Gå til innhold

Forummedlemmer som stiller som folkevalgt?


Anbefalte innlegg

Det er nå under et år til neste kommunevalg, og det holdes for tiden svært mange nominasjonsmøter i det vide land! Jeg ble idag tredjevalg til Høyre i Modum, men er det flere på denne delen av forumet som stiller på en liste? :) Jeg elsker aktive ungdommer innenfor politikk, uansett hvem de stiller for, for det er i det hele tatt viktig at vi engasjerer oss! Du trenger ikke dele hvor på lista du er hvis du ikke vil.

Disse stiller:

Sameboe-Høyre-Modum

Statsviter-Venstre-[ukjent kommune]

Jonlem-Venstre-[ukjent kommune]

ole_marius-Høyre-Bodø og Nordland

Zodihax - Sosialistisk Venstreparti - [ukjent kommune]

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller ikke på noe liste (er offisielt ikke meldem av Høyre engang), men gitt at du følger den liberale delen av Høyre videre kan du sikkert nå langt. (og min stemme ved stortingsvalg, gitt at en del kriterier oppfylles)

Stortinget er nok noen år frem i tid, satser på kommunen først. Har vært AP styring her siden krigen, og før det igjen. Så på tide med forandring!

Lenke til kommentar

Det som da er trist er at ungdomspartier- og organisasjoner i praksis får utrettet veldig, veldig lite, annet enn å trene de til debatteknikk og dum ordlegging til de blir voksne.

Tro meg, Unge Høyre er vel et av de ungdomspartiene med størst gjennomslagskraft! Vi stiller sterkt på masse valglister nå, samt 3 blant de 10 øverste på Fylkestinget! Det er sterkt!

Lenke til kommentar

Det som da er trist er at ungdomspartier- og organisasjoner i praksis får utrettet veldig, veldig lite, annet enn å trene de til debatteknikk og dum ordlegging til de blir voksne.

Tro meg, Unge Høyre er vel et av de ungdomspartiene med størst gjennomslagskraft!

Saker som betyr noe, ikke antallet valgte når dere uansett må følge partiprogrammet. DLD er prøvesteinen for å se hvor gode de er på gjennomslagskraft. Ser jo at AUF har jo resignert.
Lenke til kommentar

Det som da er trist er at ungdomspartier- og organisasjoner i praksis får utrettet veldig, veldig lite, annet enn å trene de til debatteknikk og dum ordlegging til de blir voksne.

Tro meg, Unge Høyre er vel et av de ungdomspartiene med størst gjennomslagskraft!

Saker som betyr noe, ikke antallet valgte når dere uansett må følge partiprogrammet. DLD er prøvesteinen for å se hvor gode de er på gjennomslagskraft. Ser jo at AUF har jo resignert.

De fleste innenfor Høyre er jo imot, men er jo splittet da.

Lenke til kommentar

Jeg står øverst på lista som leder av Venstres lokallag i min kommune. Det blir spennende valg, og vi i Venstre har en jobb å gjøre etter det dårlige Stortingsvalget. Det rammer oss en del siden vi får mindre tid i medier etter valget i 2009, og dermed begrenser oss til å formidle Venstres politikk. Likevel er det viktig å stå på slik at folk i kommunen får med seg Venstres verdier, slik som skole og utdanning, målrettet fokus på miljøløsninger som erstatning for oljebasert økonomi, nøktern finanspolitikk, og ikke minst fokus på småbedrifter. Målet er alltid å gjøre det bedre enn forrige kommunevalg, slik at man får mer innflytelse i forhold til beslutningsprosesser som er i samsvar med Venstres politikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liste ja .. meldte avbud til et nominasjonsmøte, og havna på lista til Venstre. En herlig dårlig planlagt debut i lokalpolitikken står på trappa. Nei, det var dyktig langt nede, men man får vel starte et sted. Jeg er med, uansett.

 

Uansett godt valg til alle, måtte vi få gjort noe med noe av galskapen vi sliter med i Norges langstrakte land (ikke at vi har noen særlig grunn til å syte nevneverdig, men det går vel på hvilke man sammenlikner seg med).

Lenke til kommentar

Pga planlagt yrkesutdanning i forsvaret hadde jeg ingen ambisjoner om å stille som kandidat i Bodø/Nordland. Men pga noen omgrupperinger på listene ble det noen tomme kandidatplasser som ende med at jeg sitter som 27 kandidat i Bodø og 40 kandidat i Nordland.

 

Hadde jeg bestemt meg for å ta utdannelsen min i Narvik så ville jeg etter hva jeg har hørt fra en bekjent i fylkespartiet ha fått meg en sikkert plass i bystyret der som UH kandidat, pga et ønske fra bystyre gruppen til Høyre i Narvik. (Om han har pyntet litt på sannheten vet jeg ikke):hmm:

 

Men som sagt så skal jeg være i rundt 8-9 år i forsvaret før jeg returnerer til Nordland, først da skal jeg legge arbeid for å komme inn på fylkestinget.. :)

Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig ikke så veldig mange fra dette forumet stiller, for mange av dere er rimelig sprø. Forumet har blitt et tilholdssted de med de mest ekstreme synspunktene. Den eneste grunnen til at dere får holde på slik som dere gjør er ytringsfriheten og det faktum at dere kan skjule dere bak skjermen. Dessuten så engasjerer vi andre normale mennesker oss litt i dere, i form av å opplyse og oppdra dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...