Gå til innhold

Hvorfor er krekar i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen(Iallefall èn av dem) skal visst være at han er en større sikkerhetstrussel i hjemlandet sitt enn her i Norge hvor PST kan følge med på han og hva han gjør.

For hvis de sender han hjem er de redd han vil putte så mye energi inn i å terrorisere Norge at han kanskje kan få Sentralbanestasjonen sprengt elns.

Det beste for Norge hadde vært å eliminert han, men det er vel ikke særlig etisk akkurat :p

Lenke til kommentar

La oss avskaffe demokratiet

 

Det ble avskaffet i 1884, du.

Parlamentarismen ble innført, å påstå at landet ble mindre demokratisk etter 1884 er en noe suspekt påstand.

 

Synes du det er riktig å tvinge norske skattebetalere til å betale for huset og maten hans?

Det er jo en nødvendighet dersom Krekar ikke har arbeidstillatelse, antar jeg.

 

Han er ikke dømt, men det må da gå an å lage en lov!

Ex post facto? Tja, etter 1884 er det teknisk mulig, men ikke ønskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Synes du det er riktig å tvinge norske skattebetalere til å betale for huset og maten hans?
Det er jo en nødvendighet dersom Krekar ikke har arbeidstillatelse, antar jeg.
Vi burde i det minste slutte å betale advokatregningene for ham.

Dersom du skal opp for det norske rettsvesenet skal du representeres av en advokat dersom du ønsker dette. Uavhengig av hvem du er. Argumentet du fremsetter er ene og alene populistisk, og følger et premiss der særlig upopulære mennesker skal ha mindre rettigheter enn andre mennesker.

 

For norsk lov er alle like. Det er blant annet derfor jeg liker meg i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sier, la oss forandre loven som sier at man ikke kan sende folk til dødstraff, og så kan man sende han ut. DDR avskaffet kanskje dødstraffen i 1987, men Singapore, USA, Sør Korea, Taiwan og Japan har alle dødstraff og det er ingenting galt med de landene. Det er bare en straffeform og mange er for den fordi den er endelig. Fokuser heller på de tilfellene hvor dødstraff er urretsmessig.

Lenke til kommentar
Dersom du skal opp for det norske rettsvesenet skal du representeres av en advokat dersom du ønsker dette. Uavhengig av hvem du er. Argumentet du fremsetter er ene og alene populistisk, og følger et premiss der særlig upopulære mennesker skal ha mindre rettigheter enn andre mennesker.
Bistand når Krekar skal opp for retten er nok bare en brøkdel av advokatregningene. Her er det snakk om å drive om pressetalsmann og jevnlig følge opp med veilening om hvordan man skal anmelde andre og mele sin egen og advokatens kake.

 

Asyladvokatene er noen av de mest kyniske menneskene som finnes. De kan bare finne seg en kriminelle person eller to som skal ut av Norge så kan de skrive så mye timer de vil og er garantert høy inntekt i flere år.

For norsk lov er alle like. Det er blant annet derfor jeg liker meg i Norge.
Kan du forklare hvordan andre skal få gratis presetalsmann slik som Krekar fikk?
Lenke til kommentar

For norsk lov er alle like. Det er blant annet derfor jeg liker meg i Norge.

Phail!

Det er så mange eksempler på at dette nettopp *ikke* er tilfelle, at jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne..

 

Hva med trygdesvindlerne som nettopp var oppe i retten? 60 dager betinget fengsel for å ha svindlet staten, eller rettere sagt skattebetalerne, for millioner? Så har vi en tidligere "trygdesvindler" som hadde fått urettmessig kr 42.127 utbealt. Dette betalte hun tilbake, met 10% renter, etter at hun selv tok kontakt med NAV. Resultat: 40 dager ubetinget fengsel.

 

Hva med de som blir fratatt lappen for å kjøre i 116 km/t midt på natta i en 80-sone uten trafikk. Så har man rikmannspensjonisten som ble tatt i 156km/t i 70-sonen, men slapp straff og lappmist fordi han "hadde hatt sertifikat lenge, var en erfaren sjåfør og kjørte en trafikksikker Mercedes-Benz".

 

Likhet for loven my ass. Glad jeg har flyttet.

 

Men tilbake til mullaen og terroristen krekar (små bokstaver med intensjon).

Han har beviselig utført terrorhandlinger mot sine motstandere i Tyrkia og Irak og har, om ikke personlig utført, men beordret og fått utført utallige drap. Dette ikke akkurat på mest humane måte heller.

Han har, som robertaas påpeker, en egen pressetalsmann og sugerøret inn i lommene på hver eneste nordmann. Han lever herrens glade dager og kommer med direkte drapstrusler mot norske profilerte politikere. Er ikke det straffbart og hvorfor er ikke han dømt eller satt under rettssak?

Prøv å sende en drapstrusel til en politiker eller Kongen selv, som norsk etnisk nordmann. Jeg garanterer at krigsrettsdomstolen i Norge dømmer deg til døden, eller i "beste fall" til forvaring resten av livet.

 

Mitt forslag, send jævel'n tilbake der han kommer fra og la "hans egne" sløye ham langsomt.

Evt, sett ham på dobbeltrom sammen med "Den Røde Tarzan" og la de få utlevert hver sin knuste flaske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier, la oss forandre loven som sier at man ikke kan sende folk til dødstraff, og så kan man sende han ut. DDR avskaffet kanskje dødstraffen i 1987, men Singapore, USA, Sør Korea, Taiwan og Japan har alle dødstraff og det er ingenting galt med de landene. Det er bare en straffeform og mange er for den fordi den er endelig. Fokuser heller på de tilfellene hvor dødstraff er urretsmessig.

Jeg tror jeg hadde mistrivdes ganske sterkt med kriminalsystemet i alle landene du nevner, men det er beside the point. Jeg ønsker i alle tilfeller ikke at loven endres, jeg regner dødsstraff for å være galt, og det gjør også brorparten av den norske befolkningen.

 

Bistand når Krekar skal opp for retten er nok bare en brøkdel av advokatregningene. Her er det snakk om å drive om pressetalsmann og jevnlig følge opp med veilening om hvordan man skal anmelde andre og mele sin egen og advokatens kake.

Krekar er under konstant trussel fra lovens side, derfor kan man nok forsvare det på samme måte som når noen er under tiltale. Krekar er nok per definisjon fortsatt mistenkt av politiet, noe som gir ham rett til å konsultere advokat.

 

Asyladvokatene er noen av de mest kyniske menneskene som finnes. De kan bare finne seg en kriminelle person eller to som skal ut av Norge så kan de skrive så mye timer de vil og er garantert høy inntekt i flere år.

Da får de gjøre det, siden disse personene må ha juridisk representasjon.

 

Kan du forklare hvordan andre skal få gratis presetalsmann slik som Krekar fikk?

Brynjar Meling? Tja, jeg antar det bare er et spørsmål om å finne rett advokat.

 

Phail!

Det er så mange eksempler på at dette nettopp *ikke* er tilfelle, at jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne..

 

*snip*

 

Det er prinsippet jeg er ute etter. Og særlig i kontroversielle saker bør man holde seg til prinsippet. Og ja, det betyr at jeg ønsker at disse høytveiende trygdesnylterne bør behandles som hvilken som helst alenemor.

 

Men tilbake til mullaen og terroristen krekar (små bokstaver med intensjon).

Han har beviselig utført terrorhandlinger mot sine motstandere i Tyrkia og Irak og har, om ikke personlig utført, men beordret og fått utført utallige drap. Dette ikke akkurat på mest humane måte heller.

Han har, som robertaas påpeker, en egen pressetalsmann og sugerøret inn i lommene på hver eneste nordmann. Han lever herrens glade dager og kommer med direkte drapstrusler mot norske profilerte politikere. Er ikke det straffbart og hvorfor er ikke han dømt eller satt under rettssak?

Prøv å sende en drapstrusel til en politiker eller Kongen selv, som norsk etnisk nordmann. Jeg garanterer at krigsrettsdomstolen i Norge dømmer deg til døden, eller i "beste fall" til forvaring resten av livet.

I Norge avskaffet vi dødsstraff i 1979. Dødsstraff ble innført i Norge for "landsforræderi" eller lignende forbrytelser av Nygaardsvoldregjeringen i London under krigen, jeg tror regjeringen skrev at "vedtaket ikke behøvde forklaring". Dødsstraffen i Norge var altså begrenset til den militære straffeloven i krigstid.

 

Drapstrusler mot politikere vil nok føre til fengselsstraff, men jeg antar strafferammene ikke nødvendigvis krever bruk av forfaring i livstid. Spørsmålet om hvorfor Krekar ikke ble tiltalt for drapstrusler (jeg husker ikke naturen av disse utsagnene) må du ta opp med påtalemakten.

 

Så til spørsmålet om Krekars handlinger i Irak. Jeg har aldri sagt at jeg liker Krekar eller at jeg på noen møte ønsker å legitimere hans handlinger. Det endrer likevel ikke mitt syn på dødsstraff eller norsk lov.

 

Mitt forslag, send jævel'n tilbake der han kommer fra og la "hans egne" sløye ham langsomt.

Evt, sett ham på dobbeltrom sammen med "Den Røde Tarzan" og la de få utlevert hver sin knuste flaske.

Kongeriket Norge skal ikke fasilitere drap, i statlig regi eller ei.

 

Hvem faen bryr seg om han dør?

Det er tross alt irrelevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det at Krekar er en fare for Norges sikkerhet er det ingen tvil om med tanke på han kriminelle bakgrunn og hans fortid som juntaleder i en islamistisk organsisasjon som hadde for formål og spre frykt. Hadde det vært politisk vilje hadde han vært ute av landet forlengst. Men i og med at vi har et lovverk (som det er gode muligheter til å endre på) som beskytter Krekar her til lands, så ser det ut til at det blir vanskelig å sende han ut.

 

 

Her er en link til en video som tar opp Krekar fra Norge osv...

 

Endret av The North Sea
Lenke til kommentar

Jeg mener det var UDI som vedtok utsendelse av Krekar som en fare for rikets sikkerhet. Det rettsvesenet har tatt stilling til er så vidt jeg husker ikke om Krekar er en trussel for rikets sikkerhet, men om UDI hadde den formelle myndigheten til å bedømme Krekar som en fare for rikets sikkerhet, og at forvaltningen hadde handlet innenfor loven da de vedtok utsendelse.

 

Høyesterett har ikke sagt noe som helst om at Krekar kan sendes til Nord-Irak med bakgrunn i risikoen for dødsstraff, ingen norsk rett har så vidt jeg kan huske sagt noe som helst om den problemstillingen. Den politiske viljen kan du ta deg pokker på at er til stede, både for AP og SV er Krekar et helvetes politisk problem, ingenting vil gagne SVs sak mer enn å bli kvitt mullaen.

Lenke til kommentar

Jeg mener det var UDI som vedtok utsendelse av Krekar som en fare for rikets sikkerhet. Det rettsvesenet har tatt stilling til er så vidt jeg husker ikke om Krekar er en trussel for rikets sikkerhet, men om UDI hadde den formelle myndigheten til å bedømme Krekar som en fare for rikets sikkerhet, og at forvaltningen hadde handlet innenfor loven da de vedtok utsendelse.

 

Høyesterett har ikke sagt noe som helst om at Krekar kan sendes til Nord-Irak med bakgrunn i risikoen for dødsstraff, ingen norsk rett har så vidt jeg kan huske sagt noe som helst om den problemstillingen. Den politiske viljen kan du ta deg pokker på at er til stede, både for AP og SV er Krekar et helvetes politisk problem, ingenting vil gagne SVs sak mer enn å bli kvitt mullaen.

 

UDI har betegnet krekar som en fare for rikets sikkerhet, dette har det norske rettsvesenet, deriblandt høyesterett også sagt er riktig. Dermed kan vi gå utifra at krekar er en fare for rikets sikkerhet.

 

Den politiske viljen er ikke nok tilstede for at de skal sette igang en utsendelse av Krekar. Er nesten bare Erna Solberg som har snakket om å endre lovverket for å kunne gjennomføre en utsendelse av Krekar dette ville vel Siv også støtta. De som har makten nå vil ikke sende ut Krekar, de gjør hvertfall ikke nok for å kunne sende han ut.

Endret av The North Sea
Lenke til kommentar

Her er en link til en spennende men tragisk video som tar opp hvordan Krekar jobber fra Norge osv...

For et latterlig makkverk *riste på hodet"

 

Som alltid når det gjelder Krekar, så er innfallsvinkelen spekulativ og det settes frem masse ubegrunnede beskyldninger.

 

Aftenposten hadde forøvrig en treffende omtale på redaktør-plass av denne tv/video filmen når den ble vist;

 

"Sjelden er det blitt snakket så mye i mobiltelefon på så kort tid og av så røffe typer som i «Oppdrag Mullah Krekar». I en heftig, oppjaget fortellerstil følges teamet til Oslo, Amman og Nord-Irak. Musikk, kryssklipping og kameraføring er som hentet ut av en actionfilm, bare hvinende dekk mangler"

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentatorer/madsen/article3183567.ece

Lenke til kommentar

Her er en link til en spennende men tragisk video som tar opp hvordan Krekar jobber fra Norge osv...

For et latterlig makkverk *riste på hodet"

 

Som alltid når det gjelder Krekar, så er innfallsvinkelen spekulativ og det settes frem masse ubegrunnede beskyldninger.

 

Aftenposten hadde forøvrig en treffende omtale på redaktør-plass av denne tv/video filmen når den ble vist;

 

"Sjelden er det blitt snakket så mye i mobiltelefon på så kort tid og av så røffe typer som i «Oppdrag Mullah Krekar». I en heftig, oppjaget fortellerstil følges teamet til Oslo, Amman og Nord-Irak. Musikk, kryssklipping og kameraføring er som hentet ut av en actionfilm, bare hvinende dekk mangler"

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentatorer/madsen/article3183567.ece

 

Ja, om du mener begrunnelsene er latterlige og ubegrunnede så forstår jeg det sånn at du, hvertfall til en viss grad mener at Krekar er en stakkars mann som burde blitt behandlet mye bedre enn det han blir gjort nå grunnet alt det "gode" gode han har utsatt mennesker for tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...