Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter og følelser .. ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Gutt 16 år)

 

Tja, personlig viser jeg følelser hele tiden og har absolutt ingen problem med å snakke ut med noen angående følelsene mine. Jeg har til og med fått skryt over hvor enkelt jeg er å snakke med angående slike ting. :!:

 

En ting jeg synes er rart er at jeg føler meg litt på samme måten som deg når jeg tar en titt på jentene på skolen min. Hadde grupperarbeid med en del elever ( Mesterparten jenter) over på en annen klasse vi arbeider med av og til og jeg ble rett å slett sjokkert over hvilke slags samtaler som foregikk på grupperommet. Med EN gang døren ble lukket ble det slengt ut samtaler om ting som hvor dårlig exene deres var, hvor dritt eller rå de var i senga og bare snakk om festing å fyllings og sex. Fantes ikke et snev av noe i forbindelse med følelser og " kjærlighet"

Og trist nok får jeg et slikt intrykk av mesteparten av jentene på skolen min.

 

Selv ble jeg dumpet av en kjereste som jeg var sammen med i over ett og et halvt år fra england et snøyt år siden. Det var et langt-distanse forhold og jeg bokstavelig talt viet livet mit til henne. Vi snakket konstant på nett og møttes i feriene. Og det fløt følelser både til høyre og venstre! Du kan tru at jeg viste følelser da jeg ble dumpet og! Jeg ble nesten rablende gal og så deprimert at jeg vurderte å ta livet av meg. :scared: MEN! Det jeg gjorde var å gå til moren min å forklarte hele opplegget hvor hun snakket meg gjennom det og støttet meg og hjalp meg tilbake på bena :thumbup: Tøft var det og jeg kan med ærlighet si at jeg føler det litt i hjertet enda :yes:

Jeg strever med min sosiale situasjon og håper på at den forbedrer seg og at jeg får noen venner! :!:

 

Jeg trur det at det er mange gutter og jenter som har følelser inni seg men ikke tør eller vil snakke om det siden de føler at det er forventet av de at de IKKE skal gjør det. :hmm:

Men nå er jeg ingen psykolog og er ikke veldig sosialt erfaren heller :tease: Men jeg KAN tenke meg en del gruner.

 

Men jeg er helt enig i det du sier at mange kan ha VELDIG godt av å ta seg en liten prat å snakke ut som følelsene sine. Jeg mener folk burde ta motet og finne noen å snakke med. De vil nok mest sansynlig høre på deg! ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

(Gutt 16 år)

 

Tja, personlig viser jeg følelser hele tiden og har absolutt ingen problem med å snakke ut med noen angående følelsene mine. Jeg har til og med fått skryt over hvor enkelt jeg er å snakke med angående slike ting. :!:

 

En ting jeg synes er rart er at jeg føler meg litt på samme måten som deg når jeg tar en titt på jentene på skolen min. Hadde grupperarbeid med en del elever ( Mesterparten jenter) over på en annen klasse vi arbeider med av og til og jeg ble rett å slett sjokkert over hvilke slags samtaler som foregikk på grupperommet. Med EN gang døren ble lukket ble det slengt ut samtaler om ting som hvor dårlig exene deres var, hvor dritt eller rå de var i senga og bare snakk om festing å fyllings og sex. Fantes ikke et snev av noe i forbindelse med følelser og " kjærlighet"

Og trist nok får jeg et slikt intrykk av mesteparten av jentene på skolen min.

 

Selv ble jeg dumpet av en kjereste som jeg var sammen med i over ett og et halvt år fra england et snøyt år siden. Det var et langt-distanse forhold og jeg bokstavelig talt viet livet mit til henne. Vi snakket konstant på nett og møttes i feriene. Og det fløt følelser både til høyre og venstre! Du kan tru at jeg viste følelser da jeg ble dumpet og! Jeg ble nesten rablende gal og så deprimert at jeg vurderte å ta livet av meg. :scared: MEN! Det jeg gjorde var å gå til moren min å forklarte hele opplegget hvor hun snakket meg gjennom det og støttet meg og hjalp meg tilbake på bena :thumbup: Tøft var det og jeg kan med ærlighet si at jeg føler det litt i hjertet enda :yes:

Jeg strever med min sosiale situasjon og håper på at den forbedrer seg og at jeg får noen venner! :!:

 

Jeg trur det at det er mange gutter og jenter som har følelser inni seg men ikke tør eller vil snakke om det siden de føler at det er forventet av de at de IKKE skal gjør det. :hmm:

Men nå er jeg ingen psykolog og er ikke veldig sosialt erfaren heller :tease: Men jeg KAN tenke meg en del gruner.

 

Men jeg er helt enig i det du sier at mange kan ha VELDIG godt av å ta seg en liten prat å snakke ut som følelsene sine. Jeg mener folk burde ta motet og finne noen å snakke med. De vil nok mest sansynlig høre på deg! ;)

 

bra svar, om alle bare hadde vært sånn! :) Men jeg skjønner ikke helt det med jentene i klassen din, for der kjenner jeg meg ikke igjen. Her er det for eksempel rett som det er at jenter kan begynne å gråte, og det kan være av noe så lite som filmer, eller selvfølgelig alvorligere ting. Men jeg kan ikke en gang huske at jeg har sett en av guttene begynne å gråte, av noe som helst.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor, for de må da ha det vondt noen ganger de også?

Lenke til kommentar

(Gutt 16 år)

 

Tja, personlig viser jeg følelser hele tiden og har absolutt ingen problem med å snakke ut med noen angående følelsene mine. Jeg har til og med fått skryt over hvor enkelt jeg er å snakke med angående slike ting. :!:

 

En ting jeg synes er rart er at jeg føler meg litt på samme måten som deg når jeg tar en titt på jentene på skolen min. Hadde grupperarbeid med en del elever ( Mesterparten jenter) over på en annen klasse vi arbeider med av og til og jeg ble rett å slett sjokkert over hvilke slags samtaler som foregikk på grupperommet. Med EN gang døren ble lukket ble det slengt ut samtaler om ting som hvor dårlig exene deres var, hvor dritt eller rå de var i senga og bare snakk om festing å fyllings og sex. Fantes ikke et snev av noe i forbindelse med følelser og " kjærlighet"

Og trist nok får jeg et slikt intrykk av mesteparten av jentene på skolen min.

 

Selv ble jeg dumpet av en kjereste som jeg var sammen med i over ett og et halvt år fra england et snøyt år siden. Det var et langt-distanse forhold og jeg bokstavelig talt viet livet mit til henne. Vi snakket konstant på nett og møttes i feriene. Og det fløt følelser både til høyre og venstre! Du kan tru at jeg viste følelser da jeg ble dumpet og! Jeg ble nesten rablende gal og så deprimert at jeg vurderte å ta livet av meg. :scared: MEN! Det jeg gjorde var å gå til moren min å forklarte hele opplegget hvor hun snakket meg gjennom det og støttet meg og hjalp meg tilbake på bena :thumbup: Tøft var det og jeg kan med ærlighet si at jeg føler det litt i hjertet enda :yes:

Jeg strever med min sosiale situasjon og håper på at den forbedrer seg og at jeg får noen venner! :!:

 

Jeg trur det at det er mange gutter og jenter som har følelser inni seg men ikke tør eller vil snakke om det siden de føler at det er forventet av de at de IKKE skal gjør det. :hmm:

Men nå er jeg ingen psykolog og er ikke veldig sosialt erfaren heller :tease: Men jeg KAN tenke meg en del gruner.

 

Men jeg er helt enig i det du sier at mange kan ha VELDIG godt av å ta seg en liten prat å snakke ut som følelsene sine. Jeg mener folk burde ta motet og finne noen å snakke med. De vil nok mest sansynlig høre på deg! ;)

 

bra svar, om alle bare hadde vært sånn! :) Men jeg skjønner ikke helt det med jentene i klassen din, for der kjenner jeg meg ikke igjen. Her er det for eksempel rett som det er at jenter kan begynne å gråte, og det kan være av noe så lite som filmer, eller selvfølgelig alvorligere ting. Men jeg kan ikke en gang huske at jeg har sett en av guttene begynne å gråte, av noe som helst.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor, for de må da ha det vondt noen ganger de også?

 

Jeg synes at dette blir litt for pysete. Gutter skal tåle en trøkk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes at dette blir litt for pysete. Gutter skal tåle en trøkk.

 

det er nettopp det! Skjønner bare ikke hvorfor jenter blir sett på som pysete, mens gutter er tøffe fordi de holder følelser for seg selv .. Det viser i hvert fall en forskjell på mange homofile og heterofile gutter..

Endret av -caro
Lenke til kommentar

Folk reagerer forskjellig i f.eks triste situasjoner. Jeg tipper at flere gutter ikke reagerer med å gråte om noe trist skjer.

Om jeg opplever noe trist, pleier jeg å sette på noe skikkelig uptempo musikk og stikke ut og løpe og prøve å tenke på noe positivt. Jeg tror ikke gutter prøver å holde igjen følelser, men vi reagerer bare på en litt annen måte enn det jenter gjør. Jenter er mer følsomme enn gutter, that's a fact.

 

Når det gjelder å snakke om følelser, så kommer vel det litt ann på situasjonen. Om en jente hadde gjort det slutt med meg, og noen hadde spurt meg hvordan det går, så hadde jeg vel bare sagt "helt jævlig", og that's it.

Hvorfor skal man absolutt snakke om følelsene sine?

 

Som sagt tror jeg ikke det er flaut for gutter å vise følelser, men det blir vel heller bare litt unaturlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes at dette blir litt for pysete. Gutter skal tåle en trøkk.

 

det er nettopp det! Skjønner bare ikke hvorfor jenter blir sett på som pysete, mens gutter er tøffe fordi de holder følelser for seg selv .. Det viser i hvert fall en forskjell på mange homofile og heterofile gutter..

 

Siden det en vesentlig forskjell på gutter og jenter, er det godt at det synes i måten å være på også.

Lenke til kommentar

Et eksempel er hvis en jente har gjort det slutt med gutten, og noen venniner av denne jenta spør hvordan det går med han. Da skal de alltid leke så care, i stedet for å si hvordan de egentlig har det..

 

Hvorfor må en brette ut følelsene sine til venninner av eks-kjæresten? Følelser er private, og deles ikke med hvem som helst. En trenger som oftest ikke å være rakettforsker for å forstå at de fleste gutter har det dårlig etter at jenta har slått opp med dem - og dette uten at gutten sier det selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk reagerer forskjellig i f.eks triste situasjoner. Jeg tipper at flere gutter ikke reagerer med å gråte om noe trist skjer.

Om jeg opplever noe trist, pleier jeg å sette på noe skikkelig uptempo musikk og stikke ut og løpe og prøve å tenke på noe positivt. Jeg tror ikke gutter prøver å holde igjen følelser, men vi reagerer bare på en litt annen måte enn det jenter gjør. Jenter er mer følsomme enn gutter, that's a fact.

 

Når det gjelder å snakke om følelser, så kommer vel det litt ann på situasjonen. Om en jente hadde gjort det slutt med meg, og noen hadde spurt meg hvordan det går, så hadde jeg vel bare sagt "helt jævlig", og that's it.

Hvorfor skal man absolutt snakke om følelsene sine?

 

Som sagt tror jeg ikke det er flaut for gutter å vise følelser, men det blir vel heller bare litt unaturlig.

 

det er sant det, alle utrykker følelser på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Folk reagerer forskjellig i f.eks triste situasjoner. Jeg tipper at flere gutter ikke reagerer med å gråte om noe trist skjer.

Om jeg opplever noe trist, pleier jeg å sette på noe skikkelig uptempo musikk og stikke ut og løpe og prøve å tenke på noe positivt. Jeg tror ikke gutter prøver å holde igjen følelser, men vi reagerer bare på en litt annen måte enn det jenter gjør. Jenter er mer følsomme enn gutter, that's a fact.

 

Når det gjelder å snakke om følelser, så kommer vel det litt ann på situasjonen. Om en jente hadde gjort det slutt med meg, og noen hadde spurt meg hvordan det går, så hadde jeg vel bare sagt "helt jævlig", og that's it.

Hvorfor skal man absolutt snakke om følelsene sine?

 

Som sagt tror jeg ikke det er flaut for gutter å vise følelser, men det blir vel heller bare litt unaturlig.

 

+1 helt enig!

Lenke til kommentar

For meg er det helt naturlig å vise følelser. Jeg er den typen som gråter hvis jeg ser en trist film, jeg liker å gi klemmer, og hvis det er noe som plager meg, så snakkeg jeg om det med noen. Det er garantert noen av dere som synes jeg er gal, spesielt siden jeg er en snart 20 år gammel gutt, men alle er forskjellig.

Jeg har alltid hatt mye følelser, og for meg er det helt naturlig å vise dem, og ikke undertrykke og fortrenge dem slik som de fleste andre gutter på min alder gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg var den robuste typen før, da lot jeg ingenting rokke meg, men etter år med mobbing og trakkassering fra jobb og på skole så gikk det bukken for meg en dag, men etter det har jeg begynt og vise følelser, etter beskjed fra lege og psykolog, men jeg har ikke noe problemer med og vise følelser, men som andre har sagt, de fleste viser følelser forskjellig:)

Lenke til kommentar

Er som sagt mange gutter som er steinharde når det gjelder følelser og ikke viser noen ting.

Jeg har ingen problem med å vise følelser eller innrømme at jeg gråter når jeg hører fin musikk eller ser en trist film og prater helst om ting hvis det er noe som plager meg. Det blir som regel så utrolig mye bedre da.

Gråter i begravelser og gråt også endel når jeg ble dumpa av eksen i fjor høst også. Var faktisk litt opp og ned når folk spurte om det gikk bra med meg etter det var slutt med eksen, enten svarte jeg at det gikk bra(noe som ikke stemte) eller så sa jeg det rett ut at det gikk jevli dårlig.

Har prata om det her med noen kammerater at jeg ikke hadde noe problem med å innrømme det eller var flau over det, men de hadde aldri gråti når de hadde sett en trist film eller hørt fin musikk. De lo av meg og jeg ble faktisk litt provosert, han ene kammeraten min sa at han ikke gråter i begravelse engang. Nå vet ikke jeg om det faktisk stemmer men jeg har aldri sett han vise følelser.

Gutt 26 det samme er kammeratene mine som jeg nevnte.

Endret av Radiant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette med at gutter ikke viser følelser er egentlig en del av det sosiale spillet som gutter vokser opp i. Gutter som er sterkt sosialt kalibrerte har ingen problemer med å prate om følelser, fordi er man ikke kalibrert nok så sier man bare "care" fordi man tror det er slik gutter/menn skal "besvare" en slik forespørsel.

 

In short; gutter som ikke kan prate om følelser er dessverre ikke nok sosialt kalibrerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

In short; gutter som ikke kan prate om følelser er dessverre ikke nok sosialt kalibrerte.

 

tja, ganske enig, men det er forskjell på å ikke kunne snakke om følelser, og å velge å ikke snakke om følelser. Det kommer jo også ann på situasjonen såklart, og hva slags følelser det er snakk om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jo, en ting som irriterer meg grenseløst er at gutter ikke viser følelser.

Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne forklart grunnen, og jeg vil gjerne høre deres syndspunkter rundt dette?

 

Jeg personlig, elsker når gutter tør å vise følelser, og snakke om ting, i stedet for å stenge det inne i seg. De kan snakke om det, når de er lei seg, i stedet for å late som om de ikke bryr seg. Et eksempel er hvis en jente har gjort det slutt med gutten, og noen venniner av denne jenta spør hvordan det går med han. Da skal de alltid leke så care, i stedet for å si hvordan de egentlig har det..

 

Alle har godt av å prate litt ut. Hvorfor skal det være så flaut blant gutter, når det er helt naturlig for jenter? Dette er en ting jeg har lurt på lenge! :thumbup:

Har du gjort det slutt med typen og sendt venninnene dine på oppdrag for å finne ut hvor lei seg han er? At han ikke vil brette ut om følelsene sine til eksens venninner er vel ikke så rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...