er lov? jeg vet ikke hvordan jeg gjør det.

 

Du kan komme med alt som er skrevet så lenge personen ikke kan identifiseres , link til selve det som han har lagt ut på Finn.no er nok lovlig i og med det er han selv som har publisert dette.

 

Uansett viktig å ikke stemple han som en svindler før det er klart at dette dreier seg 100% om en svindel og selv da skal man være litt forsiktig med hvordan man tar saken videre her på forumet (hold det saklig og spør om konkrete råd).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med det @Chaos. For det første så er han vel ikke identifiserbar der (navn = Lucas, adresse = Oslo), for det andre er det jo informasjon han selv har lagt ut, og det vi diskuterer er jo bare fakta. Det er jo ingen her inne som med sikkerhet har fastslått at han er en svindler.

 

EDIT: + at om en uke eller to kan vi jo med sikkerhet renvaske han eller fastslå at han er en kjeltring ;).

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med det @Chaos. For det første så er han vel ikke identifiserbar der (navn = Lucas, adresse = Oslo), for det andre er det jo informasjon han selv har lagt ut, og det vi diskuterer er jo bare fakta. Det er jo ingen her inne som med sikkerhet har fastslått at han er en svindler.

 

EDIT: + at om en uke eller to kan vi jo med sikkerhet renvaske han eller fastslå at han er en kjeltring ;).

 

Det uthevede er jeg uenig i, resten er jeg helt enig i. Det tok meg ca. 3 minutter å finne fullt navn, inntekt, alder, adresse (med link til detaljerte planskisser av bygården han bor i), samt mye detaljert info om enkeltmannsforetaket hans. Jeg fant også ut at han har oppholdt seg på facebook, men trolig ikke er aktiv der lenger.

 

*Men for all del, om veileder synes det er ok, har ikke jeg noen problemer med det. Men da blir han altså identifisert*

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...