Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter og følelser .. ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har misforstått, PaperWalls. TS irriterer seg over gutter som ikke viser følelser. Dersom disse guttene hadde vært nok sosialt kalibrerte nok så hadde de forstått at dette var viktig for jenta og ville åpnet seg. Dette har ingenting med "dramaprat" eller sånne ting å gjøre - det har med å FORSTÅ når man skal/kan prate om følelser. Hvis man konsekvent ikke gjør det (fordi man ikke kan det) så er man ikke korrekt sosialt kalibrert. Det å KUNNE prate om følelser gir deg da evnen til å kalibrere situasjonen og velge å prate eller ikke prate om dem - alt avhengig av situasjonen.

 

Som Martin så fint påpeker, det er en stor forskjell på det å "kunne" og det å "ville". Jeg skjønner egentlig ikke uoverenstemmelsen din, du hogger løs uten å egentlig ha noe å hogge løs på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller er kanskje gutter litt mer narsisitiske enn jenter. Jeg kan ihvertfall innrømme at jeg er en liten narsisist. Jeg forstår andre menneskers smerte, jeg bryr meg bare ikke så veldig. En fæl egenskap, men nå er det sånn. Jeg blir egentlig sjelden lei meg, gråter ikke i begravelser, da hunden min døde trakk jeg på skuldrene og gikk og gjorde lekser, jeg tenker selvsagt på det, men jeg kommer raskt over det, og viser sjelden følelser. Ikke fordi jeg ikke vil, men jeg har faktisk ikke spesielt mye å vise når det kommer til sorg. Dette gjelder selvsagt for meg som person, og ikke gutter worldwide. Så kan Pelle kalle meg sosialt ukalibrert eller hva han vil, jeg bryr meg faktisk ikke om det heller :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle disse PUA-menneskerelasjoner-følelse-bedreviterne som f.eks. Bandidos-Pelle, hans sosiale kalibrering og whatnot begynner å gå meg på nervene.

 

Hva faen er det du klager over, TS? Når du ser at 90% av guttene i verden reagerer helt annerledes enn det dere jenter gjør i situasjoner som du beskriver så må du vel skjønne at det er noe annet som er svaret enn at gutter er rare og ikke viser følelser.

 

Du skjønner vel at kvinner og menn er HELT forskjellige, og ikke minst er alle menn HELT forskjellige fra hverandre igjen?

 

Folk reagerer som de vil, som de føler for, etter dagsform, etter humør, etter vane, etter oppdragelse, etter vennskap og etter uendelig mange andre faktorer. En person du tror er en innesluttet gutt som ikke forteller noe til noen kan for alt du vet ha en eller to gode venner vedkommende forteller alt til. Om en marinejeger, som har drept i Afghanistan og virker iskald, griner etter en trist film kan for alt du vet være fordi hovedpersonen minnet han om hans avdøde mor som han elsket.

 

Hva Bandidos-Pelle snakker om skjønner jeg meg ikke på, men det er noe typisk bedreviter-svada. Man er ikke dårlig sosialt kalibrert om man velger å ikke fortelle noe til andre mennesker, og hvem er egentlig du som kan dømme folk etter hva de velger å si til andre?

 

Bottom line er at folk reagerer helt forskjellig på alt og at det er en enorm mengde faktorer som spiller inn på hver reaksjon hver person gjør. Å gå og grine om at gutter liksom ikke viser følelser vitner bare om en eller annen fjortis som ikke får noe ut av eksen sin. Uten å vite noe som helst vil jeg tippe at 95% av begge kjønn deler veldig intime og personlige tanker og følelser med et eller flere mennesker i løpet av sitt liv. Når og hvordan de gjør det har du ingenting med.

 

Her Pelle.

 

Får endre signaturen min, så jeg slipper å forklare alt med t-skje.

Lenke til kommentar

Ser ingen problemer i at gutter viser følelser. Personlig er jeg en egoistisk drittsekk(ekstremt god selvinnsikt!), som stort sett ikke bryr seg om mere enn seg selv. ooog kjæreste + venner selvfølgelig.

 

For min del pleier jeg ikke å føle noe, fysisk ja. Men så og si aldri psykisk. KAN være nedfor, men jeg er det kanskje 1 dag i året? Noen vil si ufølsom, jeg vil si stabilt følelsesliv. :tease:

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Jo, en ting som irriterer meg grenseløst er at gutter ikke viser følelser.

Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne forklart grunnen

 

Vi blir fortalt hele tiden av kvinner at de ønsker at vi skal vise følelser og at de ønsker seg en snill og hensynsfull gutt etc.

 

Problemet er bare at hva kvinner sier at de ønsker seg og hva de faktisk viser seg å verdsette i praksis er to forskjellige ting.

 

Dersom du er en følsom og snill gutt, blir du behandlet som dritt, tatt for gitt, og dumpet.

Er du en kynisk drittsekk uten følelser som kun tenker på deg selv hele tiden, da blir du verdsatt og behandlet bra, og sett på som en ettertraktet og populær kar med selvtillitt.

 

Kvinnfolk har fått det for seg at drittsekk=selvtillitt og at snill=usikker.

 

Kvinnfolk tror de vil ha den klissete hollywood-romansen, men i virkeligheten vil de bli dominert og hundset av en kar med kjønnsrollemønster hentet fra 1500-tallet.

 

Sorry. Dere kan skylde dere sjøl, kjerringer!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva Bandidos-Pelle snakker om skjønner jeg meg ikke på, men det er noe typisk bedreviter-svada. Man er ikke dårlig sosialt kalibrert om man velger å ikke fortelle noe til andre mennesker, og hvem er egentlig du som kan dømme folk etter hva de velger å si til andre?

Virkelig? VIRKELIG!? !ARGRGRGAHRGHRGH

Bare gi opp, Martin - enkelte har ikke evnen til å kunne lese og forstå helt vanlig, enkel bokmål (jf. WW og PW).

 

Av og til er jeg glad jeg leser jus, måten enkelte her inne velger å "argumentere" på er jo helt pinlig. Hadde dere vært i stand til å lese en post uten å dra egne, oppdiktede konklusjoner, så hadde dere sett at jeg aldri har skrevet at dersom man velger å ikke prate om følelser, så er man lite sosialt kalibrert. Jeg har hele tiden snakket om de som IKKE (FYSISK) KAN PRATE om følelser. Skal jeg sette det i kursiv, skriftstørrelse 368.5 og i fet tekst også?

 

Kids.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva Bandidos-Pelle snakker om skjønner jeg meg ikke på, men det er noe typisk bedreviter-svada. Man er ikke dårlig sosialt kalibrert om man velger å ikke fortelle noe til andre mennesker, og hvem er egentlig du som kan dømme folk etter hva de velger å si til andre?

Virkelig? VIRKELIG!? !ARGRGRGAHRGHRGH

Bare gi opp, Martin - enkelte har ikke evnen til å kunne lese og forstå helt vanlig, enkel bokmål (jf. WW og PW).

 

Av og til er jeg glad jeg leser jus, måten enkelte her inne velger å "argumentere" på er jo helt pinlig. Hadde dere vært i stand til å lese en post uten å dra egne, oppdiktede konklusjoner, så hadde dere sett at jeg aldri har skrevet at dersom man velger å ikke prate om følelser, så er man lite sosialt kalibrert. Jeg har hele tiden snakket om de som IKKE (FYSISK) KAN PRATE om følelser. Skal jeg sette det i kursiv, skriftstørrelse 368.5 og i fet tekst også?

 

Kids.

 

Etter alt dette, så bruker du herse teknikker som blir brukt i barnehagen? Dette juss maset ditt, må du nesten gi deg med, ettersom det eneste du gjør, er å prøve å rakke ned på argumentene våres, uten noe særlig hold. Gratulerer, du er enda en av de som tror de er smartere enn det de er.

 

Finnes det virkelig noen i verden, som ikke fysisk kan prate om følelser? De ville jeg tro var mentalt forstyrret på en eller annen måte. Så påstanden din virker enda mindre gjennomtenkt enn resten av posten din.

 

Gleder meg til responsen fra en juss student. Lenge siden jeg har ledd så godt.

 

Bare for å få det sagt; Det at du prøver å bruke studierettningen din for å opparbeide deg kredibilitet, er enda mer patetisk enn starten på posten din. Ser du virkelig ikke hvor idiotisk det er? Er du virkelig SÅ trangsynt?

 

La meg få et svar fra deg, som underbygger argumentene dine, som en skikkelig JUSS student ville gjort :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pinlig. For det første, det man legger til grunn er en normal språklig forståelse. Dersom jeg skriver "tituzen" og det er en vanlig norm å tolke dette som "ti millioner", så er det nettopp det som legges til grunn, og ikke det som står skrevet, nemlig en "morsom" variant av "ti tusen". Dagens første leksjon.

 

Å bruke ordet "fysisk" var en overført betydning hvilket selvsagt kommer klart ut av konteksten og de foregående innleggene mine, det ble brukt som et virkemiddel for å vektlegge selve tematikken; det å KUNNE og det å VELGE å prate - en naturlig språklig forståelse har aldri vært det at et menneske faktisk rent oralt KAN prate om følelser, men som har STORE VANSKELIGHETER med å gjøre det. Det er en normal språklig forståelse av "å kunne prate om følelser". Det var leksjon to.

 

Leksjon tre, fiks på stort sett alle orddelingsfeilene dine, det ser amatørmessig og barneskolenivåaktig ut.

 

EDIT: Jeg velger å tro, hvilket du vil ha vanskeligheter med å finne motsatte synspunkter på, at i en diskusjon hvor selve essensen handler om språklig fortolkninger og nyanser, så kan jeg knapt komme på et eneste (profesjons)studium som har dette mer sentralt enn master i rettsvitenskap - kan du? Når du da prøver å fortelle meg at jeg ikke skjønner hva jeg selv har skrevet, så kan jeg dessverre ikke gjøre noe annet enn å le.

 

Det er selvsagt leit at du må gå så langt som å påpeke egne basisfeil for å prøve å komme noen vei i noen diskusjon, denne diskusjonen tapte du helt på egenhånd, kjøre PW - mine intensjoner var rett og slett at posten min skulle være lesbart for alle som har fullført grunnskole, da hadde vi sluppet å diskutere min utdannelse og satt lys på dine manglende språklige kunnskaper.

 

Og hvorvidt vi skal diskutere min intelligens eller ei får isf stå for din regning, jeg føler meg ikke nevneverdig truet av min opponent heller, for å si det pent.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Jo, en ting som irriterer meg grenseløst er at gutter ikke viser følelser.

Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne forklart grunnen, og jeg vil gjerne høre deres syndspunkter rundt dette?

 

Jeg personlig, elsker når gutter tør å vise følelser, og snakke om ting, i stedet for å stenge det inne i seg. De kan snakke om det, når de er lei seg, i stedet for å late som om de ikke bryr seg. Et eksempel er hvis en jente har gjort det slutt med gutten, og noen venniner av denne jenta spør hvordan det går med han. Da skal de alltid leke så care, i stedet for å si hvordan de egentlig har det..

 

Alle har godt av å prate litt ut. Hvorfor skal det være så flaut blant gutter, når det er helt naturlig for jenter? Dette er en ting jeg har lurt på lenge! :thumbup:

 

For å svare begge kjønn, siden du ikke oppgir om du er mann eller kvinne:

 

Det er fordi det er en feminin egenskap å vise følelser. Det er unaturlig for mange menn, meg inkludert, å vise feminine følelser. For meg er dette sorg, sjalusi, kjærlighetssorg etc.

 

Det finnes mange myke menn der ute. De viser følelser. Dere kvinner kan sikkert skrive på forumet her at det er supert å vise følelser, men tipper dere endrer mening når tøffelen deres gråter på skulderen deres.

 

Leste kun førstepost :)

Lenke til kommentar

Pinlig. For det første, det man legger til grunn er en normal språklig forståelse. Dersom jeg skriver "tituzen" og det er en vanlig norm å tolke dette som "ti millioner", så er det nettopp det som legges til grunn, og ikke det som står skrevet, nemlig en "morsom" variant av "ti tusen". Dagens første leksjon.

 

Å bruke ordet "fysisk" var en overført betydning hvilket selvsagt kommer klart ut av konteksten og de foregående innleggene mine, det ble brukt som et virkemiddel for å vektlegge selve tematikken; det å KUNNE og det å VELGE å prate - en naturlig språklig forståelse har aldri vært det at et menneske faktisk rent oralt KAN prate om følelser, men som har STORE VANSKELIGHETER med å gjøre det. Det er en normal språklig forståelse av "å kunne prate om følelser". Det var leksjon to.

 

Leksjon tre, fiks på stort sett alle orddelingsfeilene dine, det ser amatørmessig og barneskolenivåaktig ut.

 

EDIT: Jeg velger å tro, hvilket du vil ha vanskeligheter med å finne motsatte synspunkter på, at i en diskusjon hvor selve essensen handler om språklig fortolkninger og nyanser, så kan jeg knapt komme på et eneste (profesjons)studium som har dette mer sentralt enn master i rettsvitenskap - kan du? Når du da prøver å fortelle meg at jeg ikke skjønner hva jeg selv har skrevet, så kan jeg dessverre ikke gjøre noe annet enn å le.

 

Det er selvsagt leit at du må gå så langt som å påpeke egne basisfeil for å prøve å komme noen vei i noen diskusjon, denne diskusjonen tapte du helt på egenhånd, kjøre PW - mine intensjoner var rett og slett at posten min skulle være lesbart for alle som har fullført grunnskole, da hadde vi sluppet å diskutere min utdannelse og satt lys på dine manglende språklige kunnskaper.

 

Og hvorvidt vi skal diskutere min intelligens eller ei får isf stå for din regning, jeg føler meg ikke nevneverdig truet av min opponent heller, for å si det pent.

 

Igjen, så er alt du klarer å komme med, personangrep og annet tull. Ettersom du er en selverklert bedreviter, så hadde jeg forventet mer. Resten av innholdet i posten din fortjener ikke engang å bli kommentert. Det blir rett og slett for dumt. Om du ikke klarer å se hvorfor, så får vi bare gi oss.

 

Angående norsken, så er det skjeldent jeg tar meg tid til å skrive rett, spessielt når det rett og slett ikke er noen vits?

Endret av PaperWalls
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare gi opp, Martin - enkelte har ikke evnen til å kunne lese og forstå helt vanlig, enkel bokmål (jf. WW og PW).

 

Av og til er jeg glad jeg leser jus, måten enkelte her inne velger å "argumentere" på er jo helt pinlig. Hadde dere vært i stand til å lese en post uten å dra egne, oppdiktede konklusjoner, så hadde dere sett at jeg aldri har skrevet at dersom man velger å ikke prate om følelser, så er man lite sosialt kalibrert. Jeg har hele tiden snakket om de som IKKE (FYSISK) KAN PRATE om følelser. Skal jeg sette det i kursiv, skriftstørrelse 368.5 og i fet tekst også?

 

Kids.

Nei, vi har dessverre ikke det :(((((

 

Så bra for deg at du leser jus, det er dog helt irrelevant for diskusjonen.

 

Hvem faen er du som forhåndsdømmer folk til å være dårlig sosialt kalibrert om de ikke KAN/VIL snakke om følelsene sine? Om noen fysisk ikke kan prate om følelsene sine så har det ingenting med dårlig sosial kalibrering å gjøre. Som jeg nevnte så vet du ingenting om hva forskjellige folk legger i forskjellige følelser og hvilke minner det frembringer for akkurat dem. Det er også derfor jeg kaller deg en bedreviter - fordi du legger frem en setning som om den er en universell sannhet, når du ikke har noen grunnlag for å gjøre det. Ikke for å nevne alle disse "leksjonene" dine. Herregud, jekk deg ned.

 

Bare for å vite hvor du ligger i denne saken så har jeg et spørsmål til deg. Er en tidligere mønsterjente på alle felt dårlig sosialt kalibrert om hun FYSISK ikke klarer å legge ord på følelsene sine etter en voldtekt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ofte lurt på det samme selv (jeg er gutt). Jeg er ikke noe særlig flink til å vise følelser. Jeg ble dumpa en gang for mange år siden, det gjorde så vondt at jeg tror jeg er blitt redd for å bli såret igjen. Da er det lettere å pakke seg inn i skallet sitt.

 

Dette er noe jeg sliter med nå, faktisk. Jeg er stormforelska, men greier ikke å få det frem. Det er noe SKIKKELIG dritt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare for å vite hvor du ligger i denne saken så har jeg et spørsmål til deg. Er en tidligere mønsterjente på alle felt dårlig sosialt kalibrert om hun FYSISK ikke klarer å legge ord på følelsene sine etter en voldtekt?

Det er klart man ikke er som man skal om man ikke kan snakke om ting!

 

Jeg synes det virker som om du leser det du vil lese, for å gjøre denne tråden mer "spicy". Også rimelig useriøst å kalle andre "bedrevitere", når det virker som om du er ganske så sikker på at du selv har rett her, uten å egentlig lese hva vi skriver. Og det er derfor dette med lesing av juss ikke er irrelevant (slik som jeg oppfattet det), det virker nemlig som om "dere" (snakker vel mest om deg og PaperWalls) ikke leser nøyaktig hva vi skriver, men leser mellom linjene og drar konklusjoner. Enkelte setninger her har blitt forskikting utformet, med et ordvalg, som uten tvil kan misforstås, men, for at man skal kunne skjønne hva man mener, må leses ordentlig!

 

 

 

Lenke til kommentar

Bare for å vite hvor du ligger i denne saken så har jeg et spørsmål til deg. Er en tidligere mønsterjente på alle felt dårlig sosialt kalibrert om hun FYSISK ikke klarer å legge ord på følelsene sine etter en voldtekt?

Det er klart man ikke er som man skal om man ikke kan snakke om ting!

 

Jeg synes det virker som om du leser det du vil lese, for å gjøre denne tråden mer "spicy". Også rimelig useriøst å kalle andre "bedrevitere", når det virker som om du er ganske så sikker på at du selv har rett her, uten å egentlig lese hva vi skriver. Og det er derfor dette med lesing av juss ikke er irrelevant (slik som jeg oppfattet det), det virker nemlig som om "dere" (snakker vel mest om deg og PaperWalls) ikke leser nøyaktig hva vi skriver, men leser mellom linjene og drar konklusjoner. Enkelte setninger her har blitt forskikting utformet, med et ordvalg, som uten tvil kan misforstås, men, for at man skal kunne skjønne hva man mener, må leses ordentlig!

Haha, hvorfor i alle dager vil jeg prøve å gjøre denne tråden mer spicy? Den er jo spicy enough med deres utsagn om at man er dårlig sosialt kalibrert om man fysisk ikke kan snakke om enkelte ting, som f.eks. en voldtekt.

 

Jeg skjønner hva dere skriver, det er ikke noe problem. Jeg synes også dere har vært flinke med å ordlegge dere riktig og presist, men det betyr i alle fall for min del ikke at det medfører mer riktighet. Og hvis dere av en eller annen grunn fortsatt føler at deres poeng ikke kommer frem, så er ett forslag å skrive det tydeligere. Som sagt er ikke dette aktuelt for min del, men det kan gjerne være greit for andre. En ting du også burde være forsiktig med er å si at andre trekker konklusjoner når dette alldeles ikke er tilfellet. Faktisk så er det din kompis bandidos-pelle sin førstepost som trekker konklusjoner, noe jeg også reagerte på.

 

Mitt poeng står i alle fall fortsatt. Det er en stund siden jeg satt meg inn i tråden, men jeg tror vi beveger oss mot off-topic nå så det er kanskje lurest å fortsette denne diskusjonen på PM.

 

edit - leif

Endret av Winston Wolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gutter viser ikke følelser i like stor grad som jenter. Ganske enkelt fordi jenter er mer sosiale vesner som følge av evolusjon. Gutter viser også følelsene sine på andre måter og benytter seg i stor grad av andre deler av følelsesspekteret enn jenter.

 

Hvis du snakker om gutter som grtåer mye etc. tror jeg du referer til testosteron-vakuum på to ben med utovertiss. Disse vil statistisk sett ofte har kort ringefinger. (I shit you not! Forskning viser en statistisk sammenheng mellom testosteronkonsentrasjon samt forholdet mellom lengden på peke- og ringefingrene.)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...