Gå til innhold

Test: Fractal Design Define R3


Anbefalte innlegg

Bestilte dette kabinettet i dag, bare i XL versjonen. Gleder meg som en liten unge på julaften til det ankommer. Har fingrene krysset for at det kanskje kan komme i morgen, posten har fått melding om sending, og jeg bestilte jo "hjem på kvelden". ^^

 

Tilbake til kabinettet. Stilrent og veldig pent. Lys og bråk er noe jeg har vokst fra meg, og vil over til dette. Har Cooler Master HAF 922 nå, og det skal bli så deilig å bytte ut ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er litt blanda følelser fra dem som har kjøpt dette av komplett og netshop. Bla.a att støydempinga faller av, lite plass for kabler bak (der de er ment til å være), og selve "gummigasketene" der kablene går gjennom faller av omtrent med en gang. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Driver å skal bygge meg en ny pc snart, så har sett litt på dette kabinettet.

 

Støydempinga mi sitter, og den sitter godt.

 

Gummigreiene faller av ja, men den som whiner om at de må sette den på igjen kan gå å ta seg en bolle.

 

Er litt lite plass på "baksiden" ja, men det løste seg hos meg :)

Litt lim så sitter de gummigreiene. Syntes det var irriterende selv, men siden jeg stort sett bygger en eller to ganger i ett kabinett spiller det ikke så stor rolle. Så poenget mitt er egentlig at hvis du bytter deler ofte så enten limer du fast gummigreiene med en gang, eller skaffer deg ett annet kabinett (tror egentlig de gummigreiene ikke er så nødvendig)

 

Opplevde ikke noen store plassproblemer på baksiden, men ser at hvis man bare lar kablene slenge så kan det klumpe seg litt og bli trangt. Brukte selv en god del strips for å holde litt orden.

 

 

Og støydempingen er relativt enkelt å ta av, men hvis du ikke drar i den så sitter den fint.

 

Whiner kan ta seg en bolle..?

 

-vel, støydempinga på R3 som kom i hus nå hadde krøllet seg pent av den ene sidedøra. Jævli irriterende.

Lenke til kommentar

Hvor lange skjermkort kan man dytte inn i dette kabinettet? Har et Antec P182 hvor jeg måtte ta ut ene HDD-braketten for å få plass til skjermkortet mitt. Har også et Antec Sonata Plus 550 som ikke har samme mulighet og dermed er ganske begrenset mtp de beste skjermkortene.

 

Never mind, fant svaret her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605521

 

Supports graphic card lengths up to ~290mm

 

Og det største nVidia-kortet jeg fant var på 27cm. Må man fjerne en del HDD'er for å få plass? Eller går det akkurat? Ser at dybden på kassa er over 50cm, så da er det sikkert plass :-)

Lenke til kommentar

Savner støvfilter for de 2 viftene på topp. De drar med seg mye dritt har jeg lagt merke til. Mulig å snekre noe selv her?

 

Ellers det beste kabinettet jeg har hatt. Meget fornøyd. :)

 

Det er utaksvifter, da trenger man ikke støvfilter.

 

Jeg har montert de som innsug, da de i front ikke flytter nok luft (grunnet plassering, samt mange harddisker). Bakvifte og PSU suger ut luft. Hmm. Får vel vurderer oppsettet litt.

Lenke til kommentar

jeg har hatt dette kabinettet i 2-3 måneder nå. Det er ett fantastisk kabinett (jeg har hvitt).

 

Eneste jeg har og utsette på det, er hvor langt inn pci portene er. p.g.a. støydempingen så sitter brakketen man monterer pci kortene i lengre inn enn vanlig. Jeg har nvidia 460 gigabyte versjon. Siden minihdmi porten sitter selt til venstre på pci braketten får jeg ikke satt i overgang fra minihdmi til hdmi.

 

Men alt i alt, VELDIG fornøyd :D

 

Jeg tror jeg har samme skjermkortet som deg(1GB OC) og opplever også litt i snaueste laget med plass for miniHDMII-overgangen, men med litt delikat lirking så gikk det bra

Lenke til kommentar

Og det største nVidia-kortet jeg fant var på 27cm. Må man fjerne en del HDD'er for å få plass? Eller går det akkurat? Ser at dybden på kassa er over 50cm, så da er det sikkert plass :-)

Det er her det er så fint at diskene er montert på tvers, slik at du ikke får kabelkollisjon som på der disker monteres med bakenden inn i kassa (som på Antec P182 og veldig mange andre kasser). Du møter bare "veggen" der skuffene står montert om kortet er for langt. Men vanligvis er vel strømkontaktene på skjermkort montert på siden foran og ikke på enden som var mer vanlig før.

 

 

PS: Har aldri hatt problemer med at støydempingen er løs på noen måte. Synes den sitter som bare det og alt virker meget tight og fint. Gummiforingene er løse ja som eneste store minus (evt bare hiver man dem om de detter av og bryr seg ikke mer om det).

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hatt noen problemer med gummiforingene til harddiskene.

 

Men jeg gjør en ting til, og det er å snu opphenget opp ned så harddiskene henger. Ikke at jeg merker forskjell med sideveggen igjen, men når jeg lyttet med åpent kabinett så var det litt bedre demping den veien.

 

 

Lenke til kommentar

Er det noen som har sett en bruksanvisning? Angående viftestyringen, jeg fikk ikke denne til å fungere. Tipper det bare skal kobles til vifter?

Og strøm... den har ikke god kvalitet, så kanskje du fikk en defekt?

 

Den har bare et hjul du skal skru på for å variere viftehastigheten. Så kan du koble opp til tre vifter til den.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tror det er ganske upraktisk mtp. at varm luft stiger oppover osv. Tror to inntaksvfter forran, en i bunn og evt. en i siden burde gjøre jobben.

 

Du hadde helt rett.

 

Har nå 2 i front, en i bunn samt en bak. Funker fjell. Tempen er også likedan som før :D

 

Bonus: stillere og 0 støv! :D

Lenke til kommentar

Passer et ATI 6970 i denne kassen?

 

Fra testen:

Vårt skjermkort, et MSI Nvidia 9800 GTX smetter greit på plass. Det blir derimot raskt tydelig for oss at de som har et veslevoksent ATI Radeon HD 5970, med sine 31 cm i lengden, vil få problemer.

 

Vet ikke hvor langt kortet ditt er though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...