Gå til innhold

Hva er ditt favorittobjektiv ?


Anbefalte innlegg

Har et hat-kjærlighets forhold til Sigma 30 1.4. Jeg bruker den mye, kanskje mest.

Jeg liker Sigmaen for anvendeligheten. Det blir jo tross alt bilder i mørke omgivelser, men hater den for at den gir meg mer en 50% fokusbom under alle forhold med stor blender.

 

Har bestilt 17-55 f/2.8 slik at jeg kan gjøre det slutt med sigmaen for godt.

 

favoritten til den kommer er 70-200 f/4 is.

 

P-E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

85/1.8 merker jeg mer og mer at er uunværlig for meg. perfekt walkaroundobjektiv på FF, utendørs, samtidig som den også funker veldig bra som en 135mm på crop.. men så veldig glad i den er jeg av en eller annen grunn ikke, så noen favoritt er den ikke.. der er det TS-E 24mm som troner på toppen for øyeblikket.. er gjerne den nyeste som er favoritten.. eller som Kjetil Andre Aamodt sa det; den neste er den beste (om OL-gull)... :D

Lenke til kommentar

Må være 100mm 2.8L is, den er helt utrolig i bruk, elsker denne :-).

Men.....Den jeg bruker mest er 70-200 f/4 IS, den er også fantastisk, er "walkaround" linsa mi, bruker nesten aldri 17-55 linså. Bruker alt på Canon 60d.

Endret av Vulture
Lenke til kommentar

De objektivene som brukes mest står mellom 2 stk:

Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM som jeg nesten vil kalle for storbyobjektiv, funker veldig bra i storbyer synes jeg. Da jeg veldig ofte vil ha med mest mulig arkitektur feks.

og:

Canon EF 24-70mm F2.8 L USM. Det er jeg kjempefornøyd med, hatt det i over 3 år:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...