Gå til innhold

Test: Fractal Design Define R3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(dog litt plastic fantastic for min smak + tungt)

 

Hvordan henger dette sammen?

 

Jeg tenker da på hele fronten av kabinett. Mye plastikk som føles litt billig.

Kabinettet ellers er jo av stål som er lakkert sort.

 

Privat så benytter jeg kun Lian Li = mye alu, lite plastikk.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Bygget nettopp en server i dette kabinettet.

Dette er mye for pengene :)

8 hd plasser, lydisolering og gode vifter.

Som server blir det tett innpå lydløst.

 

Kabler kan bli litt rotete "bak" men de er

ute av veien, og det er ingen vinduer..

 

Eneste negative er at det er litt "ikea" kvalitet.

Ser ikke for meg at det blir bygget så mye mer i det.

 

Men til prisen er det å forvente.

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen reset-knapp? :p

 

har R2-versjonen, og bortsett fra bygginga er dette genialt kabinett.

 

har dessuten modifisert det så hd5970 passa. flytta enkelt og greit harddiskbrønn"stativet" lenger fram i kabinettet. enkel jobb om du kan bruke drill :)

Lenke til kommentar

Har benyttet R3 hvit som server 1 mnd. med 7 disker, stock intel kjøler, gammel FSG psu og en ekstra Mist 12cm i front, og fortsatt OK stille. Det eneste man kanskje kunne klage på er det laserskarpe røde lyset. Perfekt kabinett.

HD-plasseringen funker strålende for dem som av og til må skifte disker (server). Vekten er eksklusiv. Frontdøren demper godt når man har fylt det med disker. Kabelplassen er litt trang bak HK når man benytter mange molex-splitter og IDE-kabel, men panelet går igjen. Bytte av vifter og støvfilter er ikke vanskelig. Prisen er lav og kabinettet er nesten like pent som Lian-Li boksen ved siden av. Litt flere skruer hadde sikkert vært bra å ha.

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen reset-knapp? :p

 

har R2-versjonen, og bortsett fra bygginga er dette genialt kabinett.

 

har dessuten modifisert det så hd5970 passa. flytta enkelt og greit harddiskbrønn"stativet" lenger fram i kabinettet. enkel jobb om du kan bruke drill :)

Joda, reset-knapp er bak døren. Litt vanskelig å oppdage men :)

Lenke til kommentar

Har hatt dette kabinettet en stund nå, og har lite negativt å si om det.

Eneste kjipe med det er at jeg altid glemmer ut hvor tungt det er.

Vert så vane med det gamle Lian Li kabinettet mitt :p

 

Det som var litt surt da jeg kjøpte mitt R3 var at jeg også kjøpte med en modulær Mist strømforsyning (første gang med modulær så hadde lite erfaring med kabel lengde osv), og en del av kablene som fulgte med var litt korte så det ser litt rotete ut inne i kabinettet. spesielt vrient var P8 kabelen til hovedkortet som jeg måtte legge fint rundt og mellom skjermkort og cpu blokka.

 

Har det egentlig noe for seg at strømforsyningene er montert på bunnen?

Lenke til kommentar

jeg har hatt dette kabinettet i 2-3 måneder nå. Det er ett fantastisk kabinett (jeg har hvitt).

Ditto! Eneste var at det stygge røde power-lyset ble byttet ut mot et blått (fikk tilsendt fraktfritt fra FD - super service :thumbup: )

 

Det tok over for mit nær falleferdige Antec One P182. R3 har en del bedre løsninger på ting i forhold til P182, som at det er litt lavere, penere dør, av og på knapp på toppen og ikke bak døra, ikke idiotisk skillevegg nederst, tverrmonterte disker i kasetter (som også passer 2,5") så man ikke får ledningekræsj mot lange skjermkort og ikke minst det at man kan putte inn større og flere vifter. Og det kommer i flere farger og det er noe billigere!

Lenke til kommentar

Joda, R3 har reset knapp ;)

Men mangler HD-led som er smått irriterende.

Brukte den gamle røde lampen som HDD-led da jeg fikk tilsendt en ny blå å bytte ut power-led med. Bare limte den rett på innsiden av ventilribbene i front på høyre side, slik at det flasher rødt ut av dem når disken leses fra. :thumbup:

 

Og ja, litt minus med P8 kablen som er for kort til å gå bak hovedkortet for de fleste PSU'er. Man må ty til en ekstra P8-skjøteledning. Må få somlet meg til å skaffe en slik.

Lenke til kommentar

Super test, måtte nesten se på R2 testen for å se om det var R2 eller R3 jeg hadde.

 

 

Men skal være sagt at dere har gjort mye mer i denne testen for at temperaturene skal være så autentisk som mulig. Om dere ser i R2 testen så har det på ingen måte vert prøvd å ligge kablene på samme måte som er gjort i denne testen.

Lenke til kommentar

Ser det er litt blanda følelser fra dem som har kjøpt dette av komplett og netshop. Bla.a att støydempinga faller av, lite plass for kabler bak (der de er ment til å være), og selve "gummigasketene" der kablene går gjennom faller av omtrent med en gang. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Driver å skal bygge meg en ny pc snart, så har sett litt på dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Ser det er litt blanda følelser fra dem som har kjøpt dette av komplett og netshop. Bla.a att støydempinga faller av, lite plass for kabler bak (der de er ment til å være), og selve "gummigasketene" der kablene går gjennom faller av omtrent med en gang. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Driver å skal bygge meg en ny pc snart, så har sett litt på dette kabinettet.

 

Støydempinga mi sitter, og den sitter godt.

 

Gummigreiene faller av ja, men den som whiner om at de må sette den på igjen kan gå å ta seg en bolle.

 

Er litt lite plass på "baksiden" ja, men det løste seg hos meg :)

Lenke til kommentar

Ser det er litt blanda følelser fra dem som har kjøpt dette av komplett og netshop. Bla.a att støydempinga faller av, lite plass for kabler bak (der de er ment til å være), og selve "gummigasketene" der kablene går gjennom faller av omtrent med en gang. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Driver å skal bygge meg en ny pc snart, så har sett litt på dette kabinettet.

 

Støydempinga mi sitter, og den sitter godt.

 

Gummigreiene faller av ja, men den som whiner om at de må sette den på igjen kan gå å ta seg en bolle.

 

Er litt lite plass på "baksiden" ja, men det løste seg hos meg :)

Litt lim så sitter de gummigreiene. Syntes det var irriterende selv, men siden jeg stort sett bygger en eller to ganger i ett kabinett spiller det ikke så stor rolle. Så poenget mitt er egentlig at hvis du bytter deler ofte så enten limer du fast gummigreiene med en gang, eller skaffer deg ett annet kabinett (tror egentlig de gummigreiene ikke er så nødvendig)

 

Opplevde ikke noen store plassproblemer på baksiden, men ser at hvis man bare lar kablene slenge så kan det klumpe seg litt og bli trangt. Brukte selv en god del strips for å holde litt orden.

 

 

Og støydempingen er relativt enkelt å ta av, men hvis du ikke drar i den så sitter den fint.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...